Welke stereo set rond 800 euro?

Started by tierd, April 18, 2017, 22:05:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tierd

Ik zoek advies voor het volgende.

Voor mijn tante zoek ik een nieuwe stereo installatie van rond de 700 - 800 euro. Minder mag altijd natuurlijk. Nu heeft ze een Denon avr 1404 met Bose interaudio 2000xl. Tamelijk oud allemaal.

Ik dacht aan een stereo receiver met netwerk voor digitale radio en twee boekenplank speakers. Staande mag ook maar niet al te breed en hoogte zo'n 80 cm.
Daarbij komt nog een cd- dvd speler maar daar maak me niet zo druk om.

Het hoeft niet hard te gaan maar wel helder. Ze luistert vooral radio.

En zelf gaan luisteren is geen optie. Het is niet voor mezelf en ik zie haar er niet voor gaan zitten.

Voorwaarde: receiver niet hoger dan 15 cm, anders past hij niet in de meubel.

Ik zie dat vooral Onkyo en Yamaha 2.0 aanbieden. Meer dan 2.0 mag ook, maar gebruikt ze eigenlijk niet.

Tips voor een leuk setje zijn welkom.

scoc

Moet het een klassieke stereoset zijn? Ik zou anders zeggen om ook eens te kijken naar een streaming soundbar of soundbase (bvb. Sonos Playbar). Internet radio en Spotify/Tidal. Tenzij je echt nog cd's wil spelen maar wie doet dat nu nog  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Xander32

Yamaha heeft mooie, goed klinkende en degelijke mini setjes in hun assortiment. Doe anders een navraag bij een forumsponsor hetgeen zij kunnen bieden voor het bedrag.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rowdy

Quote from: scoc on April 18, 2017, 23:22:48
Tenzij je echt nog cd's wil spelen maar wie doet dat nu nog  ;)
Ik en met plezier.

tierd

#4
Ik zoek inderdaad een recht toe recht aan stereo setje. Ik hoef niet aan gekomen met spotify, streamen, atmos, cloud en dat soort moderne fratsen    :D

Radio aan of cd-tje erin, en verder gewoon werken.

Tante is op leeftijd, maar hoort nog prima vooral als er wat mis is zoals met haar huidige opstelling.

Paar goede speakers vind ik zelf nog de lastigste keuze.

Rowdy

Misschien een tweedehands Arcam Solo, Linn Classik, enz.

tierd

Quote from: Rowdy on April 19, 2017, 18:48:32
Misschien een tweedehands Arcam Solo, Linn Classik, enz.


Mooi spul, maar beetje buiten budget (denk ik).

Ik denk zelf meer aan wat main stream componenten van bv Denon, Yamaha en noem ze maar op.

Rowdy

Zag een Arcam Solo tweedehands voor ongeveer 300 euro op marktplaats. Het is wel een oudere type.

H&C Hifi

Als streaming niet noodzakelijk is :

Denon d-m40 met paar potente vloerstaande luidsprekers
Als bijv de klipsch 250f ofzo.
Of een paar leuke speakers van q acoustic

tierd

Dat zal wat beter vallen dan het high(er) end van bv Arcam of Linn.

Ik zag op jouw site, hchifi, trouwens geen q acoustic

H&C Hifi

Quote from: tierd on April 19, 2017, 22:10:34
Dat zal wat beter vallen dan het high(er) end van bv Arcam of Linn.

Ik zag op jouw site, hchifi, trouwens geen q acoustic

De website is een beetje achtergesteld..
Voir iets meer dan 800 heb je wel een set 3050 met denon dm40 😉

Jinge

#11
Bij m'n ouders staat een set van Denon Ceol N9 en Dali Zensor 1 speakers. Cd, streaming, internetradio en uitstekend geluid voor nog geen €800

Multimediaknaller

Leuke set en ook leverbaar in zwart  :satisfied:


Spijkie

Leuk ding, voldoet aan de wensen lijkt me die denon.
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

fasteddie

Qua speakers zou ik zeker gaan voor de Q accoustics 3020.... tegen een goede prijs te verkrijgen bij een forum sponsor....ga echt niet verder zoeken voor die prijs!

Mokumer45

#15
Ik snap 1 ding niet helemaal, bij die Denon Ceol N9 zitten al speakers, dus waarom dan nog andere speakers er bij kopen? Die andere speakers zouden best (veel) beter kunnen zijn, maar toch? Ik zou dan voor een losse receiver/CD combinatie of een losse receiver en een  losse CD-speler gaan met die andere speakers, of zie ik iets niet goed of over het hoofd?
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

tierd

Keuzes keuzes.

Valt mij wel op dat op tuner-versterkers of stereo receivers eigenlijk geen HDMI aansluiting aanwezig is. Op avr's zitten er voor de gemiddelde gebruiker meestal meer dan genoeg. Meer dan genoeg.

Jinge

#17
Quote from: Mokumer45 on April 24, 2017, 18:55:44
Ik snap 1 ding niet helemaal, bij die Denon Ceol N9 zitten al speakers, dus waarom dan nog andere speakers er bij kopen? Die andere speakers zouden best (veel) beter kunnen zijn, maar toch? Ik zou dan voor een losse receiver/CD combinatie of een losse receiver en een  losse CD-speler gaan met die andere speakers, of zie ik iets niet goed of over het hoofd?

Bij de N9 zitten geen speakers. Er is wel een combi deal met Denon speakers mogelijk die je waarschijnlijk bedoeld maar die combi heeft weer een aparte productnaam. Je geeft zelf het anwoord al, voor iets meer geld heb je Dali's of Q-acoustics speakers die een stuk beter worden geacht dan de Denon speakers. Met de Denon speakers doe je de N9 in mijn ogen tekort.

Losse componenten voor cd/amp kosten toch al snel €200-300 per stuk tenzij je tweedehands gaat. En dan heb je nog geen digitale aansluitingen, DAC, internetradio, airplay en streamingfuncties. De N9 is voor €330 gewoon een ontzettend goed en compleet product van een degelijk merk voor de kleinere ruimtes en de minder fanatieke hifi liefhebbers.

Mokumer45

#18
@ Jingle: Ik heb net even gekeken bij de Denon Ceol N9 en daar zitten volgens div. websites wel degelijk speakers bij. Bij de Denon Ceol RCD-N9 zitten inderdaad geen speakers bij en ik neem dus aan, dat je die bedoelt. Beide apparaten zijn zo te zien en te lezen precies hetzelfde, en het enige verschil is het wel of niet aanwezig zijn van de speakers. De N9 is dan gemiddeld ook iets duurder dan de CRD-N9.
Het lijkt me dan beter om voor de RCD-N9 plus de betere speakers te gaan (kost dan wel - flink - meer).
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Jinge

Ik heb inderdaad de benaming van de versie zonder speakers en de versie met speakers omgedraaid. Sorry, het is al een tijdje geleden dat ik dit setje voor mn ouders kocht. Ik neem aan dat als ik er losse speakers bij adviseer men begrijpt dat ik natuurlijk de versie zonder speakers bedoel. Met zijn budget haal je inderdaad meer rendement uit de N9 door er betere/duurdere speakers op aan te sluiten, maar dat is ook exact wat ik in mijn eerste post heb voorgesteld.

Toni71

Voor mijn moeder heb ik een instap Pioneer receiver gekocht. Deze aangesloten op een setje Wharfedale speakers die ik nog had staan.

Het klinkt als een klok. Radio, HDMI, tv aangesloten erop.

Volgens mij was de receiver vorig jaar tussen de 2 en 300 euro. Een setje 3020 erbij en gaan.....


LA-384

#21
Nòg een suggestie:
Ruark Audio R4

Heeft cd speler, fm en dab radio, eenvoudige afstandsbediening. Geen hdmi, maar je kunt je afvragen waarom je dat zou willen op een stereo apparaat zonder beeld. Voor connectie met tv of andere audio bron zitten er tulp stekkers en toslink op.

Idealiter staat deze wel ergens op ipv in, maar met 14cm hoogte valt het binnen de gestelde grens. Reviews zijn lovend. Ik heb zelf de mr1 voor bij mijn pc en dat is gewoon kwaliteit geluid.

tierd

Ben ik weer, heeft even geduurd. Tot zover bedankt voor de adviezen, mogelijkheden zat.

Mijn keuze is nogal onconventioneel zoals jullie weten. Het kan geen bovenbediening zijn ivm plaatsing in een audiomeubel, het moet simpel te bedienen, klassiek setje enzovoort.

Dus mijn zoektocht heeft het volgende opgeleverd.

Een Yamaha RN301 stereo versterker met tuner en internet radio en een setje Dali Zensor 3 speakers. Past prima binnen het budget.

Mag ik nog een keer jullie mening hierover?


fasteddie

Doe mij een plezier en probeer echt de q aucoustics 3020....ik heb ze te samen met de genoemde yamaha horen spelen en was echt niet verkeeerd!

mijkie

of misschien nog stapje mooier, stuur Marcel eens een PM over een setje Concept 20 .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6