nieuwe versterker

Started by Mordante, April 18, 2017, 15:54:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mordante

Momenteel gebruik ik heel oud stereo setje als versterker voor mijn TV iets met een CD wisselaar en dubbel cassette deck. Via een mini stereo jack output van mijn tv is deze aangesloten op de AUX input.
Nu wil ik deze misschien tzt vervangen. Nu twijfel ik of een surround of een stereo versterker zal kopen.  Ik heb voor ene tweede set een Onkyo A9010 staan. Eerst zat ik te denken om er nog een te kopen en dan de TV via een optische kabel (weet niet zeker of mijn TV en optische uit heeft) aan te sluiten.
Echter misschien is een surround versterker waar ik alle HDMI kabels kan inprikken een beter idee. Maar heb werkelijk geen idee waar ik op moet letten bij surround versterkers. Of ik rustig een 5 jaar oude tweede hands kan kopen of dat wat nieuws toch beter is. Ik heb 4 HDMI ingangen nodig (DVD speler, PS3, Ziggo ding en computer).
Ik denk dat de ruimte te klein is voor surround geluid. De kamer is ongeveer 3*3meter waarbij de TV ongeveer twee meter van de kijkplek is.
Ik gebruik Driade D71 speakers op dit moment. Bij mijn tweede set heb ik gebruik ik Studio de Schop Climax, misschien dat ik aan nog een paar Climax kan komen.
Veel TV of films kijk ik niet, elke avond ongeveer 30-60 BBC (Pointless en of Egg heads tijdens het eten) en eens tot twee keer in de maand een film. Soms via kissanime wat anime.

Wat raden jullie mij aan?

John Wx

Misschien een soundbar ?
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mordante

Vandaag even de stad in geweest (Leyden) bij twee winkels langs geweest (Overgauw en Hifi No1) Wel weer iets wijzer geworden.

Zit nu te denk aan een Denon of Yamaha. Marantz vond ik erg prijzig en Onkyo tja ik weet het niet. Andere merken (Anthem, etc zijn te duur).

Kijk nu naar iets rond de 600 euro.

Zitten er nog voor/nadelen aan Denon vs Yamaha?

frits marantz

Ben je eruit of je stereo of surround wilt? Dat maakt nogal een verschil in je versterker / receiver keuze.

Ik heb geen surround meer, maar gebruik een wat oudere Denon PMA 1500ae stereo versterker met de DVD op de TV aangesloten via HDMI en tevens via een tulp verbinding naar de versterker als ik alleen CD's wil afspelen. Geluid van de TV via optische uitgang naar een externe DAC en vervolgens naar de versterker.

NAS hangt aan het Ziggo modem en de TV ook. Via de TV kan ik mijn NAS benaderen, maar ook via de Raspberry die ook op de TV aangesloten is met HDMI.

Mordante

Quote from: frits marantz on April 29, 2017, 10:04:37
Ben je eruit of je stereo of surround wilt? Dat maakt nogal een verschil in je versterker / receiver keuze.

Ik heb geen surround meer, maar gebruik een wat oudere Denon PMA 1500ae stereo versterker met de DVD op de TV aangesloten via HDMI en tevens via een tulp verbinding naar de versterker als ik alleen CD's wil afspelen. Geluid van de TV via optische uitgang naar een externe DAC en vervolgens naar de versterker.

NAS hangt aan het Ziggo modem en de TV ook. Via de TV kan ik mijn NAS benaderen, maar ook via de Raspberry die ook op de TV aangesloten is met HDMI.

Ik ga voor een surround. Ik heb namelijk 4 HDMI bronnen. Deze wil ik het liefts via 1 remote wat volume betreft kunnen regelen. De versterker gaat alleen voor TV/films gebruikt worden. Ik heb denk ik geen smart TV dus vanaf mijn TV direct de NAS benaderen gaat het niet worden.

frits marantz

Ok, veel succes en plezier bij het uitpluizen.

H&C Hifi

Als je het simpel en niet te duur wilt maken :

Ik heb nog een nieuwe Onkyo TX-L50 in zwart staan, 4x HDMI en alle streaming mogelijkheden.
Kost 419,00 Euro


IMWhizzle

Quote from: Mordante on April 18, 2017, 15:54:08
Momenteel gebruik ik heel oud stereo setje als versterker voor mijn TV iets met een CD wisselaar en dubbel cassette deck. Via een mini stereo jack output van mijn tv is deze aangesloten op de AUX input.
Nu wil ik deze misschien tzt vervangen. Nu twijfel ik of een surround of een stereo versterker zal kopen.  Ik heb voor ene tweede set een Onkyo A9010 staan. Eerst zat ik te denken om er nog een te kopen en dan de TV via een optische kabel (weet niet zeker of mijn TV en optische uit heeft) aan te sluiten.
Echter misschien is een surround versterker waar ik alle HDMI kabels kan inprikken een beter idee. Maar heb werkelijk geen idee waar ik op moet letten bij surround versterkers. Of ik rustig een 5 jaar oude tweede hands kan kopen of dat wat nieuws toch beter is. Ik heb 4 HDMI ingangen nodig (DVD speler, PS3, Ziggo ding en computer).
Ik denk dat de ruimte te klein is voor surround geluid. De kamer is ongeveer 3*3meter waarbij de TV ongeveer twee meter van de kijkplek is.
Ik gebruik Driade D71 speakers op dit moment. Bij mijn tweede set heb ik gebruik ik Studio de Schop Climax, misschien dat ik aan nog een paar Climax kan komen.
Veel TV of films kijk ik niet, elke avond ongeveer 30-60 BBC (Pointless en of Egg heads tijdens het eten) en eens tot twee keer in de maand een film. Soms via kissanime wat anime.

Wat raden jullie mij aan?

Tip, denk ook na over de toekomst. Wil je een UHD HDR toevoegen aan je setup, ga je Dolby Atmos installeren? De AV Receiver of Processor die je koopt moeten alles kunnen ondersteunen, voordat je je onbewust weer achter de feiten aanloopt.
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K

angelo41

#8
wat denk je van deze?
https://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekresultaten/Ntt/yamaha%2Brx-v681/N/0/Nty/1/search/true/searchType/qck/defaultSearchContext/media_all/sc/media_all/index.html

zelf heb ik de 781.fantastich apparaat voor deze prijs.

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk