Gigawatt ervaringen met audiogroepen?

Started by Peerless Monster, April 16, 2017, 11:24:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

Hi,

Ik ga samen met een forumgenoot oa extra audiogroepen aanleggen.
Is er bij jullie ervaring met de automaat, kabel en wandcontactdozen van gigawatt?

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pinda13

#1
Ik heb een dubbele wcd van gigawatt; echt fantatisch spul wat ze maken! Best prijzig maar als je naar materialen kijkt dan snap je het. Zekeringhouder zijn ook erg goed, maar die vind ik te duur. Dan heeft ronald van C&D betere voorstellen en flink goedkoper. Wel wat langer wachten ;)
Verdeeldozen zijn ook van hoogstaande kwaliteit. Gigawatt bouwt gewoon prachtig spul en dat hoor je!
" no loss of fine detail "

erik s.

Ik zie in hun aanbod alleen een zekeringhouder die enkel de fase schakelt, dat mag in NL niet.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

CZ79

Is het een zekeringhouder of een automaat?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

erik s.

#4
Quote from: cz79 on April 16, 2017, 13:12:49
Is het een zekeringhouder of een automaat?
Een audio-grade zekering is nooit een automaat.
Hier dus wel een automaat, de reden om geen automaat te gebruiken is juist de storing die deze geven.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Rens

Als je de G-C20A bedoeld dan zou ik daar nog eens over nadenken.
Normaal gesproken gebruik je in een woonhuis 16A met B- karakteristiek, als je een C gaat gebruiken en dan ook nog 20A wil dat  niet alleen zeggen dat hij later uitschakelt 20A ipv 16A maar ook dat hij een piek nodig heeft die een stuk hoger ligt dan de 20A.

Als je hoofdbeveiliging dan 25A met B karakteristiek is dan zou het zomaar kunnen dat ook de hoofdzekering van je verdeler er uit

Komt ook nog bij dat de lengte van je 2,5mm kabel beperkt wordt door je C-automaat.

Meer info, https://www.123groepenkast.nl/BofCkarakteristiek

Peerless Monster

Quote from: erik s. on April 16, 2017, 12:44:55
Ik zie in hun aanbod alleen een zekeringhouder die enkel de fase schakelt, dat mag in NL niet.

Hmmm waarom zouden ze dan worden verkocht in Nederland?
Op een hifiset die ze verkoopt lees is dat inderdaad...
Dus mag het dus echt niet?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: Rens on April 16, 2017, 13:28:04
Als je de G-C20A bedoeld dan zou ik daar nog eens over nadenken.
Normaal gesproken gebruik je in een woonhuis 16A met B- karakteristiek, als je een C gaat gebruiken en dan ook nog 20A wil dat  niet alleen zeggen dat hij later uitschakelt 20A ipv 16A maar ook dat hij een piek nodig heeft die een stuk hoger ligt dan de 20A.

Als je hoofdbeveiliging dan 25A met B karakteristiek is dan zou het zomaar kunnen dat ook de hoofdzekering van je verdeler er uit

Komt ook nog bij dat de lengte van je 2,5mm kabel beperkt wordt door je C-automaat.

Meer info, https://www.123groepenkast.nl/BofCkarakteristiek

De lengte is tussen de 8 en 10 meter.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

erik s.

Quote from: Peerless Monster on April 16, 2017, 14:45:30
Hmmm waarom zouden ze dan worden verkocht in Nederland?
Op een hifiset die ze verkoopt lees is dat inderdaad...
Dus mag het dus echt niet?
Nee, de nul moet gelijk met de fase worden geschakeld.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Peerless Monster

Quote from: erik s. on April 16, 2017, 14:46:31
Nee, de nul moet gelijk met de fase worden geschakeld.

Moet je er dan 2 automaten hebben?
Ik ben nog orienterende en aangezien je concurrent bent, mag je uiteraard met een voorstel komen 😄
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

erik s.

Quote from: Peerless Monster on April 16, 2017, 14:48:17
Moet je er dan 2 automaten hebben?
Ik ben nog orienterende en aangezien je concurrent bent, mag je uiteraard met een voorstel komen 😄
Ze moeten samen aan en uit gaan, 2 losse automaten mag dus niet.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Peerless Monster

Quote from: erik s. on April 16, 2017, 14:51:39
Ze moeten samen aan en uit gaan, 2 losse automaten mag dus niet.

Ik zal de verkoper eens vragen naar de veiligheid...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

**Marco 76**

Het PF2 blok gehad met de standaard/instap kabel. Het blok gewoon goed en oerdegelijk. De kabel niet bijzonder t.o.v. een Isotek, Wireworld of Audioquest in dezelfde prijsklasse.

HTip

#14
Geen ervaring met Gigawatt, maar wel met de Siemens Cylindric Fuse Cartridge. Heel tevreden met bouwkwaliteit. Kan je ook nog variëren met zekeringen. Heb nu Furutech en eventueel een Hifi-Tuning zekering voor je. WCD's van HMS schijnen goed te zijn. Heb ik geen ervaring mee, omdat je in België de kabel uit de meterkast rechtstreeks in een stekker mag laten uitkomen. Mag in NL niet.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

erik s.

Quote from: Peerless Monster on April 16, 2017, 14:48:17
Moet je er dan 2 automaten hebben?
Ik ben nog orienterende en aangezien je concurrent bent, mag je uiteraard met een voorstel komen 😄
In November wordt de dubbele versie van deze leverbaar.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B