Egreat A10 UHD Media Speler met HDR

Started by Caesarea, April 15, 2017, 01:27:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fietser

A10 is binnen :pompom: :pompom: Geen extra kosten (BTW en invoerrechten).
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Kanariepiet

Ik denk dat je dan echt iets verkeerd doen, post even verder in het Shield topic, kunnen we je wellicht verder helpen!

Quote from: fietser on April 24, 2017, 15:32:18
Kodi herkent zelfs mijn shield niet zoals op de foto's in je link >:(

HereIsTom

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

fietser

In de screenshots staat bij passtrough nvidia. In mijn Kodi android en ik heb hier ook geen keuze mogelijkheden. Vandaar mijn opmerking apparaat wordt niet herkent. Kom misschien hier nog wel op terug dank voor het meedenken.
Shield ligt er inmiddels af en de A10 is aangesloten. De eerste donkere wolken komen in zicht. Kan met de remote het toetsenbord niet bedienen en dus geen android acc. koppelen en ook het password van mijn nas niet invoeren. >:(
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Nick 35

#54
hoi,


ik ga een domme vraag stellen, ik dacht dat ik dat hier gelezen had maar heb ondertussen al 4 keer van boven naar beneden alles terug gelezen  :withstupid:.
Hoe zit het met de stekker als je hem bij Geekbuying besteld hebt. De VS stopkontakten zijn toch anders dan deze van europa.
Iemand uit Belgie daar al besteld en de douane voorbij geraakt zonder al deze kosten ?

Is het enige verschil tussen de a5 en de a10 de extra Harde schijf die je er in kan steken ?

Nick

fietser

Kijk 5 postings omhoog en ja er zat en Europese strakker bij. Overigens staat dat 0ok op de Geeksite. Ik heb hem inmiddels spelend.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Caesarea

Quote from: fietser on April 24, 2017, 15:41:44
A10 is binnen :pompom: :pompom: Geen extra kosten (BTW en invoerrechten).

De extra kosten kunnen achteraf nog komen, niet te vroeg juichen. Ik spreek uit ervaring. Wat stond op het pakketje? TV Box? Goods?

KillerbeeNL

#57
Heb een cheapo 4k mediaplayer besteld en die was met verzending 25 euro op www.Wish.com , gisteren een brief van PostNL die ik moet invullen en een betalingsbewijs moet meesturen.

Pakket ligt dus nog bij PostNL

schat dat ik een euro of 20 moet bijbetalen......
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Caesarea

Quote from: KillerbeeNL on April 24, 2017, 23:18:35
Heb een cheapo 4k mediaplayer besteld en die was met verzending 25 euro op www.Wish.com , gisteren een brief van PostNL die ik moet invullen en een betalingsbewijs moet meesturen.

Pakket ligt dus nog bij PostNL

schat dat ik een euro of 20 moet bijbetalen......

Ik ben benieuwd wat je daadwerkelijk extra moet betalen. Beetje off topic vraagje.

Ik heb het vandaag binnengekregen. Ik ga het morgen uittesten. Vergeleken met mijn eerdere mediaplayers (HDX 1000, Egreat EG-M34A, Popcorn Hour A-300 en A-500) ziet de A10 High End uit.

KillerbeeNL

Quote from: Caesarea on April 25, 2017, 01:41:25
Ik ben benieuwd wat je daadwerkelijk extra moet betalen. Beetje off topic vraagje.

Ik heb het vandaag binnengekregen. Ik ga het morgen uittesten. Vergeleken met mijn eerdere mediaplayers (HDX 1000, Egreat EG-M34A, Popcorn Hour A-300 en A-500) ziet de A10 High End uit.

ik laat het hier wel weten , dit goedkope dingetje is natuurlijk niet te vergelijken maar ik ga alleen Kodi gebruiken en ik heb geen 4k tv.

ik was het zat om via mijn telefoon en Kodi naar de Chromecast te streamen.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

fietser

Quote from: Caesarea on April 24, 2017, 23:04:29
De extra kosten kunnen achteraf nog komen, niet te vroeg juichen. Ik spreek uit ervaring. Wat stond op het pakketje? TV Box? Goods?

Goods vallue  30 euro
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

W.Otter

Quote from: kanariepiet on April 20, 2017, 22:18:13


Ik heb de Shield ook geroot, zodat Kodi automatisch opstart.



hoe heb je dit gedaan? ik ben op zoek naar een alternatief voor mijn HTPC en de shield is nog steeds de beste speler imo. Echter zou ik liever een NUC oid. hebben maar die doen nog geen HDR. hoe dan ook is de shield een goede optie, en het opstarten in kodi maakt het voor mij nog interessanter. Is dit makkelijk te doen?
je mag me ook een PM sturen daar dit een Egreat topic is en geen shield topic, ik wil het niet al te veel vervuilen  :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Passion4Sound

Te laat 8), wel ben ik erg benieuwd naar de bevinden van Fietser. 

fietser

Alle begin is moeilijk. Eerste ervaringen met de eGreat A10
Gisteren de A10 binnen gekregen. Na het uitpakken kwam er een degelijk gebouwd apparaat tevoorschijn met een flink display en 2 grote antennes. Aansluit kabel was een simpel snoer met Europese stekker. Geen trafo. Meegeleverde HDMI kabel was een degelijke kabel. Niet gebruikt omdat ik al een goede Audioquest had. Verder zat er nog een e-Sata kabel en een analoge kabel bij.
Aansluiten (bedraad) was een fluitje van een cent.
Mijn Synology werd herkent en er werd om een wachtwoord gevraagd. Hier begon de ellende. Met de meegeleverd AB kon ik het toetsenbord dat op het scherm verscheen niet bedienen. Na wat omzwervingen op het www (ben een redelijke digibeet) er achter gekomen dat je op je nas een guest sambashare kunt aanmaken en voila het werkte. Waarom er geen UPnp meegeleverd is mij een raadsel. Zomaar een keurige startgids (engels) meegeleverd. Binnen no time alle instellingen nagelopen en spelen maar.
Begonnen met Avatar blu-ray 60GB. Vlekkeloos afgespeeld. Daarna The Martian en Passenger beiden 4k ook geen enkel probleem. Alle geluidssporen werden mooi weergegeven. Dit met de eigen ingebouwde speler.
Blu-ray menu werkte en de laadtijd van de film is razendsnel.
In de speler zit ook een kodi-fork 16.1 Hiermee even zitten spelen maar had weer allerlei problemen met de geluidskanalen. Al eerder in dit topic besproken. Kodi is voor mij een gepasseerd station.
Omdat ik het toetsenbord op het scherm niet kan bedienen  nog niets met apps gedaan. Ik heb voor de werking van het toetsenbord een vraag op het eGreat forum geplaats en kreeg als eerste antwoord dat ik een nieuwe AB moest kopen. 
De meegeleverde AB moet je wel goed op de speler richten. Er zit verlichting in maar de knoppen werken niet altijd even secuur. Soms moet je meerdere keren drukken voor de gewenste functie. Gelukkig kon ik in mijn Harmony de A5 invoeren en deze werkt hetzelfde als de A10.
Ik heb geen high end homecinema maar wel een 4k tv geen HDR wel 8bits kleurondersteuning. En wat doet dit met het beeld tov de Shield die ik ook heb.
Het beeld met de eigen eGreat speler vind ik (op mijn tv) een stuk beter.
Het is meer gestoken (diepte) en het is scherper. De kleuren ogen natuurlijker en het beeld is mooi vloeiend zonder een enkele hapering.  Tevens zijn er een aantal standaard mogelijkheden om het beeld op alle mogelijke manieren aan te passen (sport,theater,colourful,personal) hiermee ga ik nog weleens verder spelen.
Verder moet ik nog gaan prutsen met de map indeling op mijn nas en het taggen van films en series om de scraper mooi zijn werk te laten doen. (iemand met een tip voor een progje?)
Verder wil ik nog gaan kijken of ik de speler zelf als nas kan gaan inzetten.
Ben ik er blij mee?
Ja en nee. Vanwege de beeld en geluidskwaliteit ja. Ik vind er een mooier plaatje uit komen dan bij mijn Shield en hier draait het bij mij bij een mediaspeler om.
Nee vanwege de meegeleverde AB, toch weer gedoe met de geluidsinstelling bij Kodi.
Zoals het er nu voorstaat doet de speler prima wat ik van een mediaspeler verwacht nl. films afspelen van mijn nas. Apps en internet op tv gebruik ik niet of nauwelijks.
Ik had ook al eens naar een Dune of Oppo gekeken maar die vond ik toch wel aan de prijzige kant. Met de A10 ben ik ruim binnen budget gebleven. Ik heb er totaal € 212 voor betaald.


Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Witalik

Nuttige review , thnx.  Is er een reden om wel Kodi te gebruiken ipv die interne speler ?  Vind het ook steeds omslachtiger worden met kodi
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Caesarea

@ fietser: Dank voor je review. Wat betreft de afstandbediening is dit zeer slecht: je moet bijna recht voor het apparaat staan om enigzins signaal over te brengen en mijn Marmitek IR extender werkt niet. Hiernaast is er een bug bij HDR-materiaal, bovenste zwarte balk is bij 2 keer zo groter dan de onderste, dit zou komen door een andere ratio in HDR-materiaal en hieraan wordt door Egreat gewerkt om dit met de volgende firmware te verhelpen.

Maar het wilt mij niet lukken om verbinding te maken met mijn PC. Bij "Search network share" blijft het boogje maar draaien. Ik heb nauwelijks ervaring met Linux en weet dus niet hoe ik een SAMBA server moet toevoegen via de A10. Via www ben ik niet wijzer geworden.
@ fietser: kan jij mij hiermee helpen?

fietser

Zag dat je ook op het egreat forum kwam maar dit moet volgens mij nog echt tot leven komen. Helaas kan ik je ook niet helpen met verbinden met je PC. Ik ben geen computer kenner. Wordt zelf vaak door schade en schande wijzer. Weet niet of je via Samba bij je computer kunt komen. Zelf heb ik op de nas een samba guest share aangemaakt. Voor wat betreft de AB mijn Harmony IR extender pakt het signaal feilloos. Ik heb er een mailtje naar China aan gewaagd met de opmerking dat de AB niet best is en ook het schermtoetsenbord hiermee niet te bedienen is. Kijken wat en of er een reactie komt. Wel met veel genoegen gisteren film zitten kijken.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Caesarea



Quote from: fietser on April 26, 2017, 10:56:46
Zag dat je ook op het egreat forum kwam maar dit moet volgens mij nog echt tot leven komen. Helaas kan ik je ook niet helpen met verbinden met je PC. Ik ben geen computer kenner. Wordt zelf vaak door schade en schande wijzer. Weet niet of je via Samba bij je computer kunt komen. Zelf heb ik op de nas een samba guest share aangemaakt.

Hoe heb je de share op je NAS gezet?

Verstuurd vanaf mijn SM-N910C met Tapatalk


Caesarea

#68
Ik heb de A10 sinds 1 week in bezit.

2 problemen:

1. Ik kan mijn PC niet kunnen  vinden via de A10. Egreat forum heeft nog geen oplossing. Afwachten maar...
2. Afstandsbediening gebruik is matig: je moet de AB bijna loodrecht om op de A10 richten om enigzins signaal over te brengen...

fredenivanca

Quote from: Caesarea on May  2, 2017, 11:53:31
Ik heb de A10 sinds 1 week in bezit.

2 problemen:

1. Ik kan mijn PC vinden via de A10 De Egreat forum heeft nog geen oplossing. Afwachten maar...


Is toch juist goed dat je hem kunt vinden? of niet
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D1 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

Caesarea

Quote from: fredenivanca on May  2, 2017, 12:23:31
Quote from: Caesarea on May  2, 2017, 11:53:31
Ik heb de A10 sinds 1 week in bezit.

2 problemen:

1. Ik kan mijn PC vinden via de A10 De Egreat forum heeft nog geen oplossing. Afwachten maar...


Is toch juist goed dat je hem kunt vinden? of niet

Correctie: niet kunnen vinden  ;)

KillerbeeNL

Quote from: KillerbeeNL on April 24, 2017, 23:18:35
Heb een cheapo 4k mediaplayer besteld en die was met verzending 25 euro op www.Wish.com , gisteren een brief van PostNL die ik moet invullen en een betalingsbewijs moet meesturen.

Pakket ligt dus nog bij PostNL

schat dat ik een euro of 20 moet bijbetalen......

sorry off topic. ...

betalingsbewijzen en facturen zijn via mail verstuurd naar BVA-SCIP en wat vertraagd vandaag aan de deur afgeleverd en niets bij hoeven te betalen :-) :-) :-)

18 euro mediaplayer (vette aanbieding) + verzendkosten 6 euro = 24 euro.

binnenkort eens lekker stoeien...
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Caesarea

Quote from: Caesarea on May  2, 2017, 11:53:31
Ik heb de A10 sinds 1 week in bezit.

2 problemen:

1. Ik kan mijn PC niet kunnen  vinden via de A10. Egreat forum heeft nog geen oplossing. Afwachten maar...
2. Afstandsbediening gebruik is matig: je moet de AB bijna loodrecht om op de A10 richten om enigzins signaal over te brengen...

Op een of ander manier heb ik mijn 2 PC's kunnen vinden via de A10 nadat ik de firewall uit had gezet en de A10 herstart had.

Met mijn laptop zie ik de A10 wel, maar de A10 ziet mijn laptop niet ondanks dezelfde settings als mijn 2 PC's

Passion4Sound

Quote from: Caesarea on May  3, 2017, 02:17:35
Op een of ander manier heb ik mijn 2 PC's kunnen vinden via de A10 nadat ik de firewall uit had gezet en de A10 herstart had.

Ga ik vanavond meteen uitproberen.
Daarentegen heb ik de A10 wel veel keren aan en uit gehad zonder resultaat.

Maar je bent ieder geval een stapje verder.

muzikant

Quote from: Caesarea on April 24, 2017, 23:04:29
De extra kosten kunnen achteraf nog komen, niet te vroeg juichen. Ik spreek uit ervaring. Wat stond op het pakketje? TV Box? Goods?
de mijne moet nog toekomen maar 'k moest nu al de duane kosten betalen aan
DPD
beste klant,

Wij informeren u dat er op uw pakket 04561071154980Y gaande van China naar Belgique momenteel nog rechten en taksen verschuldigd zijn, ten bedrage van €19,90 om de verzending voort te zetten naar het volgende leveringsadres:
Betaling gebeurt online aan Chronopost, lid van het DPD-netwerk en douanevertegenwoordiger van de DPD Group