Egreat A10 UHD Media Speler met HDR

Started by Caesarea, April 15, 2017, 01:27:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fietser

Gaat bij mij ook de Nvidia Shield vervangen. Krijg er geen Dts-HD en true-HD uit. Ene keer 4k wel geluid geen beeld, andere film wel beeld geen geluid. Zowel met kodi als spmc.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Kanariepiet

Hier zowel een Egreat alsook een Shield, mijn voorkeur gaat uit naar de Shield, deze speelt alles moeiteloos af, waar de Egreat soms wat moeite heeft met dvd files en sommige 4K HDR files.

Menu ondersteuning met de Egreat is wel een grote plus!
De Shield heeft geen problemen met die files, HD audio formaten werken allemaal, Netflix en Spotify vanuit Kodi makkelijk te openen.

Ik heb de Shield ook geroot, zodat Kodi automatisch opstart.

De Egreat is op de goede weg, maar is er nog niet helemaal, maar dat komt vast goed aangezien tot nu toe de support erg goed is.

Caesarea

Support is zeker goed. En er zitten aantal superusers op het forum van Egreat.

Wat ik me aan irriteer is de stroeve gebruik van de afstandbediening bij bepaalde acceptabele afstanden en hoeken waarvan je zou verwachten dat het goed werkt.

Kanariepiet

Afstandsbediening weet ik niet daar ik een Logitech Harmony gebruik, maar miste vooral een pauze en stop knop, maar sinds vorige fw update hebben ze knoppen geremapped ofzo, want nu gaat hij wel op pauze.

Helaas werkt dit niet in Vidon XBMC, hier moet je dus eerst een pop-up scherm oproepen voor je pauze of stop kunt doen.

Mediasluis

Dat is op te lossen met een Remote App lijkt mij.
Ik vind het wel leuk dat deze mediaplayer massaal besteld wordt , mijzelf incluis, nog voor er goed en wel een degelijke review is verschenen,  juist mede vanwege de mogelijkheid van Menu herkenning,.
Dat andere merken daar nog steeds niet mee kunnen/willen omgaan is mij een raadsel.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

fietser

Blu-ray menu was een overweging. Dooe slag gaven de kortingsbonnen op het www.  Als er hij de douane een pakketje g gemist wordt ben ik voor  € 212 klaar. bevalt hij niet dan kan die nog naar de slaapkamer of MP .
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Mediasluis

Quote from: fietser on April 21, 2017, 08:05:40
Blu-ray menu was een overweging. Dooe slag gaven de kortingsbonnen op het www.  Als er hij de douane een pakketje g gemist wordt ben ik voor  € 212 klaar. bevalt hij niet dan kan die nog naar de slaapkamer of MP .
Je hebt helemaal gelijk. Dat hielp ook mij over de streep om het meteen te doen.
Ik had anders toch blijven wachten tot ik er nog meer over gelezen had enz.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Caesarea

Quote from: fietser on April 21, 2017, 08:05:40
Blu-ray menu was een overweging. Dooe slag gaven de kortingsbonnen op het www.  Als er hij de douane een pakketje g gemist wordt ben ik voor  € 212 klaar. bevalt hij niet dan kan die nog naar de slaapkamer of MP .

Wat bedoel je met "als er hij de douane een pakketje gemist wordt"?

Kanariepiet

Omdat de kans groot is dat je alsnog BTW en invoerkosten moet betalen, leuk dat ze er gift opzetten, maar ze zijn bij de douane niet gek hè ;)

Als je geluk hebt hoef je niks extra's te betalen, als je pech hebt wel voor als ze met DHL of uhh hoe heet die club met die bruine wagens met geel/gouden letters.

hpapen

#34


Als je geluk hebt hoef je niks extra's te betalen, als je pech hebt wel voor als ze met DHL of uhh hoe heet die club met die bruine wagens met geel/gouden letters

UPS

Kanariepiet


Stef

Hi,

Benieuwd hoe deze player omgaat met 3D (iso) subtitles ;). Heb ook een dune solo 4k en bij deze player worden deze weergegeven met een fixed depth.

Grt,
Stef
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

KillerbeeNL

Quote from: Caesarea on April 22, 2017, 23:45:58
Wat bedoel je met "als er hij de douane een pakketje gemist wordt"?

Als deze niet onderschept wordt , zodat er invoer/inklarings/BTW kosten bijkomen.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

muzikant

Quote from: fietser on April 20, 2017, 19:12:36
Gaat bij mij ook de Nvidia Shield vervangen. Krijg er geen Dts-HD en true-HD uit. Ene keer 4k wel geluid geen beeld, andere film wel beeld geen geluid. Zowel met kodi als spmc.
gaat bij mij de nvidiashield niet vervangen maar in mijn ht ruimte als tweede speler zijn ding doen,
ook een beetje als test om wat de mogelijkheden zijn en hoe

Passion4Sound

#39
Laat ik nu ook met korting een Egreat A10 bestel hebben bij Geekbuying, lijkt me een topdeal en een goede player. Het lijkt er wel op dat het nog wel even zal duren voordat mijn bestelling verstuurd wordt, met andere woorden ze nemen hun tijd. Wat invoerrechten betreft, komen er ongeveer 30% extra kosten bij als ik de invoercalculator moet geloven. Dat zou enorm jammer zijn. Maar we zien het wel...

RvD

De Egreat A5 is bij mij met de langzaamste verzendoptie verstuurd en dit duurde ongeveer 2 weken totaal, overigens zonder extra kosten.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

HereIsTom

Quote from: kanariepiet on April 20, 2017, 22:18:13
Hier zowel een Egreat alsook een Shield, mijn voorkeur gaat uit naar de Shield, deze speelt alles moeiteloos af, waar de Egreat soms wat moeite heeft met dvd files en sommige 4K HDR files.

Menu ondersteuning met de Egreat is wel een grote plus!
De Shield heeft geen problemen met die files, HD audio formaten werken allemaal, Netflix en Spotify vanuit Kodi makkelijk te openen.

Ik heb de Shield ook geroot, zodat Kodi automatisch opstart.

De Egreat is op de goede weg, maar is er nog niet helemaal, maar dat komt vast goed aangezien tot nu toe de support erg goed is.

Ik ben ook nog niet overtuigt van de eGreat, mijn voorkeur gaat nog uit naar de Shield.
Zeker als ik alle reviews van beide apparaten lees komt de Shield TV er toch beter uit en de prijs is bijna hetzelfde.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Witalik

Quote from: Mediasluis on April 21, 2017, 07:35:32
Dat is op te lossen met een Remote App lijkt mij.
Ik vind het wel leuk dat deze mediaplayer massaal besteld wordt , mijzelf incluis, nog voor er goed en wel een degelijke review is verschenen,  juist mede vanwege de mogelijkheid van Menu herkenning,.
Dat andere merken daar nog steeds niet mee kunnen/willen omgaan is mij een raadsel.

Had dat niet te maken met bepaalde rechten waaraan voldaan moest worden ? Wat weer extra $$ betekend. Dat sommige daar schijt aan hebben is een ander verhaald. Want opzich moet het toch niet zo moeilijk zijn om te implementeren. De meeste weten dan ook wel dat ze een streepje voor hebben op de ranglijst met aangekochte media spelers.

Dit ziet er wel grappig uit op zich ,
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Rielplayer

Quote from: Witalik on April 23, 2017, 21:20:02
Had dat niet te maken met bepaalde rechten waaraan voldaan moest worden ? Wat weer extra $$ betekend. Dat sommige daar schijt aan hebben is een ander verhaald. Want opzich moet het toch niet zo moeilijk zijn om te implementeren. De meeste weten dan ook wel dat ze een streepje voor hebben op de ranglijst met aangekochte media spelers.

Dit ziet er wel grappig uit op zich ,

Bij zappiti zijn ze er ook mee bezig. Ben nu al erg content met de prestatie en eyecandy van de zappiti. Menu support erbij zou helemaal mooi zijn.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Kanariepiet

Voor nu gaat mijn voorkeur ook naar de Shield, niet dat de Egreat slecht is hoor, verre van dat, maar Netflix, Spotify, e.d. gewoon vanuit Kodi opstarten is heerlijk, wel nog aan het twijfelen tussen Kodi 17.1 of SPMC, maar ben af aan het dwalen.

Echt het grote minpunt van de Egreat vind ik hun eigen player, die niet al mijn Nederlandse film kent en als hij ze kent in het Engels vertaald en je moet wat vaker klikken eer je bij je films bent.

Beeldkwaliteit is top en speler is ook snel, hij staat te koop  ;)
Voor nu staat hij als 2e speler om te testen.

Quote from: HereIsTom on April 23, 2017, 20:12:07
Ik ben ook nog niet overtuigt van de eGreat, mijn voorkeur gaat nog uit naar de Shield.
Zeker als ik alle reviews van beide apparaten lees komt de Shield TV er toch beter uit en de prijs is bijna hetzelfde.

Witalik

Volgens mij gebruik ik Kodi nog steeds niet hoe het hoort. Vind het makkelijk dat ik een bestand open via explorer dat ie gelijk daar in door start. Maar anders werkt het niet soepel.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Kanariepiet

Dat is idd niet hoe Kodi werkt, normaal voeg je via video's je locaties toe waar je films en/of series zich bevinden ( wel aparte locaties!), Geef je aan wat voor iets dat de folder bevat (film, series).

Kodi vraagt dan om de map te scannen en toe te voegen aan de bibliotheek (wel de tmdb en tvdb even configureren ;)) en na een minuutje of wat kun je je films vinden in movies en je series in series.

Het maakt bij niet uit of ik via smb of NFS verbinding heb gemaakt met mijn NAS, maar zo wordt moeiteloos een 80 GB 4K rip afgespeeld.

fietser

Ik lees in een aantal reacties dat jullie de Shield de voorkeur blijven geven boven de Egreat. Bij mij geeft de Shield geen dts-hd en Dolbytrue-hd door. Niet met kodi,spmc, en archos. Sommige 4k uhd films geven wel beeld maar geen geluid en andere geen beeld wel geluid. Ben het prutsen zat en ga iets anders proberen in de vorm van een egreat. Vroeger een Xtreamer gehad en nooit gesodemieter met zo'n simpel kastje.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

HereIsTom

Heel vreemd dat de Shield bij jou geen DTS-HD en Dolby TrueHD geeft, want de Shield TV speelt alle HD audio af, zoals DD+/DTS, DTS-HD MA, Dolby TrueHD, Dolby Atmos en DTS:X
Dus of je hebt ergens de instellingen niet goed staan of je versterker kan het niet aan.
Misschien heb je hier iets aan; http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=308049
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

fietser

Kodi herkent zelfs mijn shield niet zoals op de foto's in je link >:(
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.