Egreat A10 UHD Media Speler met HDR

Started by Caesarea, April 15, 2017, 01:27:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

keeskloon

Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

fietser

Heb hem hier aangeschaft.  Vlotte levering. Geen extra kosten (btw etc.)garantie voorwaarden staan op de site. Je kunt hem in ieder geval niet in NL laten maken.😎
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

Mediasluis

De afstandsbediening is wel slecht en je hebt eigenlijk ook een toetsenbord nodig.
Ik zou er meteen een andere AB bij bestellen, ga ik ook alsnog even doen, maar moet nog even uitzoeken welke fijn is.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

HereIsTom

Mijn advies, koop de Rii mini i8 Plus, deze toetsenbord/muis werkt perfect met Android en Kodi.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Mediasluis

Grappig.
Mijn dochter kwam daar gisteren mee aan, zodat ik hem kon testen.
3 kleurkeuzes verlichting. Voelt en werkt inderdaad erg prettig, zelfs met de Egreat achter gesloten deuren. Grote telefoonaccu.
Je bent wel een USB poort kwijt voor de ontvanger.
Die ontvanger past ook mooi achter het batterijklepje als je hem meeneemt.

Ik twijfel nog of ik zo'n standaard AB met zo'n toetsenbord aan de achterkant niet fijner vindt.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

HereIsTom

Mijn standaard AB ligt ongebruikt in de kast, vind de Rii i8 Plus fijner werken, helemaal als het donker is.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Mediasluis

Is het je gelukt om via deze AB de Egreat ook Uit en Aan te zetten?
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

HereIsTom

Nee, ik zet al mijn apparatuur aan en uit met de Harmony Ultimate One, dan staat alles ook gelijk goed ingesteld.

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Mediasluis

Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

keeskloon

vraagje
is de software waar de egreat a10 op draait trager of sneller dan de himedia pro10 en kun je bij de egreat ook apps gebruiken zoals netflix ziggo of terug kijken
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

HereIsTom

Quote from: keeskloon on June 11, 2017, 10:19:17
vraagje
is de software waar de egreat a10 op draait trager of sneller dan de himedia pro10 en kun je bij de egreat ook apps gebruiken zoals netflix ziggo of terug kijken

Als je een andere box zoekt, dan raad ik je de Nvidia Shield TV aan, deze werkt perfect ook Netflix en de Ziggo App en prima support!
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

KillerbeeNL

Quote from: Mediasluis on June  8, 2017, 10:22:29
Is het je gelukt om via deze AB de Egreat ook Uit en Aan te zetten?

als er een aan/uit knop op de AB van de Egreat zit, houd deze dan ingedrukt totdat er een menu tevoorschijn komt om hem uit te zetten of te rebooten.

volgens mij standaard Android..
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Mediasluis

#112
Quote from: KillerbeeNL on June 11, 2017, 11:56:24
als er een aan/uit knop op de AB van de Egreat zit, houd deze dan ingedrukt totdat er een menu tevoorschijn komt om hem uit te zetten of te rebooten.

volgens mij standaard Android..
Op de Egraet AB zit wel een Aan en Uit knop, maar het ging mij om de Rii i8 Plus Mini.
Ik heb deze intussen besteld, maar hij is nog niet binnen.

PS. Kodi 17.3 geïnstalleerd met Exxodus en dat werkt prima.
Ik vind een hoop films wel vrij schokkerig.
Moet ik ergens mijn buffer vergroten? Eerste keer Kodi voor mij.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

KillerbeeNL

#113
Quote from: Mediasluis on June 11, 2017, 16:56:47
Op de Egraet AB zit wel een Aan en Uit knop, maar het ging mij om de Rii i8 Plus Mini.
Ik heb deze intussen besteld, maar hij is nog niet binnen.

PS. Kodi 17.3 geïnstalleerd met Exxodus en dat werkt prima.
Ik vind een hoop films wel vrij schokkerig.
Moet ik ergens mijn buffer vergroten? Eerste keer Kodi voor mij.


Ik heb ook zo'n mini keyboard maar daar zit geen aanuitknop op , dit is wel zo'n China dingetje dus misschien werkt de Rii beter of heeft hij wel een aan/uit knop (rechts boven naast de touchpad?)

Schokken heb ik geen last van , kijk anders even naar deze instellingen welke voor de Schield zijn maar misschien doet het ook wat bij de Egreat:
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

ropechler

dag mensen,

ik twijfel tussen de egreat A10 en de zappiti one 4K HDR

de Egreat vind ik toch mooiere thema's hebben en de BD menu's zou ik ook wel willen.

maar de Zappiti heeft een DSP wat dus meerdere dac's zijn en erg interessant voor de Audiofiel.

heeft de egreat A10 een DSP of meerdere dac's en welke precies?

muzikant

heeft een nieuwe software update 1230,

Fred Flinstone

Ik heb deze speler ook gekocht.
Alles vanaf mij HDD speelt hij vlekkeloos af incl. volle Blu-Ray ISO files, maar ik kocht deze speler eigenlijk om Kodi te gebruiken, maar dat is voor mij nog steeds onbruikbaar.
Geupdate naar de laatste Kodi 17 met Exodus.
Misschien dat deze update iets kan verhelpen.

Zou het te maken kunnen hebben dat ik nog geen interne HDD heb geplaatst?

keeskloon

Goedendag
Ik heb sinds een paar dagen ook deze speler maar heb 1 probleem met kodi en 1 vraagje
Heb in kodi bij instellingen de audio doorvoer aangezet voor alle geluidssporen maar als ik nu een film in kodi met dts atmos of dts-hd ma aan zet krijg ik deze geluidsporen niet maar zegt mijn versterker dat het dolby digital dts-es matrix is.
Maar als ik dezelfde film afspeel in de mediaspeler van de egreat dan heb ik wel het goede geluid wat kan dat zijn.

Als ik een film gezien heb in de bibliotheek van de egreat speler hoe kan ik dan ergens iets aanvinken dat ik hem gezien heb.
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

HereIsTom

Quote from: Fred Flinstone on July 23, 2017, 15:25:47
Ik heb deze speler ook gekocht.
Alles vanaf mij HDD speelt hij vlekkeloos af incl. volle Blu-Ray ISO files, maar ik kocht deze speler eigenlijk om Kodi te gebruiken, maar dat is voor mij nog steeds onbruikbaar.
Geupdate naar de laatste Kodi 17 met Exodus.
Misschien dat deze update iets kan verhelpen.

Zou het te maken kunnen hebben dat ik nog geen interne HDD heb geplaatst?

Exodus is exit, als je de Kaosbox build in Kodi installeert heb je alle addons die je nodig hebt om films en series te bekijken en krijg je steeds de laatste updates;  https://www.kaosbox.tv
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

HereIsTom

#119
Quote from: keeskloon on July 23, 2017, 17:08:02
Als ik een film gezien heb in de bibliotheek van de egreat speler hoe kan ik dan ergens iets aanvinken dat ik hem gezien heb.

Voor het bijhouden van films en series gebruik ik Trakt.tv, dan kun je altijd zien waar je bent gebleven;
https://superrepo.org/nl/kodi/addon/script.trakt/plugin.video.TubTub/plugin.video.tv.sme.sk/

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

keeskloon

Quote from: HereIsTom on July 23, 2017, 17:36:41
Voor het bijhouden van films en series gebruik ik Trakt.tv, dan kun je altijd zien waar je bent gebleven;
https://superrepo.org/nl/kodi/addon/script.trakt/plugin.video.TubTub/plugin.video.tv.sme.sk/
Trakt tv werkt toch alleen in kodi
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

HereIsTom

Quote from: keeskloon on July 24, 2017, 18:16:49
Trakt tv werkt toch alleen in kodi
Ja films en series kijk je toch ook via Kodi.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

keeskloon

Quote from: HereIsTom on July 24, 2017, 18:45:21
Ja films en series kijk je toch ook via Kodi.
Ja via kodi werkt het maar als ik via bestanden (zonder kodi)werkt het niet wel de cover art maar niet als je de film of een serie hebt gekeken geeft hij niet aan dat ik hem gezien heb.

En als ik een film kijk via kodi heb ik geen bijv atmos of dts da ma passtrought staat aan en als ik via bestanden doe heb ik wel dolby atmos of dts (dus niet via kodi)
Woonkamer:Marantz SR7015/Marantz NA7004/Fronts Dali Zensor7/Rear Dali Zensor5/Dali Zensor Vocal/Dolby Atmos Dali Alteco C1 4X/5.2.4/Sub SVS SB-3000 & SVS SB1000/Oppo UDP 203/Nvidia Shield Pro 2019/Zidoo 1000 Pro/LG Oled 65 G1 RLA /Ziggo Next mediabox/Synology 1019+/Synology 1517+

HereIsTom

Ik weet niet precies hoe het op de eGreat werkt, maar deze App werkt met Trakt.tv in Android;

https://play.google.com/store/apps/details?id=net.simonvt.cathode
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Kanariepiet

HD audio passthrough werkt niet via Kodi met deze Andoid versie! De makers moete API23 in Android intregeren.
Je kan proberen een Kodi Shittybuild te installeren, anders moet je het doen met 2.0.

Quote from: keeskloon on July 23, 2017, 17:08:02
Heb in kodi bij instellingen de audio doorvoer aangezet voor alle geluidssporen maar als ik nu een film in kodi met dts atmos of dts-hd ma aan zet krijg ik deze geluidsporen niet maar zegt mijn versterker dat het dolby digital dts-es matrix is.
Maar als ik dezelfde film afspeel in de mediaspeler van de egreat dan heb ik wel het goede geluid wat kan dat zijn.