Beste UHD/4k HDR10 speler?

Started by W.Otter, April 14, 2017, 10:34:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

In mijn zoektocht naar een goede mediaspeler voor het gebruik van 4k HDR10 materiaal is er al aardig veel te krijgen.

maar wat is nou de beste en waarom?

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

htandre

HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

yorkie13

#2
De Oppo 203 denk ik op dit moment.

Als je ook UHD blu-ray gaat afspelen.

W.Otter

inmiddels heb ik de Intel NUC7 in huis gehad en kreeg daar geen HDR overheen. het schijnt dat er wel mensen zijn die dit voor elkaar hebben gekregen met behulp van PowerDVD 17. Met de update van windows creator is HDR toegevoegd aan het lijstje maar blijkbaar weet alleen PowerDVD daar gebruik van te maken, VLC, windows eigen speler en Kodi blijven nog even achterwege. Jammer want het was voor mij de perfecte kandidaat! misschien nog even wachten tot er wat updates zijn geweest en het vlekkeloos werkt. voor nu heb ik nog op de achtergrond wat interesse in;

Egreat a10
Nvidia shield tv
zappiti

hebben jullie nog een andere speler die een serieuze kandidaat is voor 4k 60hz HDR?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Niek007

Hier staat naar volle tevredenheid een Nvidia Shield te draaien. Ik ben nooit een fan van Android geweest maar op de Shield werkt het prima. Ook de laatste versie van Kodi werkt uitstekend, HDR bestanden worden goed afgespeeld. Installatie van Kodi is op de Shield eenvoudiger dan op m'n Intel NUC (al was dat wel een paar jaar geleden)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

W.Otter

die staat bij mij ook boven aan het lijstje op het moment!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

vanbrug

Nvidia Shield. Ik gebruik hem zelf nu ook een aantal maanden. Echt heel goed.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Kanariepiet

Hier ook een NVidia Shield, perfect apparaatje!!!

Tevens ook nog een OSMC Vero 4K met OSMC erop (Kodi Fork), erg goede ondersteuning van Sam en elke maand een update.
Voordeel met de Vero is dat 1080 niet naar 4K gescaled wordt, dit doet de tv, bij de Shield wordt alles naar 4K gezet, waardoor 720, 1080 er met de Shield ietsje fletser uit ziet, maar alleen waarneembaar bij een 1 op 1 vergelijk.

Nadeel van de Vero is momenteel alleen nog 8bit HDR, aan 10bit wordt gewerkt en geen 4K Netflix.