Welke Cat kabel voor streamer?

Started by ddex, April 12, 2017, 13:56:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Buell

#50
Quote from: Mitch-- on April 17, 2017, 10:46:36
pas maar op, het tikje is al onderweg... :huh2:

Ach ja, ...als men daar echt voldoening uit haalt
Toch zou ook ik wel eens willen weten waarom het een zo duidelijk verschil maakt, dat het verschil maakt is overduidelijk.

Wat ook uitmaakt is spikes, houtenblokjes o.i.d onder je versterker, een puck op een plaat,....trillingen elimineren?
Wellicht gebeurd er in bekabeling ook iets in die richting, klinkt belachelijk, ja ja, roept u maar, feit is en blijft ,....in mijn set is het heel goed hoorbaar.
Sterker nog een ander netsnoer aan mijn Nass server is hoorbaar. Maar ik wil er niet weer een zeik topic van maken.

Zou wel leuk zijn als de tegenstanders eens aannemen dat het een hoorbaar verschil is, en daar eens een mogelijke verklaring voor geven,  dan bedoel ik niet placebo, tussen de oren, autosuggestie e.d.



Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

StereoMike

Quote from: fasteddie on April 17, 2017, 10:45:53
Ik krijg net de uitslag van Beter Horen binnen....blijkt dat ik nog maar 75% hoor met beide oren...zou een opwaardering van Cat 5 naar 6 voor mij een toegevoegde waarde hebben denken jullie?
Als je volumeknop 25% meer geeft wel.  :devil:
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Raphie

Dit bedoel ik dus met sprookjes, je meent iets te horen en verzint er een verhaal voor jezelf omheen, een ander schaap leest dat verhaal en nieuwe onzintweak is geboren.

Quote from: PrimaLuna on April 17, 2017, 10:41:07
Misschien moet je toch een beetje geloven in sprookjes.

Ik snap al het commentaar prima, technisch zal men zeker gelijk hebben, maar toch blijft het fenomeen dat het met een Mycord Opal kabel beter klinkt dan met een origineel Cat5.
Ook blijft voor mij overeind dat het met een switch beter klinkt dan zonder, en dan heb ik het niet over een klein beetje.

Dit blijft, ondanks  dat het technisch absoluut niet kan, volgens sommige. Maar wellicht heeft het meer met trillingen te maken ipv stroom en is het niet zo dat een digitaal signaal een elektrisch signaal is ook al zijn het nullen en enen. Ik heb metingen gezien van een digitaal signaal waarbij je toch kleine verschillen ziet.(hoorbaar?)

Helaas ben ik zelf niet in staat om het te verklaren. Maakt voor mij ook niet zoveel uit, feit blijft dat het hier hoorbaar is.

Het eerste wat opvalt is de toename in rust. De muziek klinkt natuurlijker en de organisatie ( plaatsing ) is vanzelfsprekender. Tonen komen eerder tot bloei en leven langer. De stress verdwijnt, het is minder opdringerig en het vloeit veel meer.

Het is van mij aan darkdevil een antwoord op zijn vraag, doe ermee wat je wilt.
JBL PRX Power!

Buell

#53
Auw, tik 1  :clapping:

Je leest niet goed, HET IS HOORBAAR !!! kom nou eens met wat positiefs.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Raphie

Quote from: Mitch-- on April 17, 2017, 02:40:49
Waarom moet je jezelf toch altijd weer laten zien in dit soort discussies en meteen de materie tot complete onzin verkondigen?! Je bent echt een ster in het zeiken, en afzeiken, op het moment dat dit soort discussies een beetje naar het subjectieve domein verhuizen, en natuurlijk komt je aloude argument dan tussendoor dat het wetenschappelijk poep is en resultaten niet meetbaar, let it go niet iedereen is altijd opzoek naar een wetenschappelijke waarheid of een objectief meetbaar resultaat. Waarom moet alles wetenschappelijk waarheid zijn en ook zogenaamd meetbaar om te kunnen zeggen dat iets waarheid is? Mogen we niet hobbyen en ons oren gebruiken en dan misschien zeggen dat we het beter vinden klinken of wil je dat iedereen het met jouw eens is en je aanbid tot soort objectief orakel?
maar je gebruikt je oren niet, dat is het hele probleem...... verder raad ik je aan je meer op de inhoud te focussen, minder op de persoon.
JBL PRX Power!

Xander32

Quote from: Raphie on April 17, 2017, 11:56:37
maar je gebruikt je oren niet, dat is het hele probleem...... verder raad ik je aan je meer op de inhoud te focussen, minder op de persoon.

::)   :thumbs-up:


Quote from: Raphie on April 17, 2017, 08:50:14
Idd wat een ONZIN wordt hier verkocht, complete digibeten die elkaar de meest grote idiotrie aanpraten. Ongelovelijk hoe deze hobby mensen compleet van het padje kan brengen.

Quote from: Raphie on April 17, 2017, 09:11:10
Galvanisch gescheiden. Idd
Waarom geef je het nu weg, ik wilde er net een paar lekker op hun bek laten gaan met deze onzin. :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

fasteddie

Ok ik zal eens kijken of het helpt....

chansig

Gewoon ontkennen dat je oren minder functioneren....dan kan je langs alles nog horen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Buell

#58
Quote from: Raphie on April 17, 2017, 11:56:37
maar je gebruikt je oren niet, dat is het hele probleem...... verder raad ik je aan je meer op de inhoud te focussen, minder op de persoon.

Maar jij gebruikt je oren niet, niet zo'n groot probleem hoor, ik raad je aan minder op de inhoud te focussen en meer op de muziek, maar natuurlijk ook minder op de persoon.

Beetje try en error binnen onze HOBBY kan echt geen kwaad hoor. Soms win je wat, soms verlies je wat.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Mitch--

#59
Quote from: Raphie on April 17, 2017, 11:56:37
maar je gebruikt je oren niet, dat is het hele probleem...... verder raad ik je aan je meer op de inhoud te focussen, minder op de persoon.

jaja inhoud, als we op de inhoud focussen worden we onder het kopje geschaard van de zogenaamde 'digibeten die lekker op hun bek moeten gaan', en als we op dit 'op de persoon spelen' commentaar op hebben ga je ons verwittigen niet zo op de persoon te spelen?!

slap hoor dat je zelf ook geen incasseringsvermogen hebt als het op commentaar aankomt.... laf
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Buell

@Ralphie, wat mij betreft remise. ik kan jou niet overtuigen en jij mij niet.
Laten we lekker verder gaan met onze hobby, ieder vanuit zijn eigen point of view.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Raphie

Quote from: PrimaLuna on April 17, 2017, 12:26:16
Maar jij gebruikt je oren niet, niet zo'n groot probleem hoor, ik raad je aan minder op de inhoud te focussen en meer op de muziek, maar natuurlijk ook minder op de persoon.

Beetje try en error binnen onze HOBBY kan echt geen kwaad hoor. Soms win je wat, soms verlies je wat.
in dit domein win je niks. Maar goed, doen wat je niet laten kan.... :D
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: Mitch-- on April 17, 2017, 12:35:51
jaja inhoud, als we op de inhoud focussen worden we onder het kopje geschaard van de zogenaamde 'digibeten die lekker op hun bek moeten gaan', en als we op dit 'op de persoon spelen' commentaar op hebben ga je ons verwittigen niet zo op de persoon te spelen?!

slap hoor dat je zelf ook geen incasseringsvermogen hebt als het op commentaar aankomt.... laf
"ons" ook :popcorn: niet het slachtoffer uithangen. Je leeft in een vrij land, mag doen en laten wat je wil. Niet het slachtoffer uithangen op een publiek forum omdat je op onzin wordt aangesproken.
JBL PRX Power!

Mitch--

Quote from: Raphie on April 17, 2017, 12:39:51
"ons" ook :popcorn: niet het slachtoffer uithangen. Je leeft in een vrij land, mag doen en laten wat je wil. Niet het slachtoffer uithangen op een publiek forum omdat je op onzin wordt aangesproken.

ok aangezien je je graag op de inhoud richt, hierbij:

Quote from: Mitch-- on April 17, 2017, 12:35:51
jaja inhoud, als ik op de inhoud focus word ik onder het kopje geschaard van de zogenaamde 'digibeten die lekker op hun bek moeten gaan', en als ik op dit 'op de persoon spelen' commentaar op hebben ga je mij verwittigen niet zo op de persoon te spelen?!

slap hoor dat je zelf ook geen incasseringsvermogen hebt als het op commentaar aankomt.... laf


waarom heb je geen discussievermogen dan wel aanpassingsvermogen om te accepteren dat er ook andere meningen bestaan die een andere filosofie najagen in het beoefenen van hun hobby?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

fasteddie

Ik vindt de Sonus Faber Cremona Auditor M - Linn Majik DSI - Linn K-400 combinatie gewoon rot klinken..maar dat is maar een mening......grapje hoor!

Iedereen moet doen waar ie zin in heeft....veelal zit beleving met name tussen de oren!

Nog allemaal een gezegende Paas maandag!

Fred Mulder

Ai weer een welles/nietes discussie.. Inderdaad, iedereen moet doen waar hij zin in heeft.

Persoonlijk sluit ik de toegevoegde waarde niet uit (ben zeker geen expert om het tegendeel te kunnen beweren), zo worden in professionele opname studio's ook netwerksignaal tweaks gebruikt. http://www.artistic-fidelity.de/index.php/en/giso-isolator

In mijn situatie zijn er nog voldoende andere verbeterpunten die eerst aandacht krijgen (bv akoestiek).

Iedereen succes met eigen keuzes, met een beetje respect voor elkaar aub.

Raphie

Quote from: Mitch-- on April 17, 2017, 12:47:17
ok aangezien je je graag op de inhoud richt, hierbij:

waarom heb je geen discussievermogen dan wel aanpassingsvermogen om te accepteren dat er ook andere meningen bestaan die een andere filosofie najagen in het beoefenen van hun hobby?
ik heb het helemaal niet over meningen, maar over FEITEN. Feit is dat het geen flikker uitmaakt welke cat kabel je er aan hangt of switch tussen zet, of brol adapter op je switch zet.
Het is ONZIN.
JBL PRX Power!

Raphie

Ja hallo? Dat is audio over IP, ofwel DANTE, is een TOTAAL andere tak van sport. Is appels en peren vergelijken  ;D
Quote from: Fred Mulder on April 17, 2017, 14:42:59
Ai weer een welles/nietes discussie.. Inderdaad, iedereen moet doen waar hij zin in heeft.

Persoonlijk sluit ik de toegevoegde waarde niet uit (ben zeker geen expert om het tegendeel te kunnen beweren), zo worden in professionele opname studio's ook netwerksignaal tweaks gebruikt. http://www.artistic-fidelity.de/index.php/en/giso-isolator

In mijn situatie zijn er nog voldoende andere verbeterpunten die eerst aandacht krijgen (bv akoestiek).

Iedereen succes met eigen keuzes, met een beetje respect voor elkaar aub.
JBL PRX Power!

Buell

Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Buell

Quote from: Raphie on April 17, 2017, 16:20:14
ik heb het helemaal niet over meningen, maar over FEITEN. Feit is dat het geen flikker uitmaakt welke cat kabel je er aan hangt of switch tussen zet, of brol adapter op je switch zet.
Het is ONZIN.

Jouw mening is onzin, een verzinsel om het voor jezelf goed te praten. Dit verschil niet kunnen horen is ONZIN, ik hoor het en dus is het een feit. Een Feit is dat het dus uitmaakt welke bekabeling ik gebruik, want IK hoor het. Net zo goed als het verschil in opname, een audiolamp, een andere spike onder mijn LS, dempingspanelen, andere buizen in mijn versterker, een andere bron, een andere voeding, een nieuwe dac....wtf.
Wat een kortzichtig zelf ingenomen mannetje ben jij, jouw oren daar is iets mis mee.

Jij maakt mij uit voor leugenaar, alleen omdat je zelf  iets niet wil of kan waarnemen, ...jouw waarnemingen komen te kort, zonde .
Technische verklaringen, man,.. er is zoveel niet technisch te verklaren. Als iemand het wel waarneemt en daarmee een vooruitgang denkt te behalen dan is het voor hem zo, zijn waarneming niet de jouwe !
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

Fred Mulder

Quote from: Raphie on April 17, 2017, 16:22:05
Ja hallo? Dat is audio over IP, ofwel DANTE, is een TOTAAL andere tak van sport. Is appels en peren vergelijken  ;D
Hi Raphie,

Kun je -for the sake of argument- aangeven wat het verschil is tussen een AoIP netwerkverbinding tov een reguliere netwerkverbinding? Is het voor AoIP wel zinvol om 'speciale' kabels te gebruiken? In beide gevallen is het een CAT kabel met RJ45 eindstukken.

Een andere vraag, heb je in de link gezien dat het apparaat in twee verschillende versies te bestellen is, naast AoIP óók voor 'consumer hifi' /streamers. Dus ik ben benieuwd naar je reactie.

Raphie

#71
Quote from: PrimaLuna on April 17, 2017, 19:05:25
Jouw mening is onzin, een verzinsel om het voor jezelf goed te praten. Dit verschil niet kunnen horen is ONZIN, ik hoor het en dus is het een feit. Een Feit is dat het dus uitmaakt welke bekabeling ik gebruik, want IK hoor het. Net zo goed als het verschil in opname, een audiolamp, een andere spike onder mijn LS, dempingspanelen, andere buizen in mijn versterker, een andere bron, een andere voeding, een nieuwe dac....wtf.
Wat een kortzichtig zelf ingenomen mannetje ben jij, jouw oren daar is iets mis mee.

Jij maakt mij uit voor leugenaar, alleen omdat je zelf  iets niet wil of kan waarnemen, ...jouw waarnemingen komen te kort, zonde .
Technische verklaringen, man,.. er is zoveel niet technisch te verklaren. Als iemand het wel waarneemt en daarmee een vooruitgang denkt te behalen dan is het voor hem zo, zijn waarneming niet de jouwe !
bewijs het maar :) zullen we testen? Wedden dat jij géén cat kabels uit elkaar kan houden?
Wel ABX dubbel blind....

Je kan wel zeggen dat je roze olifantjes op de maan ziet lopen.... zal je toch met bewijs moeten komen :D
JBL PRX Power!

Buell

#72
aangenomen, ik hoor wel waar en wanneer ik langs moet komen ;D

standaard kabel tegen Mycord Opal.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp

fasteddie

Dat wordt gezellig....worden er ook filmopnamen gemaakt?

jossie

#74
Quote from: Fred Mulder on April 17, 2017, 20:08:34
Hi Raphie,

Kun je -for the sake of argument- aangeven wat het verschil is tussen een AoIP netwerkverbinding tov een reguliere netwerkverbinding? Is het voor AoIP wel zinvol om 'speciale' kabels te gebruiken? In beide gevallen is het een CAT kabel met RJ45 eindstukken.

Een andere vraag, heb je in de link gezien dat het apparaat in twee verschillende versies te bestellen is, naast AoIP óók voor 'consumer hifi' /streamers. Dus ik ben benieuwd naar je reactie.

DANTE netwerken gebruiken dezelfde ordinaire netwerkkabels. Welke, hangt gewoon af van de netwerk infrastructuur die ergens in een gebouw/situatie aanwezig is. Er worden geen speciale eisen gesteld, gigabit is wel een voordeel.

DANTE is niet verschillend van een audio streamer, het kan gewoon over je prive netwerk, geen probleem.

Er IS uiteraard wel verschil, DANTE is real time, streamers werken over het algemeen met buffers.

DANTE verovert de pro wereld op dit moment, werkt fantastisch en is enorm flexibel.
Omni !