Welke Cat kabel voor streamer?

Started by ddex, April 12, 2017, 13:56:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StereoMike

Quote from: jossie on April 21, 2017, 15:22:37
Het werkt op elke Lan waar jij met je vingers aan mag komen  ;D

Kijk maar op de Audinate site. Erg veel info.

Echte Dante hardware heeft een interne vertraging van onder de miliseconde van ingang naar uitgang. Alle Dante apparaten op een netwerk beslissen samen wie de Master is en ze luisteren daarna allemaal naar de klok van de Master. Op een Gigabit netwerkje is de klok redelijk snel... Genoeg tijd om alle pakketten van een 48 kHz audio stroom (multichannel) op de juiste plaats te krijgen.

Echt real time is het natuurlijk niet maar voor het werk dat we ermee doen voelt het wel zo.
Het gebruik van Dante hardware valt in een thuissituatie behoorlijk tegen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

jossie

Quote from: StereoMike on April 21, 2017, 15:49:47
Het gebruik van Dante hardware valt in een thuissituatie behoorlijk tegen.

Hoe?
Omni !

Kjelt

Het werkt dus met PTP en er is wel degelijk latency en delays alleen worden die continu gesynchroniseerd.
Het kan dus best zijn dat vanaf de master alle slaves een vertraging van enkele ms nodig hebben zodat ze allemaal gesynchroniseerd zijn.

https://www.audinate.com/sites/default/files/PDF/advanced-dante-networking-avnw-2015-audinate.pdf

jossie

Quote from: Kjelt on April 21, 2017, 17:46:22
Het werkt dus met PTP en er is wel degelijk latency en delays alleen worden die continu gesynchroniseerd.
Het kan dus best zijn dat vanaf de master alle slaves een vertraging van enkele ms nodig hebben zodat ze allemaal gesynchroniseerd zijn.

https://www.audinate.com/sites/default/files/PDF/advanced-dante-networking-avnw-2015-audinate.pdf


De synchronisatie op een gigabit netwerk blijft volgens Audinate onder de microseconde. De tijd die algoritmes nodig hebben voor de audiobewerking is wat anders. Dat is de DSP zeg maar en heeft niks met Dante te maken. Het dante protocol op het netwerk is razendsnel.
Omni !

Kjelt

Lees die pdf maar eens, latency tot enkele ms is mogelijk, plus 3 ms per switch wat ook logisch is.
Synchronisatie is dus het algoritme waarbij iedere slave bepaald wat de vertraging tot de master is zodat alle slaves op dat moment binnen de us gesynced zijn, echter wellicht wel met 6 ms of meer vertraging tov de master. Wel mooi hoor. In de industrie gaan ze nog een stap verder en gebruiken ze voor real time control alleen nog maar de onderste iso laag, de hardware layer, dat heeft dan helemaal niets meer met tcp/udp of wat dan voor protocol  te maken.

jossie

...Latency general rule; 100 microseconds per switch...

Misschien moet jij de pdf ook nog 's ff lezen...

Met één switch/router in het netwerk kun je dus een latency in die orde verwachten... Gemiddelde pro installatie zal er hoogstens twee of drie hebben denk ik...

Maar ook jij hebt dus gelijk, de synchronisatie is op de microseconde met enige latency rond de miliseconde afhankelijk van de hoeveelheid switches.
Omni !

jahtari

Komt er een dubbelblind test of niet?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

StereoMike

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Dirk

Quote from: StereoMike on April 21, 2017, 15:49:47
Het gebruik van Dante hardware valt in een thuissituatie behoorlijk tegen.
@StereoMike: ik weet dat jossie je de vraag ook al stelde (zonder respons te krijgen), maar ik probeer het nog ff...want 'k ben oprecht benieuwd welke zaken er dan "tegen vallen" aan het gebruik van Dante  :)

fwiw; ik ben serieus aan het kijken om meer van mijn keten/signaalweg via het Dante protocol te laten verlopen om wat schakels uit de keten te halen, ttz de Mac mini (waarop Roon draait) komt straks mogelijk rechtstreeks via Dante aan de nieuwe crossover, die ook Dante aan boord heeft.

volgende stap is dan een andere NAS, zodat ook de Mac Mini uit de keten kan en ik Roon direct vanop de NAS kan draaien, maar stapje voor stapje  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Buell

Ik ben erg tevreden met MeiCord Opal  LAN UTP kabel.

Groot verschil met een standaard kabel.
Ik gebruik deze kabel van mijn Nass naar de router en van router naar streamer.
Als iedereen de eerste viool wil spelen, krijg je nooit een orkest bij elkaar.

Versterker: Line Magnetic LM219ia | Dion Audio voorversterker |Audio GD R7 ladder dac| Mano Ultra MKIII  streamer | TvW Erres(Philips) CD104 |PrimaLuna prologue8 | Sonus Faber Guarneri memento en Franco Serblin- Accordo monitoren| Audio tegels | Audio lamp


fasteddie

Kijk dat zijn nog eens prijzen bij Ali..... ^^

frank2

#112
Belden cat kabel, goedkoop en stuk beter dan standaard cat kabel, wel goede pluggen gebruiken, niet die van plastic, bijv telegartner. Op Stereoforum staat er erg veel over de verschillende catkabels
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren


StereoMike

Quote from: Dynky on November 18, 2017, 11:27:03
@StereoMike: ik weet dat jossie je de vraag ook al stelde (zonder respons te krijgen), maar ik probeer het nog ff...want 'k ben oprecht benieuwd welke zaken er dan "tegen vallen" aan het gebruik van Dante  :)
Bij de overstap (nieuwe luisterruimte) hadden we eigenlijk maar twee eisen. Eén standaard bron voor alle luistersessies en geen gezeur meer met het netwerk. Daarnaast hadden we ook een geluidsverbetering verwacht in vergelijking met streamers/players die we al gebruiken.

Tijdens de eerste luistertests viel de inzet van Dante hardware (in ons geval Focusrite) gewoon tegen. De vele A-B vergelijkingen daarna (op zoek naar bevesting) werd steeds meer apparatuur toegevoegd inclusief dure Dante PCIe kaart i.p.v. de virtuele oplossing. Een belangrijke verbetering bleek uiteindelijk de toevoeging van een masterklok en in mindere mate reclock. Helaas hebben we het geheel nooit op hetzelfde streamer niveau (met oude standaard ethernet) gekregen. Mede door de vele discussies over het ontbreken van muzikaliteit zijn we uiteindelijk gestopt met dit best mooie project.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Rence

Auralic adviseert draadloos boven bedraad netwerk ;)

Maar misschien is een hoogwaardige hi-end ionesator dan weer nodig ;D
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

BenW

Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

Sopper

Quote from: BenW on July 13, 2018, 11:08:11
https://www.youtube.com/watch?v=1XsNRFvD4M4

Haha...
Wij met onze goedkope(re) lan-kabels horen altijd het verkeerde geluid van de bekkens van de drummer; moet "psssjh" zijn en niet "pssjh"...
Zal even checken of de huishoudpot nog 1000 euro bevat voor een lan-kabel  :P
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

advr

Aanral meter Supra netwerkkabel gekocht met bijhorende pluggen. Zelf de kabels gemaakt. Er zit verschil in kabels.


Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

RalphH

In je streamer de buffer al eens zo hoog gezet dat de muziek blijft spelen terwijl iemand de kabel voor je wisselt? En hoor je dan nog verschil als de buffer weer ververst is via de nieuwe kabel?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

pieper

Quote from: jazzman on April 16, 2017, 17:31:30
Sinds wanneer geeft een Cat kabel licht?

is toch niet zo vreemd gezien de eigenschappen die fabrikanten er aan toe schrijven.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

sj0er-D

Beste mensen. Netwerkcommunicatie is een kwestie van een nullen en enen overbrengen. Een netwerkkabel heeft geen klank. Een shielded kabel is meer dan voldoende.

RalphH

Shielding kan weer aardingsproblemen geven volgensmij.
Dus gewoon maar utp.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Sopper

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie