Iemand ervaring met een Proluxx tab-tension scherm ?

Started by cinelux, April 10, 2017, 22:34:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cinelux

Ben aan het kijken voor een spanscherm aangezien ik groter wil gaan projecteren en mijn oude Projecta scherm toch wat golven heeft.
Nu zie ik allemaal verschillende tension schermen van goedkoop tot extreem duur. Ik zie ook een Proluxx tension scherm staan voor een redelijke prijs, heeft iemand toevallig dit scherm hangen en wat is de algemene indruk van dit scherm ?

Of toch voor een duurder scherm gaan van Projecta/Kingpin etc. ?

klavertje

Ik kende het merk niet, maar mijn eerste indruk, afgaande op wat ik zie en lees op de de website, is goed.
Ik zou, en ik weet dat er vele het niet met mij eens zijn, niet gaan voor een extreem duur scherm.
Volgens mij betaal je veel geld voor weinig meer beeldkwaliteit.
Ik heb zelf een Ivision ElectroHD scherm, voor weinig geld een prima scherm met een uitstekende beeldkwaliteit.
Voor kwaliteit hoef je niet altijd de hoofdprijs te betalen.

Mediasluis

Voor electrisch is TabTensioned wel een must om het doek op langer termijn strak te houden.
Kun je een vast scherm kwijt dan is een Fixed Frame erg luxe en blijft het doek ook zeer strak.

Projecta is alleen interessant als je HD Progressive neemt.
Zie mijn review hier:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=145815.new#new

Voor elk ander doek kun je net zo goed een ander merk nemen. Ik zie bij heel veel merken dat ze een soort gelijk materiaal gebruiken als van de oudere Projecta schermen met veel of weinig structuur..
Ook het iVisions 4K doek heeft namelijk nog steeds structuur en is gelijk aan het CCV materiaal van Projecta met een soort huidstructuur. Hun 2K doek is gelijk aan het oude Projecta materioaal met behoorlijk veel structuur.
Ik kan mij voorstellen dat je bij zulk een materiaal keuze niet teveel wilt betalen en naar een goedkoper merk kijkt.
Voor die situaties verkoop ik tevens de iVision schermen, want qua ombouw vind ik die veel degelijkheid geven voor wat je moet betalen, maar het projectiemateriaal haalt het zeker niet bij HD Progressive.

Bij het HD Progressive heb je absoluut geen structuur en dit zie je terug in de details van het beeld en geloof mij zeker ook bij 2K materiaal.
Tevens is HD Progressive kleur neutraal.
Ook verdiept het HD Progressive 0.9 het zwart nog net iets meer terwijl wit (hoe raar ook) nog steeds zeer helder is, wat het beeld zeer dynamisch maakt.
De kijkhoek is zeer groot wat ook nog eens heel prettig is bij een brede inrichting.
Tot nu toe hoor ik van al mijn klanten, die van veel verschillende projectieschermen af komen dat zij na overstappen duidelijk het verschil zien en blij zijn dat ze die keus hebben gemaakt.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

darkrunner

#3
Wil je geen golven moet je  absoluut voor een Tab-tension gaan, toen ik nog een spanscherm wilde kopen kwam ik bij Ultraluxx/Hivilux uit, een Ivision cinema 4k van the next shop stond ook op het lijstje.
Maar vermits ik de mogelijkheid had voor een vast spanscherm uiteindelijk daar voor gekozen, mooie fluwelen kader en in het doek zie je niks van structuur is zo vlak als maar kan zijn.


L. A. Bolweg

Zelf heb ik het scherm niet, heb wel zelf een Kingpin gehad en nu een ivisions. Die schermen zijn vrijwel identiek. Enige verschil is de prijs, Kingpin is een stuk duurder. Mocht je twijfelen tussen Kingpin en Ivsiions dan zou ik dus voor de ivsions gaan. 
Epson TW7300 - Denon AVR3313 - Focal Chorus - Apple TV 4K - iVisions Cinema 4K