Svs pb12 plus/2 gesloten maken?

Started by HJ, April 10, 2017, 17:46:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

Quote from: Raphie on April 15, 2017, 09:56:38
als je hem "beter" hoort, kan je zo maar vervorming hebben door een te hoog ingangssignaal, +8dB is natuurlijk verschrikkelijk veel boost. het wordt dan allemaal een beetje meer "crunchy" en die harmonische overtonen hoor je
Hmm nog niet zo over nagedacht. Maar in de processor stond de sub altijd op -4
Maar het klinkt echt niet verkeerd hoor en hard gaat het ook

De sub zelf staat "maar" op het 1e streepje. Dat is eigenlijk niet goed denk ik maar anders knalt hij de kamer uit [emoji41]

De rede dat ik het nu zo doe is, ik trek de pluggen eruit en zet de processor terug en heb de oude 20hz BR setting. Malkelijk om te vergelijken.

Ik wil nu eerst op zoek naar vulling voor de sub.
Iemand een idee hoeveel liter er "af" zou kunnen? Of totale netto liters, ook prima...

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


Raphie

van -4 naar +8 is echt heel erg veel.
in principe zou je de pre op 0dB moeten kunnen laten staan en op de SVS ongeveer op "10 voor" qua volume moeten uitkomen om in lijn te zijn met je mains
gain staging is echt SUPER belangrijk. Het gaat er namelijk niet om of het "vet"klinkt of "hard kan" maar dat het signaal voor de gehele keten binnen de perken blijft.
waarbij overal "unity" de meest ideale setting zou moeten zijn en dus ook het uitgangs punt.
vulling in een sub gieten is wel het domste wat je kan doen er een plastic zak met ïets inleggen gaat alleen maar bijgeluiden geven en los vullen helpt je woofer compleet naar de vaantjes

Quote from: hans. on April 15, 2017, 10:48:13
Hmm nog niet zo over nagedacht. Maar in de processor stond de sub altijd op -4
Maar het klinkt echt niet verkeerd hoor en hard gaat het ook

De sub zelf staat "maar" op het 1e streepje. Dat is eigenlijk niet goed denk ik maar anders knalt hij de kamer uit [emoji41]

De rede dat ik het nu zo doe is, ik trek de pluggen eruit en zet de processor terug en heb de oude 20hz BR setting. Malkelijk om te vergelijken.

Ik wil nu eerst op zoek naar vulling voor de sub.
Iemand een idee hoeveel liter er "af" zou kunnen? Of totale netto liters, ook prima...

Verstuurd vanaf mijn telefoon.
JBL PRX Power!

HJ

Quote from: Raphie on April 15, 2017, 11:46:11
van -4 naar +8 is echt heel erg veel.
in principe zou je de pre op 0dB moeten kunnen laten staan en op de SVS ongeveer op "10 voor" qua volume moeten uitkomen om in lijn te zijn met je mains
gain staging is echt SUPER belangrijk. Het gaat er namelijk niet om of het "vet"klinkt of "hard kan" maar dat het signaal voor de gehele keten binnen de perken blijft.
waarbij overal "unity" de meest ideale setting zou moeten zijn en dus ook het uitgangs punt.
vulling in een sub gieten is wel het domste wat je kan doen er een plastic zak met ïets inleggen gaat alleen maar bijgeluiden geven en los vullen helpt je woofer compleet naar de vaantjes
Dat snap ik allemaal. Maar met  processor op 0 voor de sub en de mains op 0 dan kom ik met de svs op het eerste streepje.
Dat is in de normale BR setting.
Dan is ook alles in balans hoor, klinkt prima. Ik denk dat ik erg veel room gain op de luisterplek heb van de sub.
Ik stel alles af dmv meten en daarna luister ik een aantal dagen en stel ik handmatig nog wat bij op gehoor. De sub staat ietsjes harder, dat klinkt voor mij lekker zolang het niet boomerig wordt.

Dat "vullen" ga ik nog even over denken.
Beetje losse rommel gaat niet werken nee. [emoji1]



Verstuurd vanaf mijn telefoon.


Raphie

Neem ook mee dat de boel niet strakker wordt van parkers erin en eruit.
JBL PRX Power!

HJ

Quote from: Raphie on April 15, 2017, 12:21:32
Neem ook mee dat de boel niet strakker wordt van parkers erin en eruit.
Klopt. Ik laat het even berusten.
Net wel de 3 poort pluggen helemaal naar binnen gedrukt.  Toch een liter of 5 winst[emoji106]



Verstuurd vanaf mijn telefoon.