Analoge Audio out bij een compleet digitale 4k TV

Started by Darkman, April 7, 2017, 17:56:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Darkman

Weet iemand hoe je een RCA stereo signaal kunt verkrijgen bij een 4k tv met enkel hdmi ( ARC op Hdmi2) om zo toch audio te krijgen via een analoge versterker die geen digitale inputs heeft ? last resort zou een 3.5 mm naar dubbel RCA zijn op de hoofdtelefoon aansluiting, maar die is versterkt, dus liever niet.  Ik zie her en der dat er kastjes zijn die het HDMI aftappen en omzetten naar analoog stereo. Heeft iemand hier ervaringen mee ?

Gr.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

Dirk

ervaringen uit eerste hand niet, maar ik kan maandag wel eens informeren bij de collega's op m'n werk (als andere reacties zouden uitblijven) wat zij zouden adviseren.
één toestelletje wat ik via Google al meteen tegenkom is deze audio de-embedder van Lindy, die toch wel een goede reputatie hebben in dit soort zaken. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Cyrus·

Ik gebruik op mijn (eveneens volledig digitale) Sony 46HX850 de oplossing met de hoofdtelefoon, kabel van 3,5mm jack naar de stereo-versterker (ook volledig analoog) er aan en de uitgang op "audio out" en volume op "fixed" gezet. Gaat prima!

Anders voor 2 tot 3 tientjes een HDMI de-embedder of een simpele TOSLINK naar analoog-converter uit China laten overkomen.
Groeten,
Edwin

Darkman

Thanks voor het meedenken mannen, ik heb inmiddels de "chinese" oplossing gekozen.

voor zover ik heb gezien heeft mijn nieuwe LG 65"er geen fixed volume setting, dus het is een goedkope ( was net geen 15 euro kwijt inclusief Toslink/voedingskabel)
Toslink naar RCA D/A converter geworden. 

Dit idee :



Er zat een Usb kabel bij om te voeden maar omdat ik de USB poorten van de tv vrij wilde houden heb ik het kabeltje verlengd met een usb verlengstukje die ik vervolgens via een telefoon ladertje in het stopcontact heb gestopt.  Het klinkt prima, al kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de RCA out op mijn Panasonic Plasma wat beter klonk.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

erik s.

De dac in zo'n apparaatje is natuurlijk niet van de beste kwaliteit , de Lindy zal zeker een beter resultaat geven.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B