Stemmen door bk monolith subwoofer

Started by audio_stabilo, April 6, 2017, 07:18:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Andere problemen in vorige topic is gelukkig opgelost. Even goed gelezen. Toch bedankt.

Gister viel mij op dat de BK monolith subwoofer helemaal niet diep gaat in het laag (de rel t7 gaat nog lager)
Ook vind ik dat je wel heel erg stemmen door de subwoofer hoort ook al staat de crossover dicht. Als je de crossover open zet op de 120 hz (of net er na als het klikje komt) is het helemaal niet om aan te horen. Dan lijkt het net of er een volledige speaker staat te draaien zonder Tweeter dan.

Zal er wat verkeerd zitten want dit is geen gehoor. Als ik de Rel op 120 hz zet hoor ik zelfs de stemmen niet zo duidelijk.

audio_stabilo

Kan iemand mij helpen ?  Is dit normaal bij de monolith of zit er iets verkeerd ?

BenW

Je heb de kabel al eens overgestoken van de REL naar de BK?
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

yorkie13

#3
Hoor je een klik als je de cross-over  op de BK voorbij 120 hz draait ?

Je bypassed dan namelijk het filter en de subwoofer speelt dan fullrange.

Dat wil je zeker niet.

Lees de manual er ook eens op na.

audio_stabilo

Quote from: RA SUBS on April  6, 2017, 12:37:55
Hoor je een klik als je de cross-over  op de BK voorbij 120 hz draait ?

Je bypassed dan namelijk het filter en de subwoofer speelt dan fullrange.

Dat wil je zeker niet.

Lees de manual er ook eens op na.

Nee klopt dat wil ik niet. Maar bij de crosover op 40 hz hoor ik ook stemmen erdoor. En bij de rel niet

audio_stabilo

Quote from: BenW on April  6, 2017, 12:05:11
Je heb de kabel al eens overgestoken van de REL naar de BK?

Ja heb ik gedaan. Maar daar ligt het niet aan. Ik vind dat die helemaal niet laag gaat. Terwijl die op papier een stuk lager zou moeten gaan dan de rel. Sowieso raar dat ik stemmen hoor met de crossover op 40 hz

yorkie13

Kan je een foto van je plate amp van de BK plaatsen
Dus met de huidige instellingen.

audio_stabilo

Quote from: RA SUBS on April  6, 2017, 12:55:56
Kan je een foto van je plate amp van de BK plaatsen
Dus met de huidige instellingen.

Dat kan. Maar dat heb ik allemaal getest. Ook al staat het volume zacht en de crosover dicht hoor ik nog stemmen erdoor

yorkie13


chansig

 :D

Kan natuurlijk ook gewoon kapot zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: chansig on April  6, 2017, 13:08:19
:D

Kan natuurlijk ook gewoon kapot zijn.

Gr. Hans

Daar ben ik dus bang voor ja. Maar wat kan ik doen omdat te controleren. De speaker kan ik er evt zo uithalen. Plus en min heb ik gister al gekeken. dat zat goed

Fox

Ook vind ik dat je wel heel erg stemmen door de subwoofer hoort ook al staat de crossover dicht.

Vraag hou staan de instelling aan de aansturingen kant?

Alleen LFE of een mix van LFE + een zooi  andere kanalen.
Verder hoe staan daar de filters? Staat HPF soms aan ...


chansig

Quote from: audiogek on April  6, 2017, 13:17:56
Daar ben ik dus bang voor ja. Maar wat kan ik doen omdat te controleren ?

Foto's maken, unit eruit, mensen laten kijken, subwoofer wegbrengen, manual goed doorlezen, internet afstruinen, instellingen goed zetten..best veel opties.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: chansig on April  6, 2017, 13:31:22
Foto's maken, unit eruit, mensen laten kijken, subwoofer wegbrengen, manual goed doorlezen, internet afstruinen, instellingen goed zetten..best veel opties.

Gr. Hans

Unit eruit halen wil ik wel doen... en dan ? ;)
Internet heb ik gekeken maar vind er niks over.

chansig

Dan houdt het op... :D

RASubs vroeg om foto's. Die heeft de BK een aantal jaar verkocht dus zal de sub wel aardig kennen. Dus wie weet...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: chansig on April  6, 2017, 14:05:20
Dan houdt het op... :D

RASubs vroeg om foto's. Die heeft de BK een aantal jaar verkocht dus zal de sub wel aardig kennen. Dus wie weet...

Gr. Hans

Straks als ik thuis ben stuur ik foto's.

yorkie13

er zal inmiddels wel elders een nieuw topic geopend zijn met dezelfde vraag  :D

audio_stabilo

Quote from: RA SUBS on April  6, 2017, 14:47:55
er zal inmiddels wel elders een nieuw topic geopend zijn met dezelfde vraag  :D

nope

Arcenon

Quote from: RA SUBS on April  6, 2017, 14:47:55
er zal inmiddels wel elders een nieuw topic geopend zijn met dezelfde vraag  :D
:clapping:
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

audio_stabilo

Zie foto :)

RonG

Volgens mij moet je die 2de geheel naar rechts draaien.

audio_stabilo

Quote from: RonG on April  6, 2017, 18:48:30
Volgens mij moet je die 2de geheel naar rechts draaien.

Laat ik dat maar niet doen.  Gaat niet mooi klinken op high level.  En dan wordt het probleem alleen maar erger waar dit topic over gaat ;)

audio_stabilo

Klinkt met muziek een beetje mid achtig bass met zacht stemmen erdoor. Heb echt het vermoeden dat er iets verkeerd zit. Aangezien die ook niet diep in het laag gaat

flexofiel

Stuur een mailtje naar Tom van BK Electronics; omschrijf​ duidelijk het probleem en de pogingen die je ondernomen hebt om het te verhelpen.
Tom antwoordt snel en oplossingsgericht.

De amp van mijn BK heb ik destijds moeten opsturen (soort gelijk probleem waarna vervolgens gekraak en een stevige zoem volgden​)
Uiteindelijk is de amp voor een eurootje of 50 gerepareerd, dit excl 2x verzending. Heeft in totaal krap 2 weken in beslag genomen. Amp kan lastig te verwijderen zijn: een föhn en de Neutrik als handvat gebruiken biedt de oplossing.
Niet zelf gaan klooien met de (grote) condensatoren: die kunnen onbedoeld harde klappen uitdelen!
B&W Matrix 805/B&W Matrix 805 HTM/B&W LM-1
Arendal Sub 1/BK XXLS400 DF/MiniDSP 2×4
Roksan Kandy L3/Pioneer VSX-LX53
Marantz CD-5004/Philips BDP-9100/Asus Xonar U7

yorkie13