Power amp direct en extra eind versterker

Started by audio_stabilo, April 5, 2017, 20:01:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Goedenavond.

Ik heb een marantz combi (Marantz PM 7003 voor stereo en een SR7007 voor surround)
Stel dat ik een keer een eindversterker op de PM7003 wil zetten. Hoe zit het dan met de direct functie om de fronts mee te laten lopen via de eindversterker naar de receiver? Vervalt deze functie dan?

Als ik namelijk mijn subs op de pre out gooi voor stereo doen die met de power amp direct functie niet mee. Dus  een eindversterker dan ook niet lijkt mij?

Bedankt alvast! :)

audio_stabilo

Iemand nog een idee of de power amp direct blijft werken voor de receiver als je een eindversterker gebruikt op de pre out van de marantz versterker ? Dus dan zitten de fronts op de eindbak

audio_stabilo


gast2018

#3
Dus je gebruikt de pm7003 als eindversterker voor de fronts van de 7007. Dus fronts pre out vd 7007 naar amp direct van 7003? En daar wil je dan nog een eindverstrker aanhangen?

Tenminste zo begrijp ik het uit jouw verhaal.

audio_stabilo

Quote from: ergé on April 10, 2017, 15:26:35
Dus je gebruikt de pm7003 als eindversterker voor de fronts van de 7007. Dus fronts pre out vd 7007 naar amp direct van 7003? En daar wil je dan nog een eindverstrker aanhangen?

Tenminste zo begrijp ik het uit jouw verhaal.

Ik bedoel het meer zo dat als ik een keer meer kracht met stereo er achter wil zetten met 2 mono blokken of dat het power amp direct nog werkt voor de 7007. als ik namelijk mijn subs op de pre out doe en ik zet hem op power amp direct hoor ik ze niet. Dus dat zou dan met een eindversterker ook zo zijn? Dus dat het niet meer werkt ?

mijkie

#5
jij bedoeld, dat je je sub niet hoort als je in pure-direct, direct of hoe Marantz dat ook noemt, draait ??  dat klopt !

Volgens mij wordt je sub uitgeschakeld bij die stand, mits passief(met tulp snoertje) aangesloten
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

audio_stabilo

Quote from: mijkie on April 10, 2017, 18:20:43
jij bedoeld, dat je je sub niet hoort als je in pure-direct, direct of hoe Marantz dat ook noemt, draait ??  dat klopt !

Volgens mij wordt je sub uitgeschakeld bij die stand, mits passief(met tulp snoertje) aangesloten

Nee ik heb het over power amp direct. Dan werkt de marantz als eindversterker voor de sr7007

mijkie

Hoe en waar heb je je sub(s) aangesloten, dat is mij niet helemaal duidelijk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Deleted User

Ik snap hem ook niet echt. Wat jij wil kan dat wel? Mijn Pre heeft 2x pre out, dus 1 voor sub (Stereo aangesloten, of 2 subs mono) en 1 voor eindversterker. Ik gebruik ze dus allebei.. Weet niet of je dat bedoeld.

audio_stabilo

Quote from: mijkie on April 10, 2017, 19:13:18
Hoe en waar heb je je sub(s) aangesloten, dat is mij niet helemaal duidelijk

Die zitten nu op pre out. Maar die kunnen ook high level. Maar daar gaat het helemaal niet om verder. Het gaat er puur om of power amp direct nog werkt als ik een eindversterker aan de versterker hang. Dus of de power amp direct functie dan doorschakeld naar de eindversterker of mono blokken.

Nu werkt namelijk de marantz stereo versterker als eindversterker als in dat knopje indruk en worden de front speakers doorgestuurd naar de receiver. 

mijkie

#10
ik haak dan af, kan je blijkbaar niet volgen in dit verhaal ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

audio_stabilo

Quote from: mijkie on April 10, 2017, 21:04:09
ik haak dan af, kan je blijkbaar niet volgen in dit verhaal ....

Weet je wat power amp direct is bij Marantz ? ;)

audio_stabilo

zie linkerknopje.

Als je die indrukt gaat de Marantz als eindversterker werken.
Ik wil misschien voor stereo een keer een goede eindversterker. Dus de vraag is nogmaals als ik power amp direct inschakel of die functie dan nog steeds werkt. Aangezien die dan moet doorschakelen naar de andere eindversterker welke ik aansluit op de marantz

mijkie

#13
Ik reageerde op 1 van jouw vragen in dit topic en probeer een beeld te vormen van jouw set en wensen/vragen .........


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

audio_stabilo

Quote from: mijkie on April 10, 2017, 22:07:26
Ik reageerde op 1 van jouw vragen in dit topic en probeer een beeld te vormen van jouw set en wensen/vragen .........


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Begrijp je nu wat ik bedoel ?

Deleted User

Quote from: mijkie on April 10, 2017, 21:04:09
ik haak dan af, kan je blijkbaar niet volgen in dit verhaal ....
Ik volg hem ook niet...

HTip

Als je power amp direct gebruikt is de PM7003 een pure eindversterker. Dan werken de pre-outs inderdaad niet, want daarvoor moet de PM7003 de voorversterker inzetten en die heb je net uitgeschakeld.

Ik vrees dat wat je wil niet kan. Je enige mogelijkheid voor meer power is de PM7003 vervangen door een krachtigere versie. Ik heb de PM-11S3 in dezelfde configuratie als jij en heb voldoende vermogen voor mijn fronts.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Brammus

Quote from: jazzman on April 11, 2017, 06:51:24
Ik volg hem ook niet...
Volgens mij wil ie een eindversterker achter zijn eindversterker.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Brammus

Quote from: HTip on April 11, 2017, 07:03:55
Als je power amp direct gebruikt is de PM7003 een pure eindversterker. Dan werken de pre-outs inderdaad niet, want daarvoor moet de PM7003 de voorversterker inzetten en die heb je net uitgeschakeld.

Ik vrees dat wat je wil niet kan. Je enige mogelijkheid voor meer power is de PM7003 vervangen door een krachtigere versie. Ik heb de PM-11S3 in dezelfde configuratie als jij en heb voldoende vermogen voor mijn fronts.
+1

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

HTip

Quote from: audiogek on April 10, 2017, 22:05:52
zie linkerknopje.

Als je die indrukt gaat de Marantz als eindversterker werken.
Ik wil misschien voor stereo een keer een goede eindversterker. Dus de vraag is nogmaals als ik power amp direct inschakel of die functie dan nog steeds werkt. Aangezien die dan moet doorschakelen naar de andere eindversterker welke ik aansluit op de marantz
Quote from: HTip on April 11, 2017, 07:03:55
Als je power amp direct gebruikt is de PM7003 een pure eindversterker. Dan werken de pre-outs inderdaad niet, want daarvoor moet de PM7003 de voorversterker inzetten en die heb je net uitgeschakeld.

Ik vrees dat wat je wil niet kan. Je enige mogelijkheid voor meer power is de PM7003 vervangen door een krachtigere versie. Ik heb de PM-11S3 in dezelfde configuratie als jij en heb voldoende vermogen voor mijn fronts.
Is dit het antwoord op je vraag? Zou fijn zijn als je iets laat weten 👍
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Siddartha

Klopt helemaal zoals hierboven beschreven.

Zou ook echt niet weten waarom je dat zou willen....
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2