Kleur luidspreker kast zelf aanpassen?

Started by DV79, April 3, 2017, 12:00:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DV79

Ik heb helemaal geen ervaring om luidsprekers te bouwen of te kleuren.
Maar ik loop nu met het volgende in m'n hoofd.

Ik zou een set luidsprekers een andere kleur willen geven. De luidspreker is zo goed als nieuw maar niet meer te koop en moeilijk te vinden in een courante kleur.
Ik zou dus de geleverde, kwalitatief erg mooie afwerking, een andere kleur willen geven. En als dat mogelijk zou zijn, met een optie om weer terug te kunnen naar de originele kleur. Ook na een langere tijd van misschien zelfs jaren.

Is iets dergelijks mogelijk?
Kan je bijv. plakplastic gebruiken?
Dat zou zelfs iets doorzichtig mogen zijn, om bijv. van een wat, naar oranje neigende hout kleur, naar antraciet kleur te gaan, waarbij je de tekening van de originele kleur nog blijft zien. Maar dat is maar een idee, ik weet helemaal niet of dat mogelijk zou zijn.

Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Sjaak_Banaan

Ik heb ooit een centerspeaker in Almere gekocht en die man liet zijn speaker wrappen, daar adverteerde hij ook mee op marktplaats.
Mocht je de kleur beu zijn dan trek je het er vanaf en heb je de originele staat weer terug.
Het zag er erg netjes uit.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Martijnst1990

#2
Plastidip is ook te overwegen, is pas nog gedaan door iemand op het forum, maar ben zijn naam even kwijt. Zorg wel voor voldoende lagen over elkaar, zodat je het er makkelijk af kan krijgen.

Edit: Het was Sjaudio, zie zijn topic hieronder.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=162837.0
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

DV79

Quote from: Sjaak_Banaan on April  3, 2017, 12:13:18
Ik heb ooit een centerspeaker in Almere gekocht en die man liet zijn speaker wrappen, daar adverteerde hij ook mee op marktplaats.
Mocht je de kleur beu zijn dan trek je het er vanaf en heb je de originele staat weer terug.
Het zag er erg netjes uit.

Dank je voor de tip.
Heb je misschien nog iets van die persoon? Een link naar zijn Marktplaats via PM oid?

Ik kom Elesgoflex tegen als een dergelijke oplossing. Tenminste, ik neem aan dat je op iets dergelijks doelt?
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

DV79

Quote from: Martijn90 on April  3, 2017, 12:21:41
Plastidip is ook te overwegen, is pas nog gedaan door iemand op het forum, maar ben zijn naam even kwijt. Zorg wel voor voldoende lagen over elkaar, zodat je het er makkelijk af kan krijgen.

Edit: Het was Sjaudio, zie zijn topic hieronder.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=162837.0

Ja die was ik inderdaad al tegengekomen, maar ik dacht dat dit 'gewoon' verf was.
Maar dat is het dus niet begrijp ik. Ook wanneer ik idd de site bekijk waar de spuitbussen vandaan komen. Interessant oplossing.
Hier ga ik ook eens even wat verder naar kijken.

Bedankt
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Martijnst1990

#5
Quote from: DV79 on April  3, 2017, 12:47:39
Ja die was ik inderdaad al tegengekomen, maar ik dacht dat dit 'gewoon' verf was.
Maar dat is het dus niet begrijp ik. Ook wanneer ik idd de site bekijk waar de spuitbussen vandaan komen. Interessant oplossing.
Hier ga ik ook eens even wat verder naar kijken.

Bedankt
Het is een soort vloeibaar rubber wat je erop spuit. Bij voldoende lagen (zeg een laag of 7) kan je het er zo weer vanaf trekken en is er niks aan de hand. Heb het zelf wel eens op mijn auto velgen gedaan en dat kreeg ik er ook weer af.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

DV79

Quote from: Martijn90 on April  3, 2017, 12:53:23
Het is een soort vloeibaar rubber wat je erop spuit. Bij voldoende lagen (zeg een laag of 7) kan je het er zo weer vanaf trekken en is er niks aan de hang. Heb het zelf wel eens op mijn auto velgen gedaan en dat kreeg ik er ook weer af.

Ok, dankje. Heel interessant product.
Maar eens kijken dan of dit iets is.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

KayaRahnee

Zoals te zien op de detailfoto van de JM-Lab Electra 906 kan je de structuur van het fineer nog duidelijk zien na 7 lagen plastidip.
Wil je het mooi egaal afwerken zullen er dus meer dan 7 lagen van dat spul nodig zijn.
Voor fineer is naar mijn bescheiden mening wrappen een betere oplossing.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Martijnst1990

Quote from: KayaRahnee on April  5, 2017, 10:37:47
Zoals te zien op de detailfoto van de JM-Lab Electra 906 kan je de structuur van het fineer nog duidelijk zien na 7 lagen plastidip.
Wil je het mooi egaal afwerken zullen er dus meer dan 7 lagen van dat spul nodig zijn.
Voor fineer is naar mijn bescheiden mening wrappen een betere oplossing.
Met echte wrap folie zie je ook alles er doorheen (vriend van mij is (car)wrapper). Misschien zijn er dikkere soorten folie, maar of dat zo netjes wordt weet ik niet.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

KayaRahnee

#9
Quote from: Martijn90 on April  5, 2017, 15:26:28
Met echte wrap folie zie je ook alles er doorheen (vriend van mij is (car)wrapper). Misschien zijn er dikkere soorten folie, maar of dat zo netjes wordt weet ik niet.

Echte wrap folie? ... er bestaan verschillende (echte) wrap folies voor verschillende toepassingen.
Die transparante versie is folie voor lakbescherming.
Natuurlijk bestaat er ook kleur wrapfolie. (niet transparant dus.)
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

DV79

Quote from: KayaRahnee on April  5, 2017, 10:37:47
Zoals te zien op de detailfoto van de JM-Lab Electra 906 kan je de structuur van het fineer nog duidelijk zien na 7 lagen plastidip.
Wil je het mooi egaal afwerken zullen er dus meer dan 7 lagen van dat spul nodig zijn.
Voor fineer is naar mijn bescheiden mening wrappen een betere oplossing.

Dat viel me inderdaad op.

Je hebt het over wrappen, waar zou ik daar informatie over kunnen inwinnen?
Dat klinkt ook goed en is meer wat ik in m'n hoofd had.

Bedankt voor de reactie
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

DV79

Quote from: KayaRahnee on April  5, 2017, 18:03:55
Echte wrap folie? ... er bestaan verschillende (echte) wrap folies voor verschillende toepassingen.
Die transparante versie is folie voor lakbescherming.
Natuurlijk bestaat er ook kleur wrapfolie. (niet transparant dus.)

Lakbescherming en dan misschien ook nog met als resultaat dat het grijs/antraciet wordt, zou perfect zijn.
Zeker wanneer het er strak op zit.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

KayaRahnee

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

DV79

Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

KayaRahnee

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.