Hdmi passthrough en afstandsbediening vraag

Started by audio_stabilo, April 2, 2017, 17:27:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Hoi.

Ik heb sindskort een Marantz SR7007 en een PM7003 versterker. Dus heb ik het zo gedaan dat mijn receiver nog wel beeld geeft als ik stereo ga luisteren. De receiver staat dan op een soort (of staat) standby modus. Dus je hem zo gewoon laten staan ? Dus als je gaat slapen enzo.... dit omdat die toch blijft uitzenden natuurlijk. Kan die niet op de normale standby gaan als ik ga slapen  ?

En is er iets te doen dat mijn afstandsbedieningen niet op elkaar werken.  Zou het fijn vinden als ik de versterker aan of uit zet de receiver dan ook niet aan of uit gaat.

audio_stabilo


Senaxo

Quote from: audiogek on April  2, 2017, 17:27:27
Hoi.

Ik heb sindskort een Marantz SR7007 en een PM7003 versterker. Dus heb ik het zo gedaan dat mijn receiver nog wel beeld geeft als ik stereo ga luisteren. De receiver staat dan op een soort (of staat) standby modus. Dus je hem zo gewoon laten staan ? Dus als je gaat slapen enzo.... dit omdat die toch blijft uitzenden natuurlijk. Kan die niet op de normale standby gaan als ik ga slapen  ?

Nee lijkt mij niet mogelijk. Je hebt in de instellingen aangegeven dat ie HDMI passthrough moet doen in Standby. Maar je wilt 's nachts eigenlijk weer dat ie dat niet doet. Het is het een of het ander jongen 8) Dus of de stroom er 's nachts steeds afhalen (eventueel met tijdschakelaar), of HDMI passthrough weer uitschakelen en de SR7007 aanzetten als je HDMI passthrough nodig hebt ...

Quote from: audiogek on April  2, 2017, 17:27:27
En is er iets te doen dat mijn afstandsbedieningen niet op elkaar werken.  Zou het fijn vinden als ik de versterker aan of uit zet de receiver dan ook niet aan of uit gaat.

Ook dat lijkt me niet mogelijk. Omdat het allebei Marantz apparaten reageren ze allebei op het Standby signaal van beide afstandsbedieningen. Dus dan toch maar je bed uitkomen en het met de hand doen  :P
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+