Dual hdmi 4K -> projector, audio -> non 4K surr. processor : werkt dat??

Started by hifiman, March 30, 2017, 16:03:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Hoi allemaal,

Ik speel al een tijdje met een htpc en dat bevalt prima, echter ik wil nu 4K content kunnen gaan afspelen naar mijn JVC X5000 projector , maar dan zonder mijn Onkyo SC-PR5507 surround processor (geen 4K!!) te hoeven upgraden.

Het idee is dus om een dual videokaart aan te schaffen en 1 hdmi direkt (4k) naar de projector en de andere hdmi naar de surround processor voor het geluid.

De vraag is of dit gaat werken? Iemand hier ervaring mee? Kan ik nog wel 4K resolutie kiezen in windows als er op 1 van beide hdmi porten een 1080p max display (de Onkyo) staat aangesloten?

williams

Hoi  Hifiman een andere mogelijkheid om je onkyo receiver te omzeilen is mischien de HD fury intergral of de HD fury linker .
Hiermee kun je ook 4k video resolutie naar de jvc sturen en audio naar de onkyo.

Gr.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

hifiman

Quote from: williams on March 30, 2017, 20:26:46
Hoi  Hifiman een andere mogelijkheid om je onkyo receiver te omzeilen is mischien de HD fury intergral of de HD fury linker .
Hiermee kun je ook 4k video resolutie naar de jvc sturen en audio naar de onkyo.
Hoi William,

Ik hoop eigenlijk op te lossen met een andere videokaart (die  ik toch nodig heb voor 4K in hoge kwaliteit) met 2 hdmi uitgangen, maar bedankt voor de tip, ik ga het eens nader onderzoeken!  :thumbs-up:

Gerbrand

Quote from: williams on March 30, 2017, 20:26:46
Hoi  Hifiman een andere mogelijkheid om je onkyo receiver te omzeilen is mischien de HD fury intergral of de HD fury linker .
Hiermee kun je ook 4k video resolutie naar de jvc sturen en audio naar de onkyo.

Gr.

De HDFury integral heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet alleen. Je hebt zowel een linker als een integral nodig.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

hifiman

Quote from: Gerbrand on March 31, 2017, 09:55:48
De HDFury integral heb ik geprobeerd, maar dat werkt niet alleen. Je hebt zowel een linker als een integral nodig.

Gerbrand
Ah ok, dat is bij elkaar toch best een duur grapje dan...

Squashball

Quote from: hifiman on March 31, 2017, 22:47:25
Ah ok, dat is bij elkaar toch best een duur grapje dan...

Van dezelfde makers komt begin oktober de AVR key die dit precies doet.

Kjelt

Ik vraag me serieus af of je 1 enkel programma naar twee videokaarten simultaan kunt laten streamen, zelfs als het identieke videokaarten zijn zie ik niet hoe je dat voor elkaar kunt krijgen tenzij je er speciale software voor hebt die dit kan. Als je het Windows laat doen met desktop clone mode krijg je nog steeds 2x4k op beide hdmi uitgangen, ik vraag me af of de Onkyo dat gaat processen.
Dus dat zou ik eerst testen, krijg je wel het geluid gedecodeerd op de Onkyo met een 4k bron?
Zo niet dan wordt het nog lastiger want dan moet je voor de tweede uitgang het video ook nog eens op een lagere resolutie hercoderen?

Ik lees nu dat je de windows vraag hebt, mijn ervaring met desktop clone is dat de laagste resolutie gekozen wordt. Als je twee verschillende resoluties wilt wordt het extended desktop maar dan heb je dus weer twee gescheiden desktops.