Tip om hobbel de bobbel uit scherm halen

Started by geoffreyvanvugt, March 29, 2017, 12:45:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

geoffreyvanvugt

Misschien is dit oud nieuws, ik weet het niet. Maar mijn oplossing ben ik nog niet tegen gekomen op het internet. Doe er mee wat je wilt.
Ik had ook last van hobbel de bobbel in mijn projectie scherm. Nu is dat verleden tijd. Ik dacht eerst aan klemmen om mijn scherm op
spanning te brengen maar ik denk dat dit eerder schade aan het scherm toebrengt dan een goede resultaat te verkrijgen.
Toen kwam ik op het idee om een begeleider te maken. Dit kan heel makkelijk door een CV-buis achter het scherm aan te brengen.
Deze buis moet natuurlijk wel een cm of 7,8,9 uitsteken ten opzichte van doek. Wat er dan gebeurt is dan dat het gewicht van doek
op een 1 of andere manier het doek zelf strak trekt. Weet niet hoe ik dit anders moet verwoorden. Maar de foto's zeggen genoeg.
Nogmaals, misschien is dit oud nieuws en is dit al een bestaande oplossing maar ik ben het nog niet tegen gekomen.
Ik heb gister een 2D film gekeken en echt.. Ik ben mijn hobbel de bobbel kwijt en heb nu een strak beeld zonder
vervormingen. ;D ;D









Miesepies

Nice... is ook wel wat voor hier. Zat al hard te denken aan een nieuw scherm, maar dit is misschien wel een mooie tussen oplossing.
Alleen moet de buis wel wat meer WAF hebben, anders kan ik het wel vergeten ;)

Ossi

Foto's werken niet meer, ben toch wel benieuwd naar wat je precies hebt gedaan.  :smile:

reza

Quote from: Ossi on August 15, 2017, 17:42:53
Foto's werken niet meer, ben toch wel benieuwd naar wat je precies hebt gedaan.  :smile:

nieuw scherm gekocht..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

geoffreyvanvugt

Quote from: reza on August 15, 2017, 18:53:18
nieuw scherm gekocht..

::) Haha... Nee hoor. Ik heb nog steeds hetzelfde scherm en nog steeds nagenoeg krul vrij.

Ik heb 25cm onder het schermchassis een CV buis over de gehele breedte geplaatst. Deze buis steekt circa 6/7 cm naar voren ten opzichte van scherm chassis.
Nu ik het doek uitrol komt het dus eerst over de CV buis heen waardoor er ietwat meer spanning op het doek komt waardoor hij in mijn geval krul vrij is.