Netflix geen surround geluid via pc

Started by audio_stabilo, March 26, 2017, 21:00:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ


darkrunner

#26
Quote from: audiogek on March 29, 2017, 13:03:39
Dat stel je toch in als resolutie op je scherm ?
Maakt niet uit de stream blijft 720p in win7.

audio_stabilo

Windows 10 erop gezet. Maar geen DD+ :(


HJ

Eea heeft te maken met bepaalde rechten die betaald moeten worden denk ik.
Bv xbox, ps4 en chromecast hebben die rechten en kunnen hoge resolutie en DD audio uit sturen. De meeste goedkope android players hebben dat niet waardoor de beeldkwaliteit laag is en het geluid stereo.
Mss werkt het met windows ook zo?

evilniek

Windows 10/Microsoft Edge, of Internet Explorer wat betreft fullHD.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo


audio_stabilo

Iemand een idee wat ik evr fout doe?

TopGun2010

Spdif, optisch kan geen dd+ weergeven, de max is dd of dts. Dd+ kan alleen via hdmi.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

audio_stabilo

Quote from: TopGun2010 on March 29, 2017, 23:00:49
Spdif, optisch kan geen dd+ weergeven, de max is dd of dts. Dd+ kan alleen via hdmi.

Het zit via hdmi :) beeld en geluid. En toch krijg ik geen dd

TopGun2010

Op jouw plaatje staat spdif als default device. Aanpassen naar hdmi? Ben bang dat Netflix geen dd+ geeft in Windows.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

audio_stabilo

Quote from: TopGun2010 on March 30, 2017, 09:08:40
Op jouw plaatje staat spdif als default device. Aanpassen naar hdmi? Ben bang dat Netflix geen dd+ geeft in Windows.

Dat is niet mijn foto hoor.

Ik gebruik hdmi. Maar zal het via airplay werken ? vanaf de tablet naar mijn Marantz receiver ? Speelt die dan af via de tablet of ? Want die kwaliteit lijkt me dan niet echt lekker ?

darkrunner

#37
Netflix in windows doet gewoon DD+, zal wel ergens een instelling zijn in windows of receiver of een driver die geüpdate moet worden.
Bij je volume afspeelapparaten eigenschappen/geavanceerd staan daar beide Exclusive Modes aangevinkt?

Edit:http://us.marantz.com/us/news/pages/NewsDetails.aspx?NewsID=85

audio_stabilo

Quote from: darkrunner on March 30, 2017, 10:24:14
Netflix in windows doet gewoon DD+, zal wel ergens een instelling zijn in windows of receiver of een driver die geüpdate moet worden.
Bij je volume afspeelapparaten eigenschappen/geavanceerd staan daar beide Exclusive Modes aangevinkt?

Edit:http://us.marantz.com/us/news/pages/NewsDetails.aspx?NewsID=85

Zie alleen een lijstje staan.  Dts, dts HD  etc. Kan niks aanvinken. Films via media play er doet die wel gewoon dta

darkrunner

#39
Als je met netflix een film/serie afspeelt dan heb je op die balk een icoontje waar je ondertitels en taal kan selecteren vink je daar 5.1 aan?
Heb ook vernomen dat je op windows de app van netflix moet gebruiken voor DD+ te krijgen maar dat je niet de app moet downloaden van de windows store

Welke netflix abo heb je en welke Gpu?

audio_stabilo

Quote from: darkrunner on March 30, 2017, 12:02:18
Als je met netflix een film/serie afspeelt dan heb je op die balk een icoontje waar je ondertitels en taal kan selecteren vink je daar 5.1 aan?
Heb ook vernomen dat je op windows de app van netflix moet gebruiken voor DD+ te krijgen maar dat je niet de app moet downloaden van de windows store

Welke netflix abo heb je en welke Gpu?

App ? Je gaat toch gewoon naar de website in Microsoft EDGE?

5.1 zie ik niet staan bij netflix.
Ik gebruik de video onboard van Intel zelf. En heb het abonnement van  11 euro ( meest uitgebreide)

darkrunner

Je kan ook stellen waarom een browser gebruiken als je een app hebt? nu beide werken in win 10 en zie geen verschil in beeld/geluids kwaliteit.
Welke moederbord heb je? kan evengoed een bios instelling zijn voor je geluids kaart of een driver die je extra moet installeren voor de Hd/DD+ formaten.


darkrunner

Win 10 via de app ga je wel DD plus hebben

audio_stabilo

Gelukt inderdaad via de app. Hebben mensen ook last dat een film niet gelijk start en je dan een foutmelding krijgt? Dan doe je het nog een keer en dan start die wel

darkrunner

Had gisteren ook een foutmelding via de netflix app in windows: x-1 x-1, af en terug aangemeld en het was verholpen.

Brammus

Komt hier via de ps3 ook weleens voor. Opnieuw aanmelden helpt dan idd.

Moest ook nog verplicht een leeftijdsgrens instellen met een code, kinderslot zeg maar.

Sinds opnieuw aanmelden nog geen foutmelding gehad.
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

HJ

Quote from: audiogek on April  1, 2017, 08:32:33
Gelukt inderdaad via de app. Hebben mensen ook last dat een film niet gelijk start en je dan een foutmelding krijgt? Dan doe je het nog een keer en dan start die wel
Regelmatig [emoji23]

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk


audio_stabilo

Hoe kan dat eigenlijk dat bij sommige films/concerten de center bij het ene te hard staat en bij het andere te zacht. Dan blijft je instellen

TopGun2010

Ik gebruik gewoon de app op mijn Samsung tv en geluid via optisch naar mijn set. Wel max dd maar alles werkt soepel en zonder problemen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...