Vlekken op lens, hoe op te lossen?

Started by hifiman, March 24, 2017, 22:52:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Opgelost :-)

hifiman

Vanochtend heb ik het element eraf geschroefd en ben even rustig gaan poetsen met een lenspen. Daarmee heb ik het nu aardig schoon gekregen, maar het lijkt wel alsof er toch een hele lichte waas met name aan de buitenste randen op blijft zitten.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

hifiman


hifiman

IPA heeft ook wel geholpen, die vlekken zijn netjes weg.

rovinggecko

de foto is waziger dan de vlekken denk ik...

als het de glazen voorzet plaat is, en die er uit kan... gewoon een afwas sopje?
grootste vraag is eigenlijk of het gewoon glas is, of dat er een coating op zit. in het geval van het laatste dan zou ik bij de leverancier eens vragen wat de schoonmaak tips zijn, zodat je eea zonder risco schoon kan maken. Als de coating beschadigd raakt ben je verder van huis. (cq moet er dus een nieuw glaasje voor)

oh, en ik zou een filter pen (uit de lens pen set) gebruiken. Die is voor een vlak oppervlak gemaakt.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

hifiman

[
Quote from: rovinggecko on March 25, 2017, 11:38:46
als het de glazen voorzet plaat is, en die er uit kan... gewoon een afwas sopje?
Het is alleen de voorkant van die plaat inderdaad en die kan er zo af, weet alleen niet of een sopje een goed idee is...

Quote from: rovinggecko on March 25, 2017, 11:38:46
oh, en ik zou een filter pen (uit de lens pen set) gebruiken. Die is voor een vlak oppervlak gemaakt.
Dat had ik al gedaan  :angel:

Dank voor je reaktie  :thumbs-up:

bmateijsen

Die kleine vlekjes zie je nooit terug in je beeld, denk ik...

Kingpin

Quote from: hifiman on March 25, 2017, 10:29:00
Tast IPA de coating niet aan dan?
Op een lens van glas denk ik niet, altans wij gebruiken het altijd. Wel met speciale whipe doekjes voor lenzen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

hifiman

Quote from: bmateijsen on March 25, 2017, 15:50:55
Die kleine vlekjes zie je nooit terug in je beeld, denk ik...
Dat klopt, maar dat neemt niet weg dat ik het graag netjes wil hebben  :angel:

hifiman

Quote from: Kingpin on March 25, 2017, 17:16:12
Op een lens van glas denk ik niet, altans wij gebruiken het altijd. Wel met speciale whipe doekjes voor lenzen.
Na wat lees onderzoek deel ik je mening  :thumbs-up:

hifiman

Al met al is de lens na een professionele schoonmaak beurt door een fotocamera speciaal zaak weer in goede staat, eind goed al goed  :thumbs-up: