bescheiden HT setje van Hannes

Started by BBE hannes, March 20, 2017, 23:19:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Is "toeval", ik zoek even wat afleiding vwb werk, even ontstressen :) .
Dus even vaker dan normaal een F5 actie en het scannen van het forum.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BBE hannes

Dan hoop ik dat je toevallig weer even F5't nu want er komt weer een vraag... :)

Maakt het nog verschil qua kwaliteit in beeld of je direct je speler op de TV aan sluit of, zoals het nu is ingeregeld, doorloopt via de versterker? Met andere woorden; doet de versterker nog iets met het beeld voordat hij hem naar de TV uitzendt?

thanks!

blue-eyes

#27
Geen idee. Ik ben wel een purist, dus liefst zaken onbewerkt laten weergeven. Daarnaast is elke schakel een schakel te veel :)
Anderzijds, probeer beide. Wat jij het mooist vind is de juiste instelling!
Zelf laat ik alles via de processor lopen, alles in een apparaat om alles mee te regelen.


Maar feitelijk geen idee. Er zijn vast mensen die kunnen vertellen waarom je het wel moet doen en waarom niet.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Cobraatje

#28
Mag ik ook antwoorden ;D.

Dat ligt aan je instellingen op de receiver.
Bij beeldinstellingen op pass through doet de receiver niets met het beeld.
Je kunt de receiver ook beeldcorrecties laten uitvoeren, maar mijn ervaring is dat bijna altijd het apparaat dat voor beeld gemaakt is, de tv, je daar het beste het beeld kunt instellen.

Volgende week donderdag wordt de GoldenEar set bij mij geïnstalleerd, ik ben benieuwd.

BBE hannes

super heren (natuurlijk mag jij ook reageren Cobraatje.. :p), ik ga maar eens een dagje vogelen!