Zelfbouw Lexicon Behuizing, Klaar!

Started by Marco66, March 20, 2017, 20:09:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marco66

Ik zit vanwege chronische rugpijn al ruim 2 jaar thuis en gaat nog wel even duren zoals het er nu uit ziet  :confused:

Nu wil ik de tijd die ik nu heb gaan besteden aan de eventuele bouw van een 5 kanaals eindversterker op basis van de Hypex UCD-180 modules.
Maar zou bij god niet weten welke onderdelen ik allemaal nodig heb om dit te realiseren.
Is er iemand die mij een lijstje kan adviseren, dus met voldoende voeding en behuizing,kabels etc.
Kortom alles wat ik nodig heb om deze te bouwen.
Alvast bedankt voor de input.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Marco66

Quote from: dre73 on March 20, 2017, 20:17:35
Wil je alles mono uitvoeren?

Hoeft niet perse, als dat veel beter is en niet veel duurder wellicht een optie.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

dre73

Alles dual mono is uiteraard mooier,maar ook veel duurder.

Je kan bij voorbeeld 3 kanalen mono uitvoeren en 2 op een voeding.

Dan nog: ucd180hg of ucd180hg met hxr?

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Marco66

Quote from: dre73 on March 20, 2017, 20:32:58
Alles dual mono is uiteraard mooier,maar ook veel duurder.

Je kan bij voorbeeld 3 kanalen mono uitvoeren en 2 op een voeding.

Dan nog: ucd180hg of ucd180hg met hxr?

Geen idee wat het verschil is, zover reikt mijn kennis niet  ;D
Vandaar mijn hulpvraag!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

rovinggecko

Allereerst: beterschap.

Vwb de 5 kanaals versterker. Heb zelf twee 5 kanaals en een 3 kanaals ucd180hg hxr.

Voeding:
- Je kan kiezen tussen 1 grote smps1200 of twee kleintjes, smps400 (of 3 of zelfs 5 zoals dre aangeeft).
- Ik heb zelf twee kleine: die hebben ook dc beveiliging. Officieel voor 2 kanalen, maar je kan een extra weerstandje solderen en zo nog een toevoegen. Dus 1 voeding voor 2 kanalen en eentje voor 3.

Hangt van je gebruik af wat je nodig hebt.

Vwb hxr, ook hier: waar gebruik je het voor, heb je gouden oortjes, of doe je het voor de gemoedsrust (dat laatste in mijn geval).

Dan heb je nog kabel set nodig voor tussen de smsp en de ucd en een kabel voor tussen de ucd en de rca\xlr input.
Voor de ucd naar de speaker terminals gebruik je bv 2,5 mm koper draad.

Qua behuizing zou je bv naar de modushop cases kunnen kijken. Die kunnen ook eea uitfrezen.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Marco66

Dank je!

Ik zou denk voor 1 1200 voeding gaan.
Wat is het voordeel van de hxr?

Neem aan dat je ook nog een voedingkabel nodig hebt naar de achterzijde vd kast waar de stroomkabel in komt?
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

#7
Ik ben bezig met Modushop in Italie om een behuizing te bestellen.
Nu wil ik de 10 mm frontplate exact laten lijken op die van een Lexicon CX-7 eindversterker.
Maar nu hebben ze hiervoor een Cad tekening nodig met de exacte maten.
Wie zo mij hier mee willen en kunnen helpen om deze te maken?

Gaat om de volgende frontplate, exacte maten moet ik nog achterhalen maar wellicht heeft iemand hier deze versterker thuis?

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

TornadoGo

#8
Je kunt het misschien beter/makkelijker via Shearrer in Duitsland regelen. Je gebruikt dan hun vrij te downloaden software om een ontwerp zelf te maken.

Zelf ben ik ook blije bezitter van een 5 kanaals  UcD180hg hxr setup. Ik heb gekozen voor 5x mono met 5x SMPS400A180. Heb wel helaas al een voeding moeten vervangen, een tweede is nu ook kapot en een derde vertoont ook kuren. Heel vreemd.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Marco66

Quote from: TornadoGo on March 22, 2017, 12:04:54
Je kunt het misschien beter/makkelijker via Shearrer in Duitsland regelen. Je gebruikt dan hun vrij te downloaden software om een ontwerp zelf te maken.

Zelf ben ik ook blije bezitter van een 5 kanaalstraat UcD180hg hxr setup. Ik heb gekozen voor 5x mono met 5x SMPS400A180. Heb wel helaas al een voeding moeten vervangen, een tweede is nu ook kapot en een derde vertoont ook kuren. Heel vreemd.

O ok, zal ik eens naar kijken.
Die leveren dan ook de volledige behuizing?
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Heb jij een link, kan via google weinig vinden over Shearrer.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

i2Paq

#11
Quote from: Marco66 on March 22, 2017, 11:13:56
Ik ben bezig met Modushop in Italie om een behuizing te bestellen.
Nu wil ik de 10 mm frontplate exact laten lijken op die van een Lexicon CX-7 eindversterker.
Maar nu hebben ze hiervoor een Cad tekening nodig met de exacte maten.
Wie zo mij hier mee willen en kunnen helpen om deze te maken?

Gaat om de volgende frontplate, exacte maten moet ik nog achterhalen maar wellicht heeft iemand hier deze versterker thuis?

Marco

Je kunt ergens een behuizing bestellen en dan het front in Nederland laten maken.

Polychromal INTF

Ik heb daar eens navraag gedaan voor nieuwe fronts voor mijn toen nog CI Audio D200.
De prijs viel mij niet tegen.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

winfield


Marco66

Quote from: TornadoGo on March 22, 2017, 12:04:54
Je kunt het misschien beter/makkelijker via Shearrer in Duitsland regelen. Je gebruikt dan hun vrij te downloaden software om een ontwerp zelf te maken.

Zelf ben ik ook blije bezitter van een 5 kanaals  UcD180hg hxr setup. Ik heb gekozen voor 5x mono met 5x SMPS400A180. Heb wel helaas al een voeding moeten vervangen, een tweede is nu ook kapot en een derde vertoont ook kuren. Heel vreemd.

Al gevonden, heet Schaeffer  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

#14
Dat is toch handig, blijkt een maat van mij met cad te werken oa op zijn werk en gaat voor mij kijken of hij het front kan maken!
Behuizing heb ik inmiddels bij een webshop in nl gevonden, aetransformatoren.nl.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Deze behuizing is inmiddels besteld en onderweg, front ga ik dus vervangen door een 10mm dikke frontplaat in de stijl vd Lexicon CX-7.

Marco

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

Vandaag al pakketje binnen, ziet er keurig uit op het eerste gezicht.
Frontplaat is te breed maar die gaan we toch nieuw op maat maken.





Vd week maar eens in elkaar zetten en de frontplaat inmeten, dan gaat mijn maat het in Cad uittekenen.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

#18
Daar ik eigenlijk best wel happy ben met de sound van de Ceratec Penta ga ik proberen om deze in de nieuwe behuizing te bouwen.
Mocht dit lukken dan kan ik op mijn gemak kijken en sparen voor de wat duurdere hypex serie, gaat al met al toch aardig in de papieren lopen wil je het goed doen.

Fotos van de ombouw volgen als ik ga beginnen.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Begin gemaakt met het in elkaar zetten van de behuizing.
Solide spul en ziet er goed uit.
Binnenruimte moet precies genoeg zijn om de bestaande Ceratec versterker in te plaatsen.
Alleen de achterplaat wat aanpassen om de aansluitingen te maken.

Van de Ceratec alvast de infrarood sensor en aan/uit led losgemaakt, die krijgen later een plekje in de nieuwe frontplaat.







Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Dirk

je titel is nu een beetje misleidend, niet...of zitten er in die Ceratec OEM Hypex modules?  ;)

ben verder wel benieuwd hoe dat zelfgemaakte front er straks uit komt te zien, imo wordt vooral de finish (het juiste grijs en dezelfde structuur bekomen maw) nog de grootste uitdaging, dat CNC'en as such kan allemaal vrij makkelijk de dag van vandaag

succes  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

knubbe

Zonde van de Ceratec  :o Hoe ga je het koelen?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Marco66

#22
Quote from: knubbe on March 26, 2017, 11:33:45
Zonde van de Ceratec  :o Hoe ga je het koelen?

Ceratec kan heel gemakkelijk weer terug in oude staat, gaat niks los buiten de sensoren,bovenplaat en volumeknop.
Koelribben blijven er gewoon aan en achterzijde van de nieuwe behuizing blijft er voorlopig uit om de alles aan te kunnen sluiten. Kan ik die later aanpassen als ik echt voor de hypex setup ga.
Versterker wordt zowieso niet warm, zelfs niet handwarm na dag spelen.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Quote from: Dynky on March 26, 2017, 11:23:35
je titel is nu een beetje misleidend, niet...of zitten er in die Ceratec OEM Hypex modules?  ;)

ben verder wel benieuwd hoe dat zelfgemaakte front er straks uit komt te zien, imo wordt vooral de finish (het juiste grijs en dezelfde structuur bekomen maw) nog de grootste uitdaging, dat CNC'en as such kan allemaal vrij makkelijk de dag van vandaag

succes  :thumbs-up:

Zal de titel aanpassen id, hypex gaat later worden haha.
Het front ben ik ook benieuwd naar id, wordt geanodiseerd alu en dat komt hopelijk aardig in de buurt van origineel.
Staan straks ook niet direct op elkaar dus beetje verschil zal niet schokkend zijn.
Blijft een hobby project dus perfect zal het niet zijn maar moet wel netjes worden.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

#24
Alsof de Ceratec er voor gemaakt is  ;D





Op mm er in, achterplaat ga ik toch ook ruimte in laten zagen voor de aansluitingen.
Is de behuizing stuk steviger dan zonder.



Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch