Nimitra Fidelizer Audio Server

Started by StereoMike, March 20, 2017, 10:35:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

StereoMike

Wie heeft er ervaring met de Nimitra Fidelizer Audio Server?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Isflicka

Ja, voor 300 euro in huis via aliexpress. Nog wel even windows en fidelizer installeren  :pompom:
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

jaaptina

1300 dollar plus import vind ik niet interessant. 300 euro plus software lijkt er meer op.

Synology NAS, LPS-1, microRendu, Job INTegrated, Penaudio Cenya.


StereoMike

Een collega heeft er een gekocht en wil een jplay usb card plaatsen. Waarschijnlijk heb ik het antwoord al gevonden.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

HuubF

Quote from: StereoMike on March 21, 2017, 19:43:31
Een collega heeft er een gekocht en wil een jplay usb card plaatsen. Waarschijnlijk heb ik het antwoord al gevonden.

Hoe?
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

StereoMike

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake


HuubF

Lekker bezig.  :)

Ik gebruik al tijden fidelizer en zou wel willen weten waar ze te koop zijn. Ik pm wel.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

hpapen

Ja, voor 300 euro in huis via aliexpress.


Kan iemand een link doorgeven

HuubF

Een zoekargument mag ook, ik kan 'm met 'Nimitra' niet vinden. :)
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

hpapen


evilniek

Quote from: hpapen on March 24, 2017, 16:25:12
Ja dat weet ik ook wel, alleen dan 1395 dollares+

Niet aan jou gericht, HuubF had een vraag gesteld.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

jaaptina

#13
Goede review op 6moons. Maar hoe verhoudt dit zich tot microRendu? Roon server doet ie niet. Dat is geen plus dus.

StereoMike

Quote from: jaaptina on March 24, 2017, 23:06:42
Goede review op 6moons. Maar hoe verhoudt dit zich tot microRendu? Roon server doet ie niet. Dat is geen plus dus.
Eigenlijk wil je ook helemaal geen roon server laten draaien op een roon endpoint.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: Isflicka on March 20, 2017, 12:30:11
Ja, voor 300 euro in huis via aliexpress. Nog wel even windows en fidelizer installeren  :pompom:
Ik heb het ook gezien. Lijkt mij wel leuk om beide apparaten eens te vergelijken.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Wegens het jubileumjaar van Ali nu nog een stuk voordeliger..... 218 euro incl verzending.
Quote from: Isflicka on March 20, 2017, 12:30:11
Ja, voor 300 euro in huis via aliexpress. Nog wel even windows en fidelizer installeren  :pompom:
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Afgelopen week ben ik lekker bezig geweest met de 'echte' Nimitra. De jplay usb kaart heb ik flexibel gemonteerd aan het subframe van de kast en door een mini pci naar pci riser met het moederbord verbonden. De Nimitra had geen enkel probleem met het herkennen van de kaart. De kaart heeft een eigen voeding van een uptone LPS-1. Signalyst Network Audio Daemon geïnstalleerd en spelen maar.

Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

_pierre

Ik speel met een Nimitra. Heb deze gekocht eind vorig jaar ter vervanging van mijn laptop. Toen nog voor 1200 euro bij Avtek (in Italie, dus geen invoerrechten).

De Nimitra is een heel flexibel platform (o.a. Jplay en Asset UpnP voorgeïnstalleerd). Vanwege bekendheid met (en had toch al licentie) heb ik JRiver als playback software op de Nimitra geïnstalleerd.

De standaard meegeleverde 12v DC adapter heb ik vervangen door HDPlex 100W lineaire PS.

In vergelijking met mijn ASUS laptop hoor wel een verbetering in het geluid (wat stillere achtergrond, rustigere presentatie).

Ik heb de iFi iUSB power supply + Gemini kabel wel gehandhaafd tussen de Nimitra en de DAC (Playback Designs Merlot). De iFi had ik al in de oude set-up, maar geeft ook nu een duidelijke verbetering: voor mij is de iFi een echte must voor computer-based playback.
Digitaal: Lumin U1; Oppo BDP103 + Playback Designs Opbox; Playback Designs Merlot | Versterking: Vitus Audio SIA-025 | Luidsprekers: Marten Bird 2 | Stroomverzorging: PS Audio PowerPlant 12 | Luidsprekerkabel en interlink: Kimber Select KS 3035/KS 1136 | USB kabel: Kimber Silver | Netkabels: Crystal Cable Dreamline/Ultra | Audio rack: Creaktiv Little Reference

Isflicka

Quote from: StereoMike on March 31, 2017, 11:59:55
Afgelopen week ben ik lekker bezig geweest met de 'echte' Nimitra. De jplay usb kaart heb ik flexibel gemonteerd aan het subframe van de kast en door een mini pci naar pci riser met het moederbord verbonden. De Nimitra had geen enkel probleem met het herkennen van de kaart. De kaart heeft een eigen voeding van een uptone LPS-1. Signalyst Network Audio Daemon geïnstalleerd en spelen maar.
Je bent weer lekker bezig!
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Sjettepet

Quote from: StereoMike on March 25, 2017, 07:06:38
Ik heb het ook gezien. Lijkt mij wel leuk om beide apparaten eens te vergelijken.
Het zijn dezelfde apparaten.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

StereoMike

Quote from: Sjettepet on April  4, 2017, 18:31:02
Het zijn dezelfde apparaten.
Daarom is het ook leuk om eens te vergelijken.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: StereoMike on April  5, 2017, 08:17:30
Daarom is het ook leuk om eens te vergelijken.
De Ali Nimitra is binnen en hij is werkelijk identiek aan het origineel. Het vergelijken kan beginnen. Overigens heb ik afgelopen week ook een audiodata kloon ontvangen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

eduard

#23
heeft iemand voor mij het ali linkje
Alvast bedankt.
Al gevonden.

Sjettepet

Quote from: _pierre on April  2, 2017, 22:08:27
De Nimitra is een heel flexibel platform (o.a. Jplay en Asset UpnP voorgeïnstalleerd).

Ja logish, het is gewoon een doorsnee PC'tje. Of mis ik nu wat?
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200