Advies m.b.t. alimentatie

Started by Sk, March 15, 2017, 11:33:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sk

Hallo,

Ik zou graag advies willen ontvangen m.b.t. mijn rechten/plichten aangaande het betalen van alimentatie. Ik lees verschillende verhalen online. Situatie is als volgt:

- Niet samenwonend.
- Geen geregistreerd partnerschap.
- Uitgerekende geboortedatum is 30-8-2017.

Mocht er verder aanvullende informatie gewenst zijn hoor ik dit graag.

Alvast bedankt.

Groet,
Michaël
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

_ MarcelloW _

#1
Heb je het kind/de ongeboren vrucht erkend?
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Raymond187

Dat moet je toch pas betalen als je de vrucht/kind hebt erkend?

Wil je geen alimentatie betalen en geen zeggenschap/voogdij dan niet erkennen en geen voogdij aanvragen.

Hou er rekening mee dat je dan iks te zeggen hebt over je kind. Bezoekrecht, meebepalen welke school.

Me maat had en relatie waar hij niet mee verder wilde. Mar toch nog een x elkaar gezien en natuurlijk wippie doen he..ZONDER rubbertje, e nzij was al gestopt met de pil...want ze wilde hem niet kwijt.

9 maanden later tadaaaa.

Hij heeft zijn kind toen niet erkend, dus hoeft niks te betalen, maar dat pikte ze niet dus mocht hij zijn kind ook niet zien. En hij heeft geen poot om op te staan.

Onze eerste zoon was voor osn huwelijk, en ik heb hem met trots ergkend en voogdij aangevraagd, waar zijn moeder toen voor had moeten tekenen voor akkoord. Doe je dat niet, dan heb je geen FUK te zeggen over je eigen kind.

Feministische regelgeving hier >_<

Erik

Lijkt nw wel logisch toch Raymond?
Niet willen betalen voor je kind en dan wel zeggenschap en bezoekrecht willen. Klinkt mij als wel de lusten naar niet de lasten.
Of mis ik hier iets?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Richard70…

Quote from: Erik on March 15, 2017, 12:00:49
Lijkt nw wel logisch toch Raymond?
Niet willen betalen voor je kind en dan wel zeggenschap en bezoekrecht willen. Klinkt mij als wel de lusten naar niet de lasten.
Of mis ik hier iets?
+10
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Hanky Panky

#5
Quote from: Erik on March 15, 2017, 12:00:49
Lijkt nw wel logisch toch Raymond?
Niet willen betalen voor je kind en dan wel zeggenschap en bezoekrecht willen. Klinkt mij als wel de lusten naar niet de lasten.
Of mis ik hier iets?

Och, de verhalen die ik hoor zijn vaak omgekeerd: een smak geld moeten betalen maar je kind niet of zelden zien en nergens bij betrokken worden omdat ons systeem en de (overwegend vrouwelijke) rechterlijke macht een ongezonde dosis pappa-antipathie in zich borgt. Of zoiets  ^-^
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Richard70…

Quote from: Hanky Panky on March 15, 2017, 12:19:50
Och, de verhalen die ik hoor zijn vaak omgekeerd: een smak geld moeten betalen maar je kind niet of zelden zien en nergens bij betrokken worden omdat ons systeem en de (overwegend vrouwelijke) rechterlijke macht een ongezonde dosis pappa-antipathie in zich borgt. Of zoiets  ^-^
Er zal van beide kanten iets van te zeggen zijn, maar als je er doelbewust voor kiest om niet te erkennen om niks te hoeven betalen, ga daarna dan niet zitten jammeren
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

i2Paq

Je bedoelt kinderalimentatie?

Als jullie beide het kind wilde dan is het een rotstreek om nu af te haken.

Was zij "ineens" zwanger en is dat de reden van de breuk bedenk dit: Stel je krijgt nooit meer kinderen terwijl je dat altijd wilde. Dan ben je deze nu al kwijt.
Leg dan later maar eens uit dat je niet wilde betalen als je kind verhaal komt halen.
Het heeft dan jaren een eenzijdig verhaal gehoord van moeders.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Hanky Panky

Quote from: rdebruin on March 15, 2017, 12:41:06

Er zal van beide kanten iets van te zeggen zijn, maar als je er doelbewust voor kiest om niet te erkennen om niks te hoeven betalen, ga daarna dan niet zitten jammeren

Klopt maar we weten niet of dat hier speelt? Iemand stelt gewoon een vraag over zijn rechtspositie.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raymond187

Quote from: Erik on March 15, 2017, 12:00:49
Lijkt nw wel logisch toch Raymond?
Niet willen betalen voor je kind en dan wel zeggenschap en bezoekrecht willen. Klinkt mij als wel de lusten naar niet de lasten.
Of mis ik hier iets?
Dus je moet betalen om wat zeggenschap of je kind mogen zien.

Maar ik zei als eerste tegen hem... En terecht, had je maar niet zo stom moeten zijn om je kind niet te erkennen om de alimentatie te ontduiken.


blue-eyes

Quote from: Raymond187 on March 15, 2017, 14:02:14
Dus je moet betalen om wat zeggenschap of je kind mogen zien.

Maar ik zei als eerste tegen hem... En terecht, had je maar niet zo stom moeten zijn om je kind niet te erkennen om de alimentatie te ontduiken.



Nee. Als je letterlijk en figuurlijk de ballen hebt gehad om een kind op aarde te zetten heb je daarmee ook de financiele verantwoordelijkheid imo. Het leven is niet gratis, het kind is samen ter wereld gezet.

Betalen geeft in onze wet nog geen recht, alleen een verplichting. Voogdij, via de rechtbank geeft ook rechten jegens het kind, zeggenschap, etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Richard70…

Quote from: Blue-Eyes on March 15, 2017, 15:40:18
Nee. Als je letterlijk en figuurlijk de ballen hebt gehad om een kind op aarde te zetten heb je daarmee ook de financiele verantwoordelijkheid imo. Het leven is niet gratis, het kind is samen ter wereld gezet.

Betalen geeft in onze wet nog geen recht, alleen een verplichting. Voogdij, via de rechtbank geeft ook rechten jegens het kind, zeggenschap, etc.
100% mee eens
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Arcenon

Volgens mij is het zo wanneer je uit jezelf het kind niet erkent, de vrouw via de rechter een DNA test mag eisen van de beoogde vader, matching dna = sowieso betalen of je het nu erkent of niet. Doet de vrouw dat niet en blijft het kind niet erkent door de vader zit je nergens aan vast.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

5061

Heb zelf mijn vader ook nooit mogen leren kennen, voelen of ruiken. Mijn moeder dacht ook nogal eens alleen aan zichzelf. Je wilt niet weten wat dat voor invloed heeft op een mens. Denk daar maar eens over na.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Erik

#14
Misschien kun je iets met deze link. Het lijkt erop dat als je de vader bent moet betalen voor alimentatie tenzij een andere man het kind eerst erkent als zijn kind. En de vrouw kan idd een DNA test eisen als je niet meewerkt maar een gerechtelijke procedure zal haar geld kosten.
Ik hoop n ieder geval voor jullie allebei dat het kind wel gewenst is wat er ook uit komt.

https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail/verwekker-moet-betalen/
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Wat wel dubbel lijkt is dat vrouw makkelijk een DNA test kan aanvragen als zij vermowd wie de vader is bv voor alimentatie maar omgekeerd als man een vrouw dwingen een DNA test te laten doen lijkt veel moeilijker als het al kan. Kom er weinig over tegen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

paaj

Het is ook nogal lastig een zwangerschap te faken toch? Je komt ook niet zomaar losse baby's tegen op straat en je wordt al helemaal niet als vader opgescheept met een kind waarvan je de moeder niet kent.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Richard70…

Vraag me een beetje af wat de topic starter nou eigenlijk wil, Het lijkt een beetje of hij onder zijn verplichtingen uit wil komen.
Zo van "wie het kindje krijgt mag het houden"
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Erik

#18
Edit: Laat maar foutje
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Richard70…

Quote from: Erik on March 15, 2017, 22:07:31
Edit: Laat maar foutje

Dat heeft hij waarschijnlijk ook gedacht :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: rdebruin on March 15, 2017, 22:07:08
Vraag me een beetje af wat de topic starter nou eigenlijk wil, Het lijkt een beetje of hij onder zijn verplichtingen uit wil komen.
Zo van "wie het kindje krijgt mag het houden"
hm dat kun je niet zeggen er zijn ookscenario's denkbaar waarbij de man zegt ik wil echt geen kinderen, dat kan om diverse redenen zijn en de vrouw denkt jammer dan ik stop stiekem met de pil. Kan me voorstellen dat iemand dan zegt dat was niet de afspraak. Zeker niet als iemand al op het punt stond de relatie te beëindigen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Richard70…

Quote from: Erik on March 15, 2017, 22:44:25
hm dat kun je niet zeggen er zijn ookscenario's denkbaar waarbij de man zegt ik wil echt geen kinderen, dat kan om diverse redenen zijn en de vrouw denkt jammer dan ik stop stiekem met de pil. Kan me voorstellen dat iemand dan zegt dat was niet de afspraak. Zeker niet als iemand al op het punt stond de relatie te beëindigen.
Dat snap ik , maar als je dan geen zin hebt om voor je kind te betalen, heb je toch voor de rest ook niet veel te zeggen lijkt me.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Nicklazzz

Quote from: Sk on March 15, 2017, 11:33:18
Hallo,

Ik zou graag advies willen ontvangen m.b.t. mijn rechten/plichten aangaande het betalen van alimentatie. Ik lees verschillende verhalen online. Situatie is als volgt:

- Niet samenwonend.
- Geen geregistreerd partnerschap.
- Uitgerekende geboortedatum is 30-8-2017.

Mocht er verder aanvullende informatie gewenst zijn hoor ik dit graag.

Alvast bedankt.

Groet,
Michaël

A.d.h.v. de verwachte geboortedatum verwacht ik dat je de vrucht nog niet herkend hebt?
Indien bovenstaande correct is, en de vrucht niet erkend is dan heb je geen enkele verplichting om alimentatie te betalen.
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

Richard70…

De beginpost is ook wel heel summier.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.