Yippie

Author Topic: Goed gefilterd stekkerblok??  (Read 683 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline niels1962

• senior member
  • Trade Count: (0)
  • I love the HTforum
Goed gefilterd stekkerblok??
« on: March 14, 2017, 20:31:12 »
Beste allekabels,

Ik heb een stekkerblok nodig voor mijn versterker en streamer. Als ik nu een duurdere brennenstuhl met filter koop bij jullie zal ik dan veel slechter af zijn dan wanneer er een koop van een paar honderd euro? Er word nogal wat verteld over stekkerblokken en powercords op dit forum. Groet, Niels.
TV: Panasonic TX-P60ZT60E / Versterker: Cambridge audio 851W, Denon 3808A /Streamer: Cambridge audio 851N /  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Fronts Dali Suite 2.8, Center 0.8, Rears 0.8 / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Nordost flatline / HDMI: Monster HD 800 / Subwooferkabel: Monster Bass 300

Offline Kingpin

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+2)
  • Just An Ordinary Member
Re: Goed gefilterd stekkerblok??
« Reply #1 on: March 15, 2017, 00:04:34 »
Het ene stekkerblok is het andere niet, zoals ook met filtering.
Je zou gewoon moeten vergelijken en dan oordelen.
Stereo 1: Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Long Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack
Stereo 2: Naim UnitiQute 2, HDI Dune BD Prime 3.0, Audio Physic Spark, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8

Offline i2Paq

• senior member
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reply #2 on: March 15, 2017, 08:53:47 »
Ik heb er 1 van Supra, erg blij mee.

Woonkamer; Linn Akurate Kontrol/0‏, Nuforce 9 v3se, Linn Majik DS, Cambridge CD CXC, Tannoy "Langley"
Werkkamer; Marantz 4270, Sony TA-N55ES‏, Dual 1229Q, AR3a

Offline patsijb

• senior member
  • wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen
« Reply #3 on: March 15, 2017, 12:34:46 »
kheb r een van xindak..doet zijn werk goed..
maar proberen is toch het devies

Offline niels1962

• senior member
  • I love the HTforum
« Reply #4 on: March 17, 2017, 10:52:11 »
Heb deze week toevallig (nou ja, toevallig) wat threads gelezen over powercords, al dan niet afgeschermd. Pffffff, zoveel meningen. Afgeschermd is beter, terwijl een niet afgeschermde weer meer levendig zou klinken. Dus dan juist niet afgeschermde kopen? Moeilijk allemaal. En als je nu voor bijna € 4000,- euro handel koopt b.v., zou een gerenommeerd merk er dan niet meteen een superdeluxe powercord bij doen? Het lijkt mij van wel om hun eigen spul nog beter te laten klinken. Die kabel kost hun de kop dan niet meer, gaat maar een heel klein beetje van de marge af. Ik denk dat ik toch maar bij mijn gamma stekkerblokje blijf en als ik de kans krijg om een duurdere te testen dan zal ik dat zeker niet nalaten maar voor nu laat ik het maar zo.
TV: Panasonic TX-P60ZT60E / Versterker: Cambridge audio 851W, Denon 3808A /Streamer: Cambridge audio 851N /  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Fronts Dali Suite 2.8, Center 0.8, Rears 0.8 / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Nordost flatline / HDMI: Monster HD 800 / Subwooferkabel: Monster Bass 300

Offline i2Paq

• senior member
  • Beleving is puur persoonlijk
« Reply #5 on: March 17, 2017, 11:39:12 »
Vraag of je een dure kabel mag lenen/testen.

Doe dat dan wel "blind".

Ik ben benieuwd of je werkelijk verschil hoort  :angel:

Verschil met een filter kan ík nog in komen, maar een kabel van 1,5m in het laatste stukje van de stroom keten; la me niet lachen!  :tongue2:

Woonkamer; Linn Akurate Kontrol/0‏, Nuforce 9 v3se, Linn Majik DS, Cambridge CD CXC, Tannoy "Langley"
Werkkamer; Marantz 4270, Sony TA-N55ES‏, Dual 1229Q, AR3a

Offline erik s.

• HT forum sponsor
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+76)
  • Jouw Hifi
    • Jouw Hifi
« Reply #6 on: March 17, 2017, 12:55:13 »
Heb deze week toevallig (nou ja, toevallig) wat threads gelezen over powercords, al dan niet afgeschermd. Pffffff, zoveel meningen. Afgeschermd is beter, terwijl een niet afgeschermde weer meer levendig zou klinken. Dus dan juist niet afgeschermde kopen? Moeilijk allemaal. En als je nu voor bijna € 4000,- euro handel koopt b.v., zou een gerenommeerd merk er dan niet meteen een superdeluxe powercord bij doen? Het lijkt mij van wel om hun eigen spul nog beter te laten klinken. Die kabel kost hun de kop dan niet meer, gaat maar een heel klein beetje van de marge af. Ik denk dat ik toch maar bij mijn gamma stekkerblokje blijf en als ik de kans krijg om een duurdere te testen dan zal ik dat zeker niet nalaten maar voor nu laat ik het maar zo.
Sommige fabrikanten leveren er idd een beter netsnoer bij.
bv ML leverde een Belden netsnoer mee.
jouwhifi.nl o.a. Apogee, Bals, Belden, Cardas, Custom Design, DM-Audio, Furutech, HiFi-Tuning, Home Grown Audio/LOK, IeGo, Inakustik,  Kemp, Lapp, MIT, NorStone, Oyaide, PS Audio, Solid Steel, Solid Tech,  Soundcare, Viablue, Vicol, WBT en W & M
Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland