4G, ja of nee?

Started by mikekiwi, January 7, 2017, 20:41:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mikekiwi

Even een klein vraagje omtrent het mobiele 4G-gebruik. Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon en ander abonnement en onder de mogelijkheden zitten ook toestellen die niet de 4G-banden ondersteunen van mijn huidige provider.

Echter: in hoeverre is 4G nu iets waar ik iets aan heb? Volgens mij alleen bij online HD-video's kijken oid, maar ik zie niet in dat ik er met wat online navigeren, twitteren, whatsappen en wat browsen op vooruit zou gaan.

Tot nu toe denk ik het niet nodig te hebben, maar wie weet, mis ik iets waarvan ik nu niet doorheb dat ik het mis... :sleepy:

M.a.w.: in hoeverre zien jullie de voordelen van 4G en met welke toepassingen?

thepioneer

Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

Martinus

Quote from: thepioneer on January  7, 2017, 21:19:40
Altijd 4g nemen.

Alles gaat sneller, een bereik is vaak beter.
............

Sailor Jan

hou er rekening mee dat een aantal providers beginnen met bellen over 4G, dus dat kan voordelen geven.

Ik merkte de overstap naar 4G wel met browsen, alleen de latency blijft traag.
Wees lief voor jezelf

KillerbeeNL

#4
hier het verschil met 3G en 4G met maar 2-3 strepen verbindingssterkte t-mobile.

gaat toch flink sneller , heb ik het nodig...nee
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

mikekiwi

OK, zal zeker dan een 4G abo nemen, zeker met een 2 jaar abo lijkt me dat wel verstandig dan. Zal dan ook wel gelijk iets meer MB-tjes nemen (nu nog 500MB/maand en dat is meestal nog genoeg ook...)


Witalik

Het is wel sneller maar heb je het echt nodig, nee. Maar scheelt het veel in de euro's zou ik net zo makkelijk een 3G abbo nemen. En als je nu al genoeg heb aan 500MB waarom zou je het dan verhogen ? 3G vind ik al niet langzaam voor de normale dingen , filmpje kijken beetje browsen. Het is allemaal niet zo spannend.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Erik

3G zou voor mij net zo goed voldoen kan ook op 3G filmpjes kijken. 3G dringt ook verder door in gebouwen dus beter bereik in theorie.
Kan je het voor weinig erbij krijgen of je hebt geld zat dan zou ik het erbij nemen meer voor de toekomst maar asl ik van 20 naar 30 pm zou gaan geloof ik het wel.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

HJ

Kleine tip.
Ik heb wel gemerkt dat als je sneller inet hebt je data ook harder gaat en je meer verbruikt (nodig hebt).
Omdat alles sneller laad klik je makkelijker door bv websites etc, dan is het al geladen voor je het bewust door hebt. Ik haal makkelijk 90Mbps bij ziggo 4g+ en dan gaat de dat best rap. Ik zou zeggen zoek een abbo dat knijpt als je data op is, je kunt het altijd weer ophogen.

Erik

Dat is wel een goede, sinds ik op 4G overging is mijn gebruik idd verdubbeld terwijl ik geen andere dingen deed
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

HJ

Quote from: Erik on January 11, 2017, 12:20:37
Dat is wel een goede, sinds ik op 4G overging is mijn gebruik idd verdubbeld terwijl ik geen andere dingen deed
Ja ik wist dat ook niet en was zo door die bundel heen[emoji23]
Is gewoon ff wennen maar handig om in de overweging mee te nemen.
Ik zou persoonlijk geen 3g meer kiezen maar 4g. Hoeft niet het snelste abbo te zijn maar ziggo heeft niet anders.

Erik

Sowieso tarieven worden duurder, ze moeten nu de winst op bellen in buitenland op een andere manier terughalen nu roaming dit jaar afgeschaft wordt kpn heeft de prijzen per maand al verhoogd zie ik. Mag niet maar ze doen het toch en dan nog maar 60 dagen daar zit ik zo overheen en mag ik als flink bijbetalen ik ga er flink op achteruit met de "voordelige roaming" voor de casual buitenlandganger zal het wel schelen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

HJ

Is het nu dan zo dat je data in het buitenland geldig (binnen je bundel)blijft?

modde239

Het gaat wel de goede kant op.....

"T-Mobile heeft nieuwe abonnementen bekend gemaakt. Hierbij vinden we onder andere het T-Mobile Go Unlimited EU-abonnement met onbeperkte data, sms en bellen voor 35 euro per maand."

Bron:

https://androidworld.nl/nieuws/nieuwe-abonnementen-t-mobile-veel-betaalbare-data-nl-en-eu/

Erik

Tmoobile stond vroeger bekend als geen bereik in 80 procent van het land. Ze beweren nu overal te zitten met 4G is dat zo zijn ze echt beter geworden dan kan het was zijn
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

mikekiwi

op www.4gmasten.nl kun je per provider het bereik zien en dat ziet er voor T-mobile en de aanhangende bedrijven (oa Ben) best goed uit.

Op dit moment lijk ik te gaan kiezen voor een Ben abo met 2500MB en 4G. Is dan net zo duur als mijn huidige abonnement met 500MB (wel iets minder belminuten, maar bellen doe ik haast nooit). Dus dan heb ik gelijk het meerverbruik meegenomen als marge  ;)

HJ

Ik heb 10jr oid voda gehad maar ik had toch vaak geen bereik. Op parkeerplaatsen naast de snelweg bv. Verder prima.
Nu heb ik ziggo, ik haal 80 a 90 Mbps makkelijk en bellen in buitenland is binnen de bundel naar nl nummers. Makkelijk op de camping met kinderen. Kost €10pm als ik het goed heb. Dekking is prima, zelfde netwerk als voda denk ik.

erwinh

Quote from: mikekiwi on January 11, 2017, 15:57:36
op www.4gmasten.nl kun je per provider het bereik zien en dat ziet er voor T-mobile en de aanhangende bedrijven (oa Ben) best goed uit.

Op dit moment lijk ik te gaan kiezen voor een Ben abo met 2500MB en 4G. Is dan net zo duur als mijn huidige abonnement met 500MB (wel iets minder belminuten, maar bellen doe ik haast nooit). Dus dan heb ik gelijk het meerverbruik meegenomen als marge  ;)
BEN is een absolute ramp als je problemen hebt en een helpdesk oid nodig hebt. Kost 'weinig' maar dan krijg je ook niks  :wacko: Wachttijden van 1,5 uur tot 3 uur zijn vrij normaal daar. En vervolgens krijg je een student die het ook allemaal niet weet.
Voor mij nooit meer BEN, wat een ramp. Dan maar wat meer betalen.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

mikekiwi

Quote from: erwinh on January 12, 2017, 07:24:32
BEN is een absolute ramp als je problemen hebt en een helpdesk oid nodig hebt. Kost 'weinig' maar dan krijg je ook niks  :wacko: Wachttijden van 1,5 uur tot 3 uur zijn vrij normaal daar. En vervolgens krijg je een student die het ook allemaal niet weet.
Voor mij nooit meer BEN, wat een ramp. Dan maar wat meer betalen.
Mijn eigen ervaring is tot nu toe dat mijn vrouw bij Ben zit en de afgelopen jaren echt nooit problemen heeft gehad. Op basis daarvan zeg ik dat ik dat dus een prima provider vind.
Maar ik snap uiteraard dat als het een keer niet werkt en je hebt dan trammelant met de helpdesk dat het niet fijn is. Zit nu bij Telfort (niet de duurste, maar wel goed bereikbare helpdesk) en die krijgen al een tijdje mijn problemen niet opgelost. Schiet je dus ook niet veel mee op.

Dura

http://www.nu.nl/mobiel/4385640/tele2-laat-geen-nieuwe-klanten-met-3g-toestel-meer-toe.html

Tele2 wil blijkbaar 3G uitfaseren, zal de rest dat wellicht ook van doen. Ik zou dus vanwege toekomstbestendigheid kiezen voor 4G.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

mikekiwi

Interessant,  zeker als ik overweeg een telefoon uit China te kopen die niet alle 4g banden ondersteunt

Erik

Hou er rekening mee dat chinaphones nog wel eens met voorgeinstaleerde ongewenste extra's komen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

mikekiwi

Quote from: Erik on January 13, 2017, 18:59:25
Hou er rekening mee dat chinaphones nog wel eens met voorgeinstaleerde ongewenste extra's komen
yep,  ben ik van op de hoogte,  maar dank om het nog even te noemen