Advies inzake nieuwe AV receiver.

Started by Rene1969, March 13, 2017, 09:23:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rene1969

Mijn huidige Onkyo TX-NR607 heeft het deze week definitief begeven na problemen met het hdmi board. Had de elco's al laten vervangen om het probleem met geen beeld op te lossen, maar nu is er ook geen geluid meer.
In de electronica winkel advies gevraagd over welk ik merk ik het beste kan aanschaffen, maar helaas konden ze maar daar geen advies over geven.

Tot nu toe kocht ik altijd modellen van rond de 300-400 euro. Maar bij duurdere apparaten komen deze problemen ook voor zoals ik overal kan lezen.

Ik heb mijn oog nu laten vallen op een NAD T758.
Is dit een goede keuze in de prijsrange tot 1000 euro?

Alle tips zijn welkom. Eenige eisen die ik heb zijn: minimaal 4 hdmi in en 7.1 geluid en uiteraard betrouwbare componenten.

Groeten,
René

W.Otter

Een verkoper die je geen advies kan geven.. op zich vind ik merknamen in die prijsklasse niet heel interessant, kijk meer naar wat je eisen zijn. Wil je uhd weergeven of kan het een ouder model zijn. Dan kun je een wat beter model aanschaffen tegen een lagere prijs..

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Marco66

NAd is een prima receiver en vooral ook in stereo een goede keus.
Weet niet of 4k een vereiste is , dan moet je naar wat nieuwers kijken.
Er schijnt een insteekmodule voor de nad te zijn die hem opwaardeert naar hdmi 2.0 maar die zijn redelijk aan de prijs geloof ik.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

W.Otter

Begin inderdaad eerst eens met je eisen.. wil je 4k? Vind je room eq belangrijk, wil je muziek streamen, moet er spotify op etc etc

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene1969

Bedankt voor de reacties.

4k is niet noodzakelijk. Op dit moment volstaat full hd.
Muziek streamen etc. vind ik niet belangrijk. Het inregelen via een room eq vind ik wel belangrijk/makkelijk.
Wat ik vooral belangrijk vind, is de kwaliteit. Nu 2x een onkyo gehad die binnen 5 jaar stuk ging.



W.Otter

koop een wat ouder model Marantz..

is tweedehands een optie?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

skyfox

Het leuke van NAD is dat je em na een paar jaar middels een mdc insteekmodule alsnog 4k geschikt kan maken. De versterker is heel stabiel. Of de klank je bevalt, dat zal je zelf moeten bepalen. Ik zou zeggen, koop via internet, dan kan je em terugsturen als ie niet bevalt. Bij Hifi Klubben zag ik ze als ex-demo staan voor een leuke prijs, weet niet of je die hebt gezien.

Veel plezier met luisteren (en kiezen)!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Rene1969

Na enkele dagen vergelijken en inlezen is dit mijn top 3:

1. Denon AVR X3300 ( € 700 )
2. Yamaha RX-A850 ( € 850 )
3. Marantz SR5011 ( ( € 600 )

NAD T758 valt helaas af vanwege de prijs indien ik met een module moet gaan upgraden naar hdmi 4k.

Reacties/suggesties/aanvullingen op dit lijstje zijn welkom.

Groeten,
René

road rebel

Persoonlijk schat ik Yamaha iets hoger in dan Denon qua degelijkheid.
Echter is de RX-A850 al een ouder model (2015, niet?). De Denon heeft Audyssey XT32, van jouw lijstje de beste EQ dus. Denon is ook het meeste future proof (HDR10, HLG, Dolby Vision)

Gezien de technologie en vele evoluties in HDMI vrees ik dat je jouw receiver sowieso niet langer dan 5 jaar zult houden, tenminste als je een beetje bijblijft en TV/projector ook een upgrade geeft. "Degelijker" hoeft dus niet persé en zou -voor mij althans- geen meerwaarde bieden: ik shop liever regelmatig in een prijscategorie waar ik comfortabel ben dan eenmalig een hele dure receiver aan te kopen die ik wel jaren "moet" houden.

Rene1969

Quote from: road rebel on March 14, 2017, 11:28:11
Persoonlijk schat ik Yamaha iets hoger in dan Denon qua degelijkheid.
Echter is de RX-A850 al een ouder model (2015, niet?). De Denon heeft Audyssey XT32, van jouw lijstje de beste EQ dus. Denon is ook het meeste future proof (HDR10, HLG, Dolby Vision)

Gezien de technologie en vele evoluties in HDMI vrees ik dat je jouw receiver sowieso niet langer dan 5 jaar zult houden, tenminste als je een beetje bijblijft en TV/projector ook een upgrade geeft. "Degelijker" hoeft dus niet persé en zou -voor mij althans- geen meerwaarde bieden: ik shop liever regelmatig in een prijscategorie waar ik comfortabel ben dan eenmalig een hele dure receiver aan te kopen die ik wel jaren "moet" houden.

Bedankt voor je reactie.
Voorheen shopte ik ook altijd in de instapklasse. Welke modellen zou je dan overwegen?

RalphH

Onkyo heeft op een hoop modellen een uitgebreide garantieperiide voor hdmi board problemen.
Wellicht kun je er nog even mee doorspelen

http://www.eu.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Rene1969

#11
Bedankt Ralph.

Helaas komt mijn model daar niet voor in aanmerking.
Weet iemand of er bij de huidige onkyo modellen nog steeds problemen zijn?

H&C Hifi

Quote from: Rene1969 on March 14, 2017, 13:21:36
Bedankt Ralph.

Helaas komt mijn model daar niet voor in aanmerking.
Weet iemand of er bij de huidige onkyo modellen nog steeds problemen zijn?

De laatste paar jaar komt het eigenlijk niet meer voor.

De X3300 van denon is een mooi toestel voor rond de 700,00 Euro
ga je wat duurder kijken : Marantz sr6011 of Pioneer lx501

RalphH

Quote from: Rene1969 on March 14, 2017, 13:21:36
Bedankt Ralph.

Helaas komt mijn model daar niet voor in aanmerking.

Ah, da's net jammer.
Succes met je zoektocht
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

jj69

En ? heb je intussen al een keuze gemaakt. Bij mij hetzelfde met de Onkyo, voor de 2e keer stuk en behoorlijk teleurgesteld in het merk dat ik al meer dan 20 jaar gebruik.

Dus ik ben wel nieuwsgierig wat de keuze geworden is en waarom.
Yamaha RX-A870, canton ergo72DC, canton as105 sub, center canton ergo CM52, playstation4, Qnap TS253A, lg65C8pla

Mrwhoopie

Ik snap je punt helemaal, zelf ben ik verzot op NAD en heb er ook eentje te koop maar ik zag ook een leuke Marantz te koop staan, ik denk dat je met je normale budget op de 2ehands markt zeker hoger kan mikken.

ppeter

Heb met mijn vorige receiver Pioneer VSX-920, 7 jaar veel plezier gehad zonder problemen.
Persoonlijk vind ik de Pioneer AV receivers betrouwbaar met een zeer goede prijs/kwaliteit, daarom terug een Pioneer SC-LX501 gekocht naar alle tevredenheid.
Momenteel is de VSX-1131 een topper voor een scherpe prijs en vele functies:

http://www.pioneer-audiovisual.eu/nl/def/products/vsx-1131
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

dejxng

Je hebt pm

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Marantz SR6011, Dali Zensor 5, Dali Zensor 1, Dali Zensor center, Dali E12-F sub, Synology DS 118 Nas, Nvidia Shield TV

yorkie13

#18
Voor €999 recentelijk een Denon x4300 gekocht bij een forumsponsor.

Net iets uitgebreider dan de x3300, en een topapparaat.

Dolby Atmos, Audyssey xt32 en 4K en Heos en streaming.

Op beide apparaten werkt de Audyssey MultiEQ app.

Nonenone

Ben je er al uitgeraakt?

Ik zou voor de denon 3300/4300 gegaan zijn.
Altijd goede ervaringen met dat merk gehad.

jj69

Waarom is de keuze uiteindelijk op de Denon gevallen ? Is toch een receiver die duidelijk boven je eerste budget en keuze lijst valt. Een merk je veel verschil met je Onkyo
Yamaha RX-A870, canton ergo72DC, canton as105 sub, center canton ergo CM52, playstation4, Qnap TS253A, lg65C8pla

JGvH

Topic starter heeft volgens mij nog geen keuze door gegeven of ik lees niet goed ???

jj69

Oh,  nu zie  ik het. Ralf67 heeft Denon aangeschaft
Yamaha RX-A870, canton ergo72DC, canton as105 sub, center canton ergo CM52, playstation4, Qnap TS253A, lg65C8pla