Sony HW55 swap?

Started by clicquot, June 26, 2017, 10:49:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clicquot

Hi folks,

Ik merk dat ik vaker UHD schijfjes aankoop, indien beschikbaar, al was het maar voor de soundtracks die men op dit medium zet.
Ik gebruik voor projectie een Sony HW55 - ik vroeg me af of een andere projector de moeite waard is tov de HW55 indien ik niet het budget wens te spenderen van een native 4K projector.
Ik denk dan bv aan een Epson 9300 ofzo? Kan dat een upgrade zijn tov de Sony of is dat de moeite niet waard? Ik las op het net dat Optoma met een UHD60/65 modelletje kwam, of misschien zijn er nog andere merken die iets gelijkaardigs hebben?

Iemand een idee/ervaring die hij/zij wenst te delen? Gaan we er op 'vooruit' met zo'n nieuwe Epson? Of heeft Sony binnenkort een opvolger klaar voor de HW65 al?
Dank voor de suggesties!

Kjelt

Ik zou even de volgende ronde nieuwe projectoren afwachten.
Niet dat ik iets kan garanderen want verleden jaar was het ook een teleurstelling in wat voor nieuws er gepresenteerd werd maar ik hoop stiekem toch dat Sony zijn 4k lijn wat prettiger gaat prijzen of dat de concurenten met betaalbare echte 4k projectoren komen.

clicquot

dank voor je feedback Kjelt!

astonmartin

Als je van Sony overstapt naar Epson doe dit niet zonder een Epson te zien. De frame interpolatie is echt een stap achteruit. En voor mij niet acceptabel voor die prijsklasse.
HT: Versterking Arcam avr 550, NAD ci940, Fronts: 3 x Revel W893, Surround: 4 x Revel s206, Atmos: 4 x Revel C783, Subwoofer: Velodyne spl 1200 ultra,
Projector: Sony hw 65, Scherm : Screen Research, Bron: Oppo udp-203, Kabels: Audioquest.
Gerealiseerd door Beter Beeld en Geluid.

clicquot

Quote from: astonmartin on June 26, 2017, 19:38:41
Als je van Sony overstapt naar Epson doe dit niet zonder een Epson te zien. De frame interpolatie is echt een stap achteruit. En voor mij niet acceptabel voor die prijsklasse.

heb je het dan net over die modellen die ik aanhaal? bv tw9300 vs hw55? of is dit meer 'algemeen' nog een probleem bij Epson vs Sony? Wat is aanvaardbaar dan, is dat uit enige spec van het toestel af te leiden? thx!

Pinda13

Ik kom van een sony hw50 af en ben nu naar een jvc x7000 gegaan. En donders wat een vooruitgang! Enorm goeie zwartwaardes en er komt me toch een bak licht uit dat ding in eco modus :bigsmile:. Verschil tussen de nieuwste x7500 en x7000 is nihil dus prijs was daardoor ook wat schappelijker. Natuurlijk wat boven je budget, maar was het bij mij wel waard! Native 4k wordt en blijft nog erg duur ben ik bang, ook straks bij jvc. En dat e shift 4k van jvc is echt wel een plaatje hoor, prachtige 4k beelden! Enige nadeel van x7000 dat het game monster is maar tja dat doe je dan ook eigenlijk niet. Daarom kijk ik wat meer naar de x7500. Interesse in de x7000?
" no loss of fine detail "

clicquot

Heb je koopje eerder zien staan en ja dat zal wellicht een mooie upgrade zijn, maar bon, ben dan eerder geneigd voor zo'n budget een nieuw toestel met garantie aan te schaffen (en dan wat door te moeten sparen).
Waarom doe je die al weg dan? Er staat 'wil toch iets anders' - als dat al een mega upgrade was tov de hw50, waarom dan toch niet tevreden?

Pinda13

#7


Quote from: clicquot on June 27, 2017, 14:20:03
Heb je koopje eerder zien staan en ja dat zal wellicht een mooie upgrade zijn, maar bon, ben dan eerder geneigd voor zo'n budget een nieuw toestel met garantie aan te schaffen (en dan wat door te moeten sparen).
Waarom doe je die al weg dan? Er staat 'wil toch iets anders' - als dat al een mega upgrade was tov de hw50, waarom dan toch niet tevreden?

Deze heeft ook garantie hoor bij 1 van onze forumsponsors en behoorlijk jong toestel! Verder tja nu zal de upgrade niet meer groot zijn als toen die van de Sony hw50. Ik wil puur iets beter qua game prestaties en toch ook de sony's native 4k gaan bekijken/vergelijken; maar dat zijn wel prrrijzen hoor! Pohj! Dus genieten van de x7000 en dan zie ik het wel, dat doe ik nog elke x weer! Altijd die upgradevirus/prikkel. Kom eens langs zou ik zeggen!? Cheers!
" no loss of fine detail "

clicquot

Quote from: astonmartin on June 26, 2017, 19:38:41
Als je van Sony overstapt naar Epson doe dit niet zonder een Epson te zien. De frame interpolatie is echt een stap achteruit. En voor mij niet acceptabel voor die prijsklasse.

Gisteren een demo gekregen van de Epson - tjah, voor mij goed genoeg voor een mooie upgrade tov de HW55.
De JVC (rs420/X5500) was er toevallig niet, ik ben hier toch benieuwd naar het verschil met de Epson.

De dealer had toch een opmerking over mijn amp en de afwezigheid van hdcp2.2 - ik zou dan een uhd speler rechtstreeks moeten kunnen aansluiten, audio via andere hdmi kabel... sowieso extra kabel trekken en misschien de originele moeten swappen (om safe te zitten voor de toekomst). Ok, maar ik wil ook uhd streamen vanop de htpc, dus dat kan dan niet, tenzij met een switch ofzo..
Hmm, dus doe ik eerst een amp upgrade best - (vind ik zelf)... extra kosten weer *domper* :-)

scoc

Ik zou zeggen om zeker ook naar de JVC X5500 te kijken. Je kan perfect starten met gewoon full hd want het meeste wat je kan en zal bekijken is full hd. Je zal naar mijn mening meer halen uit de JVC X5500 met full hd dan eerst een receiver upgrade voor een HDMI 2.0/HDCP 2.2 etc.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

MechanicalAnimal

Quote from: clicquot on June 26, 2017, 10:49:17

Iemand een idee/ervaring die hij/zij wenst te delen? Gaan we er op 'vooruit' met zo'n nieuwe Epson? Of heeft Sony binnenkort een opvolger klaar voor de HW65 al?
Dank voor de suggesties!

wees even kritisch op de geluidproductie van Epson tov Sony.

De sonys zijn, in mijn beleving, echt een heel stuk stiller.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

clicquot

Quote from: MechanicalAnimal on June 30, 2017, 11:19:25
wees even kritisch op de geluidproductie van Epson tov Sony.

De sonys zijn, in mijn beleving, echt een heel stuk stiller.

In gewone lamptstand vond ik het niet echt een verschil geven...eens HDR op was het inderdaad wel "ola what a sound" ... ja toch nog es proberen de JVC te checken eerst