Muziekspeler gezocht

Started by HAL, March 12, 2017, 14:02:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mokumer45

Ik heb al sinds zo'n 1,5 jaar de Teufel Raumfeld Connector (2) en die bevalt mij uitstekend. In mijn ogen simpel via de app aan te sturen, maar ik gebruik hem alleen maar als muziekstreamer om via TuneIn naar allerlei internet radio stations te luisteren. Dus over de rest kan ik niets zinnigs zeggen. 
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

SV..S

Quote from: HAL on March 13, 2017, 09:28:41
@W. Otter. Squeezebox heb ik het al over gehad. Bluenode geen ara ring mer. Ik zal eens kijken naar de app.



wat zeg je hier nu eigenlijk?

vind je ''start''vraag wel interessant dus ik volg je topic  ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HJ

Mss denk ik te simpel maar de eigen muziek app van synology werkt bij mij prima. Gewoon via mijn droid telefoon of tablet. Ik speel alleen flac vanaf mijn nas.
Ik stream dan naar mijn chromecast audio die digitaal verbonden is met de voorversterker.

HAL

#28
Dat is een goede gedachte en dat werkt hier ook prima maar de app kan niet overweg met mijn bibliotheek. Ik vind hem zelf helemaal niet zo groot (ruim 1400 mappen, iets van 550GB) maar de app is heel traag.

HJ

Quote from: HAL on March 13, 2017, 21:56:55
Dat is een goede gedacht en dat werkt hier ook prima maar de app kan niet overweg met mijn bibliotheek. Ik vind hem zelf helemaal niet zo groot (ruim 1400 mappen, iets van 550GB) maar de app is heel traag.
En kan dat niet aan de snelheid van je nas liggen?

HAL

Tja. Het is een J-versie dus die zijn niet snel maar volgens mij mag dat geen probleem zijn icm met eeen app. Hij hoeft alleen maar 1400 mapjes op een rijtje te zetten en dat is te veel gevraagd. Overigens kan een app als foobar2000 dat wel heel soepel.

HAL

Quote from: SV..S on March 13, 2017, 17:25:16
wat zeg je hier nu eigenlijk?

vind je ''start''vraag wel interessant dus ik volg je topic  ;)

Ik heb mijn tekst even aangepast. Barstte van de fouten.

HAL

Ik lees hier een review van de Teufel Raumconnector die het probleem beschrijft dat ik tot nu toe valk tegenkom. Het grappige is dat deze gebruiker een bibliotheek heeft die ongeveer net zo groot is als die van mij:
juni 2013:
Schade eigentlich, weil der Sound gar nicht schlecht ist...wenn das Abspielen klappt!
Die Probleme fangen schon beim Scannen einer mittelgroßen Musiksammlung an: der Connector braucht circa 2 Stunden, um eine 500 GB große Musiksammlung (im ALAC-Format und auf einem Synology-NAS gespeichert) zu scannen. Und zwar nicht, wie ich gehofft habe, nur das erste Mal sondern nach jeder einzigen winzigen Änderung irgendeines Tags! Die Option "nur neue Titeln scannen" hat gar nichts gebracht. Aber noch schlimmer finde ich, dass der Raumfeld Connector 2 mit aus mehreren CDs bestehenden Alben gar nicht klar kommt: egal, ob die ID-Tags die Disc-Nr. enthalten werden erstmal alle Tracks 1, dann alle Tracks 2 usw. abgespielt. Ich habe sogar probiert, die Titeln durchzunummerieren (nicht z.B. CD1 Track 1-10 + CD2 Track 1-8 sondern Track 1-18). Bei einigen hat das geklappt, bei den meisten aber leider nicht!
Wer also Alben gerippt hat , die aus mehr als einer CD bestehen (z.B. Opern, Collections usw.) und deren Titeln in der richtigen Reihenfolge abspielen will sollte die Finger von diesem Gerät lassen!

W.Otter

de bluesound node is niets?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

HAL

^Dat wordt de volgende waar ik me in ga verdiepen.

HAL

Die Bluesound Node 2 klinkt goed. Ik zie ook dat het indexeren door het apparaat zelf gebeurt ipv door de NAS, dus dat zou mijn probleem kunnen oplossen. Maar helaas wel een heel andere prijsklasse dan het meeste wat ik tot nu toe heb geprobeerd: 549 euro...

SV..S

Quote from: hans. on March 13, 2017, 20:48:50
Mss denk ik te simpel maar de eigen muziek app van synology werkt bij mij prima. Gewoon via mijn droid telefoon of tablet. Ik speel alleen flac vanaf mijn nas.
Ik stream dan naar mijn chromecast audio die digitaal verbonden is met de voorversterker.
hoe werkt dit dan? je streamt de muziek vanaf je apparaat waar de app op staat via bluetooth naar je chromecast?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

W.Otter

komt omdat het werkt  :D die app is ook erg prettig. je kunt nog eens proberen om de node1 op de kop te tikken, zul je zo tegen de 200 euro kwijt zijn
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

HAL

Moet ik even gaan uitzoeken wat de verschillen zijn tussen de node 1 en 2.  ;)

jeepee

Ik heb de Cambridge Sonata np 30. Deze indexeert binnen paar senconden.
Ik heb er ongeveer 3,5 tb aanhangen via 2 usb hd's.
Ik heb de Node 1 gehad, maar als die van de stroom af was dan duurde indexeren uren. vrouwelijk geslachtsdeel dus. Enige oplossing was of een Node Vault of een Node 2 met ingebouwde hd. Maar inbouwen hd is ook duur als je 2.5 inch moet hebben.
De Raumfeld vond ik niet fijn te bedienen. Bij mij viel connectie veel weg.
De Cambridge was voor mij veruit de winnaar. De Sonata is niet meer leverbaar maar er zin  inmiddels vele opvolgers.

HAL

Klinkt goed. Ik zie zo even geen tweedehandse Cambridge Sonata np 30 te koop staan. Ben wel benieuwd naar een prijs.

jeepee

Quote from: HAL on April  6, 2017, 15:52:33
Klinkt goed. Ik zie zo even geen tweedehandse Cambridge Sonata np 30 te koop staan. Ben wel benieuwd naar een prijs.
Nee de Sonata np 30 komt zo nu en dan wel voorbij. Voor 250 euro zou het dan moeten lukken. Maar er zijn ook nieuwere modellen, met bv duurdere dac enz. Ze werken allemaal met firmware van streammagic, alle Cambridge streamers van de afgelopen 4 jaar of zo.

Senaxo

#42
Quote from: jeepee on April  6, 2017, 18:18:31
Nee de Sonata np 30 komt zo nu en dan wel voorbij. Voor 250 euro zou het dan moeten lukken. Maar er zijn ook nieuwere modellen, met bv duurdere dac enz. Ze werken allemaal met firmware van streammagic, alle Cambridge streamers van de afgelopen 4 jaar of zo.

Zag toevallig laatst een tweedehands NP30 langskomen op audiomarkt.de
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

HAL

^Dank voor de tip. Die verstuurt helaas niet internationaal....

Senaxo

Quote from: HAL on April  6, 2017, 21:00:07
^Dank voor de tip. Die verstuurt helaas niet internationaal....

Staat er wel vaker bij, ook op eBay. Maar als je vraagt of ze misschien toch naar NL versturen, vinden ze dat meestal geen probleem.
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

HAL

^Ja had ik al gedaan hoor.  ;)

jeepee

#46
Op Marktplaats stonden eigenlijk steeds wel meerdere Streammagic spelers van Cambridge te koop. Maar momenteel alleen eentje die is gereserveerd. Maar de wat recentere types gaan wel snel voor 500-600 euro.
Anders even beetje geduld.
Of Ebay UK:
http://www.ebay.co.uk/itm/Cambridge-Audio-Stream-Magic-6-Network-Player-RRP-700-Product-of-the-Year-/232209966053?hash=item3610cae3e5:g:kSkAAOSw2xRYf1Gv

http://www.ebay.co.uk/itm/Network-player-Cambridge-Stream-Magic-6-V1-/322462893329?hash=item4b14494511:g:hEQAAOSwSlBY1jda
Maar ja wel wat duurder dan de Sonata. Hebben geloof ik wel iets meer mogelijkheden.
Of het beter/anders klinkt durf ik niet te zeggen.

HAL

Even m'n oude topic aanvullen. Ik heb hier nu een Pioneer N-30 staan. Minimserver draaide al op mijn Synology. Daar heb ik Bubbleupnp server bijgezet (niet te verwarren met de Bubbleupnp app voor Android) en op de iPhone en iPad staan de Lumin app en de Kazoo app van Linn. Mijn eerste indruk is dat dit al mijn problemen met muziekstreamen oplost. Beide apps zijn zeer snel.

Pioneer heeft zelf ook een app maar dat is een lachtertje.

Het grappige/trieste is dat deze configuratie ook mijn receiver ziet die ook muziek kon streamen maar waarvan ik de app ook waardeloos vond. Die Pioneer N-30 heb ik dus eigenlijk helemaal niet nodig....