Muziekspeler gezocht

Started by HAL, March 12, 2017, 14:02:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HAL

Op zoek naar een leuke muziekspeler merk ik dat mijn wensen misschien wat hoog gegrepen zijn. Ik kan in elk geval niks vinden. Even mijn situatie: ik heb een grote muziekbibliotheek die op een NAS van Synology staat. Ik heb een Kodi speler en een receiver die de muziek kunnen streamen maar ik ben er niet blij mee. Voor Kodi moet de TV aan om een beetje leuk door je collectie te gaan en bij de receiver is de app (iOS) de bottleneck. Die is veel te traag. Dat met die apps kom ik heel vaak tegen. Springen door de bibliotheek lukt vaak niet, de mappenstructuur laadt vaak heel langzaam in en overzicht is er nauwelijks. Dus wat zoek ik:

-een streamer die onafhankelijk van een extern beeldscherm hoesjes van de muziek kan weergeven
-een streamer die ook de mappenstructuur op mijn NAS kan weergeven
-of een oplossing waarbij het bovenstaande niet aanwezig is maar waarbij de app dat allemaal heel goed doet. Ik heb een Onkyo receiver en ik ben nog geen app tegengekomen die echt comfortabel met mijn muziek kan omgaan.

Ik heb al een Squeezebox Touch in huis gehad. Die kwam heel dichtbij maar kan niet soepel met mijn muziekbibliotheek om gaan. Die is daar te groot voor.

Ik kijk met een schuin oog naar een Pioneer N30 streamer. Op papier zou dat wat kunnen zijn. Het voordeel daarvan is dat die ook kan omgaan met de muziek die ik in DTS-formaat heb.

Kortom:heeft er iemand nog ideeen? Dank!


dekker_525

Ik heb nog een dune hd D1 mediastreamer tekoop op marktplaats advertentie nr m1142538109 als het je wat lijkt stuur me gerust een berichtje Mvg sander dekker

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


dekker_525

Werkt hier bij mij super speelt alles af van mijn nas kan muziek en films selecteren in de dune app op mijn telefoon of tablet heb er 2 dus eentje mag naar andere eigenaar gaan

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


clockwork

Heb je een usb ingang op je receiver? Ik heb sinds kort een Sonore MicroRendu als vervanger voor een Linn streamer. Ik vind het zelf een geweldig apparaat. Speelt alles wat je wilt. Super stabiel met een minim server op je Nas en een Lumin app.  Kost 690 dollar (plus verzendkosten en invoerrechten etc). Of je kunt kijken naar een Sotm Sms-200. Die kost 549 euro in Nederland en die schijnt vergelijkbaar te zijn met de Sonore.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HAL

@dekker_525. Dank voor de tip. Wat geeft het beeldscherm precies aan als hij in werking is? Hoe is de Dune app? Vooral bij de apps gaat het dus mis bij mij. Mijn bibliotheek is te groot. En vaak kun je niet springen in de bibliotheek.

@clockwork. Beide spelers hebben geen scherm dus je bent volledig overgeleverd aan een app. En zoals al eerder geschreven: daar gaat het vaak fout bij mij.

dekker_525

Hij geeft bij het begin van het nummer info over het album en welk nummer er speelt daarna gaat de tijd lopen blader door je bibliotheek kun je op de app doen of op je tv maar vind door mijn muziek bladeren via app het prettigste met album info en albumarts vind het persoonlijk een prima speler en vind de dune app zeer overzichtelijk en makkelijk in gebruik er zit tevens een remote in om de dune zelf te bedienen lekker alles in 1

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


HAL

Dank. Heb al het een en ander zitten lezen over de speler. Klinkt best goed. Zou je me een DM kunnen sturen met je vraagprijs?

HAL

Oh. En welke app gebruik je precies? En is die voor iOS of Android?

Senaxo

#8
@dekker_525: welke app gebruik je dan? Ik heb zelf een Dune H1 (de D1 maar dan zonder het fysieke display) en met de 'NA Remote' app vind ik muziek afspelen verre van handig. Gebruik het dan ook maar sporadisch. Als je de 'Dune Media Control' app bedoelt. Zover ik weet werkt die alleen als je al een bibliotheek gemaakt hebt met een externe scraper, die .txt bestanden in de folders zet. In mijn ervaring, als je Kodi met de Remote-app Kore al niet prettig vindt werken, dan de Dune denk ik al helemaal niet.

@HAL: Wat bedoel je eigenlijk met 'springen in de bibliotheek'? Op wat voor apparaat gebruik je Kodi? Op een RaspberryPi zou je namelijk ook eens Volumio/RuneAudio/Moode kunnen proberen, of je dat prettig vindt. Maar ook daarvoor geldt natuurlijk dat het besturen 'app-only' is. Wat het afspelen van DTS muziek betreft, dat kan Kodi naar mijn idee toch ook?

Wil je een apparaat met fysieke knoppen en schermpje, zou een Cambridge 851N of CXN nog wel een optie kunnen zijn. Al is het bij dat soort apparaten natuurlijk ook maar afwachten hoe snel ze dan met jouw muziekcollectie gaan werken ....
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

HAL

Quote from: Senaxo on March 12, 2017, 17:28:13
@dekker_525: welke app gebruik je dan? Ik heb zelf een Dune H1 (de D1 maar dan zonder het fysieke displey) en vind muziek af spelen er mee verre van handig. Gebruik het dan ook maar sporadisch. In mijn ervaring, als je Kodi al niet prettig vindt werken, dan de Dune denk ik al helemaal niet.

Ik vind Kodi eigenlijk heel goed werken. Ik baal er alleen van dat de TV aan moet als je fijn door je bibliotheek wilt scrollen. De officiële Kodi remote voor iOS is prima voor video maar niet voor audio vind ik.

Quote from: Senaxo on March 12, 2017, 17:28:13@HAL: Wat bedoel je eigenlijk met 'springen in de bibliotheek'? Op wat voor apparaat gebruik je Kodi? Op een RaspberryPi zou je namelijk ook eens Volumio/RuneAudio/Moode kunnen proberen, of je dat prettig vindt. Maar ook daarvoor geldt natuurlijk dat het besturen 'app-only' is. Wat het afspelen van DTS muziek betreft, dat kan Kodi naar mijn idee toch ook?

Ja, Kodi speelt ook DTS-muziek. Met 'springen', bedoel ik dat je met veel apps niet in 1 keer van 'A' naar 'P' kunt. Je moet dan ook langs alle andere letters. En veel apps bufferen dan niet mijn hele bibliotheek dus dan moet je wachten totdat alles tussen 'A' en 'P' is ingeladen voordat je bij 'P' bent. Allemaal heel erg vertragend. Ik draai Kodi nu op een Mac Mini. Heb een Raspberry Pi geprobeerd maar die is toch veel langzamer.

Quote from: Senaxo on March 12, 2017, 17:28:13Wil je een apparaat met fysieke knoppen en schermpje, zou een Cambridge 851N of CXN nog wel een optie kunnen zijn. Al is het bij dat soort apparaten natuurlijk ook maar afwachten hoe snel ze dan met jouw muziekcollectie gaan werken ....

Ja, precies. En die Cambridge spelers zitten allemaal in de 4 cijfers qua aanschaf. Dat is me weer te veel van het goede....

Senaxo

Quote from: HAL on March 12, 2017, 17:39:52
Ja, Kodi speelt ook DTS-muziek. Met 'springen', bedoel ik dat je met veel apps niet in 1 keer van 'A' naar 'P' kunt. Je moet dan ook langs alle andere letters. En veel apps bufferen dan niet mijn hele bibliotheek dus dan moet je wachten totdat alles tussen 'A' en 'P' is ingeladen voordat je bij 'P' bent. Allemaal heel erg vertragend. Ik draai Kodi nu op een Mac Mini. Heb een Raspberry Pi geprobeerd maar die is toch veel langzamer.

Nu heb ik met Kodi als audioplayer niet zo heel veel ervaring, en gebruik ook de bibliotheek functie eigenlijk niet, maar in de de remote-app heb je zie ik bv. in het Music onderdeel specifiek een zoek functie. Ik neem aan dat je daarmee toch snel een artiest of album zou moeten kunnen vinden? Sneller dan scrollen? Wat dat betreft zal het denk ik met een apparaat met fysieke knoppen en scherm niet beter of makkelijker gaan.

Quote from: HAL on March 12, 2017, 17:39:52
Ja, precies. En die Cambridge spelers zitten allemaal in de 4 cijfers qua aanschaf. Dat is me weer te veel van het goede....

Nja klopt. Ik was eenbeetje op het verkeerde been gezet door amazon.de. Daar stonden voor deze twee modellen ook tweedehandsprijzen van rond de €500,- ... maar als je er dan vervolgens op klikt wordt er aangegeven dat er op dit moment geen tweedehands aanbiedingen zijn  :crazy:

Zelf heb ik een tijdje geleden ook vaker gedacht aan een Teufel Raumfeld Connector, maar ben toen toch de OpenSource kant opgegaan (Kodi, Volumio, moOde etc..). Weet niet hoe de app van de Teufel is. Zijn er mensen hier met ervaring met de Teufel?
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

dekker_525

Ik gebruik de dune remote app werkt hier bij mij super heb niks hoeven instellen omtrent de muziek bibliotheek kan zo alle mappen en bestanden door bladeren met album hoezen alles erop en eraan zal even een screenshot maken van de app

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


dekker_525



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


dekker_525



Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


dekker_525

Weet niet of deze app er ook voor ios is maar voor Android werkt werkt het super

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


HAL

Hoe het die app precies? De iOS app die ik vind is al 4 jaar niet meer ge-update....

Senaxo

#16
Dat is dus de 'Na Remote for Dune HD' app voor Android. Met google kan ik daar zo 1-2-3 niets voor vinden wat iOS betreft, dus kan goed zijn dat er simpelweg geen iOS versie van is. In mijn ogen mis je eigenlijk niks, maar goed, smaken verschillen  8)

De app die jij vindt is de officiële remote van Dune zelf, maar die zijn daar inderdaad al jaren geleden mee gestopt.
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

dekker_525

Ja inderdaad de na remote voor dune heb zelf geen ios dus kan niet kijken of ie daar ook voor is

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk


HAL

Ik vrees dat er dan geen app is voor iOS. Dan houdt het op helaas.

Siddartha

En iTunes met de remote op je iPhone? Heb een tijd met een mac mini gestreamed en mij beviel dat wel.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

HAL

Ik vind iTunes het meest verschrikkelijke wat Apple ooit heeft bedacht gekocht.

Sopper

Quote from: HAL on March 12, 2017, 17:39:52
Ik vind Kodi eigenlijk heel goed werken. Ik baal er alleen van dat de TV aan moet als je fijn door je bibliotheek wilt scrollen. De officiële Kodi remote voor iOS is prima voor video maar niet voor audio vind ik.

Met 'springen', bedoel ik dat je met veel apps niet in 1 keer van 'A' naar 'P' kunt. Je moet dan ook langs alle andere letters. En veel apps bufferen dan niet mijn hele bibliotheek dus dan moet je wachten totdat alles tussen 'A' en 'P' is ingeladen voordat je bij 'P' bent. Allemaal heel erg vertragend. Ik draai Kodi nu op een Mac Mini. Heb een Raspberry Pi geprobeerd maar die is toch veel langzamer.


??
Kodi remote werkt bij mij perfect...
Kan snel scrollen met behulp van alfabet, dus herken wat jij schrijft helemaal niet.
Van "A" naar "P" is milliseconde werk
Misschien ligt het aan je iPad? Welke generatie?
Ik doe alles op de iPad air 2 en werkt heel vlot.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

W.Otter

een bluesound node?
of een squeezebox
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

HAL

#23
@W. Otter. Squeezebox heb ik het al over gehad. Bluenode geen ervaring mee. Ik zal eens kijken naar de app.

@Sopper. Ik zal nog eens goed kijken naar de Kodi Remote. Tot nu is het mij niet gelukt wat jij beschrijft. Ik denk dat ik iets fout doe.

W.Otter

ik denk dat de Node wel wat voor je is als ik het allemaal zo lees
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF