Blu-ray of mediaplayer als bron

Started by stabu, March 6, 2017, 14:56:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stabu

Beste forumleden,

sinds kort ben ik de trotse eigenaar vaan de Epson TW9200  ;D Alleen nu kijk ik via TV addons (streaming) films op mijn NVidia shield in HD kwaliteit. Helaas ziet dit op het scherm (110 inch) er niet mooi uit  :unhappy:
Nu heb ik 2 opties:
1) Blu-ray speler, interne blu-ray brander en blu-ray RW disc kopen en zo downloaden, branden en afspelen.
2) een goede mediaplayer oid kopen om originele iso bestanden na het downloaden te kunnen afspelen.

Mij wensen:
3D
Aanpassing ondertiteling (grootte, positie, kleur)
Optische uitgang voor geluid

Wie heeft er wat ideeën?
Zelf heb ik al wat rond gezocht op dit forum maar kon deze vraag niet vinden.


dvd-fan

Wat ziet er dan niet mooi uit?
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

stabu

#2
Snelle, bewegende beelden gaan niet vloeiend (heb motion flow aanstaan zowel op de tv als op de beamer) en soms is het net of ik op een dvd zit te kijken qua kwaliteit. Sluit ik een blu-ray speler aan, dan is de beeldkwaliteit wel super strak op de beamer en tv.
Ook wil ik full 3D kunnen kijken (geen half sbs of ou) wat deze shield niet zou kunnen.
Ik wil dus gewoon de volledige blu-ray kwaliteit, wat denk ik niet mogelijk is via straming (te weinig bandbreedte denk ik). Daarom de opties om te downloaden.

Senaxo

Tsjah, crap in - crap out zal ik maar zeggen  8) Ik denk dat de streams zelf niet ja-van-het zijn qua kwaliteit (resolutie en/of compressie) en dat ga je op een groot scherm natuurlijk al snel zien ... De niet vloeiende beelden kunnen verschillende oorzaken hebben: hapering in de stream zelf qua bandbreedte of kwaliteit van de internetverbinding. Of de refreshrate van je beeldweergever wordt niet aangepast aan de refreshrate van het mediabestand. Ik weet niet wat de refreshrate van de streams is, maar als dat bv. 50Hz is en je hebt de Shield 'hard' op 24p ingesteld, dan gaat ie een conversie doen van 50Hz naar 24Hz. En dat wil je niet, dan krijg je inderdaad een nogal schokkerig beeld. Ik heb zelf geen Shield, weet dus niet waar je deze instelling precies kunt vinden.

Wat je twee opties betreft. Optie 1 lijkt me nogal omslachtig en optie 2 ... je hebt een Shield en over het algemeen zijn mensen daar heel erg positief over, dus naar mijn idee heb je al een goede mediaplayer. Weet alleen niet hoe de Shield omgaat met ISO bestanden. Het blu-ray menu zal ie niet kunnen tonen lijkt me, dat kan bijna geen mediaplayer van de afgelopen jaren, maar ik neem aan dat je wel de hoofdfilm kunt afspelen.
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

RonG

Quote from: Senaxo on March  8, 2017, 11:29:28
Tsjah, crap in - crap out zal ik maar zeggen  8) Ik denk dat de streams zelf niet ja-van-het zijn qua kwaliteit (resolutie en/of compressie) en dat ga je op een groot scherm natuurlijk al snel zien ... De niet vloeiende beelden kunnen verschillende oorzaken hebben: hapering in de stream zelf qua bandbreedte of kwaliteit van de internetverbinding. Of de refreshrate van je beeldweergever wordt niet aangepast aan de refreshrate van het mediabestand. Ik weet niet wat de refreshrate van de streams is, maar als dat bv. 50Hz is en je hebt de Shield 'hard' op 24p ingesteld, dan gaat ie een conversie doen van 50Hz naar 24Hz. En dat wil je niet, dan krijg je inderdaad een nogal schokkerig beeld. Ik heb zelf geen Shield, weet dus niet waar je deze instelling precies kunt vinden.

Wat je twee opties betreft. Optie 1 lijkt me nogal omslachtig en optie 2 ... je hebt een Shield en over het algemeen zijn mensen daar heel erg positief over, dus naar mijn idee heb je al een goede mediaplayer. Weet alleen niet hoe de Shield omgaat met ISO bestanden. Het blu-ray menu zal ie niet kunnen tonen lijkt me, dat kan bijna geen mediaplayer van de afgelopen jaren, maar ik neem aan dat je wel de hoofdfilm kunt afspelen.

+1

Heb dat ook eens getest (exodus addon) op mijn zidoo X6Pro in de woonkamer maar kwaliteit is bedroevend, zeker als je ook nog eens projecteerd. Schijnt dat wannneer je ergens een abbo op neemt dat streams dan wel HD alsook 5.1 zijn (weet ff niet meer wat en waar).

Zelf zet ik alles op een NAS en stream de films vanaf daar in de best mogelijke kwaliteit. Heb geen shield in mijn HT maar een Dune solo 4K.
Deze doet alles wat jij vraagt iig, zelfs BR-menu's. De shield kan natuurlijk ook films zonder problemen streamen vanaf een NAS natuurlijk en deze heb je nu :)


ppeter

Quote from: RonG on March  8, 2017, 13:42:02
+1

Heb dat ook eens getest (exodus addon) op mijn zidoo X6Pro in de woonkamer maar kwaliteit is bedroevend, zeker als je ook nog eens projecteerd. Schijnt dat wannneer je ergens een abbo op neemt dat streams dan wel HD alsook 5.1 zijn (weet ff niet meer wat en waar).

Zelf zet ik alles op een NAS en stream de films vanaf daar in de best mogelijke kwaliteit. Heb geen shield in mijn HT maar een Dune solo 4K.
Deze doet alles wat jij vraagt iig, zelfs BR-menu's. De shield kan natuurlijk ook films zonder problemen streamen vanaf een NAS natuurlijk en deze heb je nu :)

Iets met Realdebrid?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

RonG


michael.reynaers

Ik kijk zelf ook op een 100 inch scherm met een epson tw6600. Je moet sowieso stream s nemen met 1080 kwaliteit van haperen heb ik totaal geen last het is geen bluray kwaliteit maar het gaat nog vind ik  heb ook geen last van blokjes . Probeer eens een mkv film te downloaden van minstens 10gb kijk eens wat dat doet . Heb ook eens ergens gelezen dat je niet alles moet aanzetten op de beamer . Je kunt ook eens proberen naar een film te kijken in de more power addon zijn films met 5.1 geluid deze staat in de phoenix addon 

darkrunner

Zulke beamers kopen en dan er een stream of mkv van 10gb op afspelen...ge koopt toch ook geen ferrari om vervolgens alles met een oude verroeste fiets te doen.
De Nvidia shield is verder gewoon goed van kwaliteit je mag nog een mp speler van €500 aan je 9200 hangen als je rommel er doorstuurt gaat dat geen zak helpen.

michael.reynaers

Dat is zeker waar met bluray krijg je de beste kwaliteit
Ik kijk de films die ik een top kwaliteit wil met een bluray speler ook al mijn 3d films dat is nog altijd het beste of je moet je films volledig rippen en dan met de mediaspeler afspelen   . We kijken ook gewoon tv op de beamer via de digibox maar dat is ook geen bluray kwaliteit dat is hetzelfde als je een film streamt . Dus normaal moet dat zonder problemen gaan .

_ MarcelloW _

Quote from: darkrunner on March  9, 2017, 09:20:59
ge koopt toch ook geen ferrari om vervolgens alles met een oude verroeste fiets te doen.

Vergelijking gaat een beetje mank als je het mij vraagt.

Die Ferrari is er en wordt gebruikt, alleen zitten er goedkope Chinese banden onder en de bestuurder zuigt.

Uiteindelijk is het crap in =/= crap out.

Dus verhoog de kwaliteit van je input, en je krijgt betere output.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

road rebel

#11
Et zijn meer opties uiteraard. Dat verhaal van downloaden om op een schijf te branden deed me wel lachen.

Ow wacht ik moet even een bestandje printen om die in te scannen zodat ik die kan faxen!

pvd_66

Niet alleen het beeld is slecht , maar ook het geluid.
Minder laag, harder / scherper hoog en stuk minder surround-bubble (net zoiets als dat je naar Netflix zit te kijken).
Daar koop je toch geen mooie surround-set voor??
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

HJ

Ben je in het bezit van een chromecast en netflix? Dan deze direct op je epson aansluiten en bv marco polo afspelen.
Natuurlijk geen br kwaliteit maar het moet zeker acceptabel zijn.
Direct streamen vanaf servers geeft maar matige kwaliteit is mijn ervaring, bagger naar mijn mening.
Dowload gewoon goede mkv van minimaal 8gb a 10gb, die zullen het prima doen.
Groter is natuurlijk nog beter.
Check op je epson of super resolutie niet te hoog staat en of de beeldbewerking niet toevallig op fast staat. (Zal niet omdat het beeld op je tv ook niet lekker is)

stabu

Bedankt allemaal voor de helpende reacties.
Inmiddels heb ik het probleem gelukkig kunnen oplossen.
Ik heb de refreshrate van de tv en nvidiashield op 60Hz gezet en nu werkt het vloeiend.
Maar idd is dit geen blu ray kwaliteit.
Nu heb ik alleen nog het probleem dat de ondertiteling te groot is op mijn 2.43 breed scherm met een afstand van 3.20m
Mijn nvidia en mede8er 600 kunnen allebei de ondertiteling van een mkv aanpassen maar helaas niet van een iso.
Bestaan er mediaplayers die dit wel kunnen?


darkrunner

#15
Dan dl je toch gewoon externe subs die kan je wel aanpassen, het net staat er vol van.
Ik speel enkel iso af zit op 3m10 en scherm is 2m66 en dat werkt gewoon allemaal prima met de shield.
Klaag zelf niet meer over Netflix zijn 1080p beeld kwaliteit, heb Incredibles van het weekend nog eens via Netflix gekeken en kan niet zeggen dat het slechter is dan een blu-ray.

Senaxo

Quote from: stabu on March 16, 2017, 14:29:11
Nu heb ik alleen nog het probleem dat de ondertiteling te groot is op mijn 2.43 breed scherm met een afstand van 3.20m
Mijn nvidia en mede8er 600 kunnen allebei de ondertiteling van een mkv aanpassen maar helaas niet van een iso.
Bestaan er mediaplayers die dit wel kunnen?

Ik herken je 'probleem' van de relatief grote ondertitels bij Blu-ray's. Ik vind ze vaak ook te groot en ook het lettertype vind ik meestal niet mooi. Uitzondering hierop was laatst bij Hell or High Water, daar zaten eens fatsoenlijke ondertiels bij. Duidelijk ander lettertype. Vrij dik, maar zag er vrij 'analoog' uit en paste ook goed bij de film.

De lettertypes bij Blu-ray's zijn grafisch (PGS), in tegenstelling tot bv. SRT ondertitels die puur text-based zijn. Zover ik weet zijn er geen players die PGS ondertitels in grootte kunnen aanpassen. Text-based ondertitels kunnen meestal wel in grootte, kleur en eventueel lettertype aangepast worden.

Oplossing is inderdaad losse ondertitels downloaden ... weet alleen niet of je bij de Shield in het geval van een Blu-ray ISO toch externe ondertitels kunt gebruiken?
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+