Opnieuw beginnen, van surround naar stereo

Started by DV79, March 5, 2017, 14:29:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DV79

Het is hier even stil geweest, even afstoffen dus...
Voornamelijk omdat het me aan tijd ontbreekt op het moment. Te druk met werk.

Ik heb inmiddels al m'n surround apparatuur kunnen verkopen incl. de front en center speaker(s).

Via het forum voor een mooie prijs een Linn Majik DSM aangeschaft die erg goed bevalt moet ik zeggen.
Daarop aangesloten vooralsnog de speakers die ik in het verleden als surround gebruikte, Magnat Vintage 510 AE.

Zelfs met deze speakers klinkt het al aardig, ik hoor zeker de kwaliteit van de Linn.

Dus nu alsnog op zoek naar speakers. Maar tijd, dat is een probleem en op het moment laten de financiën het ook niet direct toe om naar alles te kijken wat interessant zou kunnen zijn. Maar dan moet ik nog maar even doordraaien met de huidige opstelling.
Dus ik heb ook niet direct haast.

Kort lijstje dat in m'n hoofd leeft, maar voornamelijk nog op uiterlijk gebaseerd is:
Dynaudio Excite X18
Dali Rubicon 2
Linn Majik 109

Monitor Audio Gold 100

Misschien de Elac 244.3 die hier al een tijd worden 'doorgegeven', maar ik ken het geluid van Elac helemaal niet.

En dan, maar hier komt het prijskaartje en meer wat langere termijn om de hoek:
Dynaudio Contour S1.4 LE, wanneer die nog ergens te vinden zijn, hoewel die nog redelijk binnen budget komen, of anders de opvolger,
Dynaudio Contour 20
Dali Epicon 2
Misschien Sonus Faber, maar ik vind de Venere qua uiterlijk niet echt mooi, dus kom dan in de Olympia reeks, de 1. En die is ook weer aardig aan de prijs.

Waar ik heel erg nieuwsgierig naar ben:
Wilson Benesch Vertex, maar ik denk dat die te prijzig zullen blijven, helaas. Misschien 2e hands over een tijd.
Voor nu, misschien de ARC.

En dan, voornamelijk op advies, en het lezen van diverse posts hier, wil ik ook zeker nog een keer naar Harbeth gaan luisteren.
Harbeth M30.1 of P3ESR
Maar liefst wel in zwart en volgens mij is de M30.1 niet meer te bestellen in het zwart, maar 'correct me if I'm wrong'.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

i2Paq

#26
Die Harbets schijnen wel te matchen met de Linn.

Misschien eens praten met BB&G?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

mradem

Harbeth, Revel en Wilson Benesch heb ik op Linn gehoord en klinken erg lekker.

DV79

Ik ga binnenkort idd proberen een afspraak te maken bij BB&G.

De 3 merken die genoemd worden hebben zij in het assortiment dus daar moet ik verder mee komen.
Eerst maar eens horen of ik dat iets vind.

Bedankt voor de input.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

H&C Hifi

Als de je naar Harbeth gaat luisteren ga dan ook zeker een keer naar ATC luisteren

De SCM19 is echt een fantastische monitor !

mradem

Kennen die veel overeenkomsten? Voor mij een redelijk onbekend merk

denoontje

Ik speel met wb square op linn. Gestart met de square 2 op de majik serie ds en akurate 2200 eindbak en majik kontrol.
Ik vind de combie zo goed dat ik doorgestapt ben naar series hoger.
Kijk een anders evt 2e hands...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

i2Paq

Quote from: denoontje on May  4, 2017, 14:01:45
Ik speel met wb square op linn. Gestart met de square 2 op de majik serie ds en akurate 2200 eindbak en majik kontrol.
Ik vind de combie zo goed dat ik doorgestapt ben naar series hoger.
Kijk een anders evt 2e hands...


Die zien er mooier uit dan de ATC's.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

denoontje

Vandaar de upgrade naar de 5[emoji48][emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mradem

De 5 is een prachtige speaker maar wel een andere prijsklasse ;). De 2 was ik niet zo van onder de indruk

denoontje

Quote from: mradem on May  4, 2017, 18:31:54
De 5 is een prachtige speaker maar wel een andere prijsklasse ;). De 2 was ik niet zo van onder de indruk
Gelukkig ieder zijn smaak[emoji1303]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mradem

Daarom speakers altijd luisteren [emoji846]

eric_audio

Quote from: DV79 on May  3, 2017, 00:35:55

Wilson Benesch Vertex, maar ik denk dat die te prijzig zullen blijven, helaas. Misschien 2e hands over een tijd.
Voor nu, misschien de ARC.


De Arc is een goede speaker hoor. Geen idee alleen hoe de match met Linn is.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

denoontje

Pm gestuurd


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

DV79

Bedankt voor de reacties en tips.

Ik ga eea eens even overdenken en in de gaten houden.

Wanneer ik naar de ARC zou gaan kijken is er sowieso geen andere optie dan 2e hands.

WB Square is ook een idee.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

DV79

Quote from: denoontje on May  5, 2017, 18:24:51
Pm gestuurd

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik neem aan dat dit berichtje niet voor mij is?  ;)
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

denoontje

Zie pm[emoji51]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

DV79

Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Ralph71

#43
Quote from: DV79 on May  5, 2017, 20:41:30
Bedankt voor de reacties en tips.

Ik ga eea eens even overdenken en in de gaten houden.

Wanneer ik naar de ARC zou gaan kijken is er sowieso geen andere optie dan 2e hands.


Ik heb een setje WB Arc te koop staan, uiteraard te beluisteren op Linn DS en Arcam.

Groet, Ralph
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Jumping Jack

 ^^.

Ik heb hier nu al even de Vertex staan, en die zijn echt schitterend!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

DV79

Quote from: Ralph71 on May 19, 2017, 15:31:59
Ik heb een setje WB Arc te koop staan, uiteraard te beluisteren op Linn DS en Arcam.

Groet, Ralph
Hi Ralph,

heel erg mooi deze luidsprekers.
En ook qua prijs erg aantrekkelijk.

Ik moet helaas door wat andere prioriteiten even wachten met de audio uitgaven.
Helaas net even op het verkeerde moment voor mij.

Succes en bedankt voor de tip.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

DV79

Quote from: Jumping Jack on May 19, 2017, 16:00:15
^^.

Ik heb hier nu al even de Vertex staan, en die zijn echt schitterend!

Staan net als de Arc op m'n lijstje, echter nog weer een stap duurder.
Op het moment helaas niet haalbaar ben ik bang.

Geniet ervan!
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Mrwhoopie

Heb hetzelfde gedaan als jouw en ben van B&W 604 rondom met marantz naar NAD en Dynaudio excite X14 gegaan.
Echter nu mis ik weer surround en ga dus de Excite X38 halen voor fronts,maar de Dynaudio's zijn echt wel een super geluidje.Maar zelf luisteren blijft de boodschap.

DV79

Helaas de laatste jaren even wat andere prioriteiten gehad dan investeren in hifi.
Ik wil toch weer een beetje proberen dat op te pakken, alleen weet ik nog niet of het direct op de korte termijn gaat passen.
Maar oriënteren is minstens net zo leuk.

Afgelopen vrijdag had ik wat tijd over en kon terecht bij iEar in Amsterdam om het eea te beluisteren.
Ik wil nog een keer gaan luisteren met m'n eigen Linn Majik DSM i.c.m. Dynaudio Special Forty.
Ik ben nieuwsgierig naar die combi, maar dat is deels gebaseerd op het uiterlijk van Dynaudio.

Ik heb een paar weken geleden ook al even kort andere Dynaudio beluisterd, de Contour 20i, maar in combinatie met McIntosh. Weet niet welk model.
Dat klonk erg strak, maar is natuurlijk niet direct een vergelijk met mijn Linn. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar dit merk.

Afgelopen vrijdag kon ik daar dus een vervolg aan geven.
Deze keer was het wel de Special Forty, naast de Evoke 20i i.c.m. een pre/amp combi - Primare Pre35/A35.2 combi, met Naim luidspreker kabel.
Dit klonk wel goed maar ik mis wel duidelijk iets.
Vooral in het midden/hoog. Ik mis bepaalde tonen uit muziek die ik goed ken

Radiohead - Paranoid Android
Linkin Park - Numb
Alanis Morrisette - Unplugged - verschillende nummers
Angus & Julia Stone - And the Boys
Pearl Jam - Just Breathe
Pink Floyd - Comfortably Numb
Eva Cassidy - Autumn Leaves

Ik vraag me een beetje af of het in Dynaudio zit, zowel Evoke 20 als Special Forty gaf me hetzelfde beeld, of dat het misschien de combi met Primare is.
Ik meen me te herinneren dat ik in het verleden wel vaker een Primare versterker heb beluisterd en dat het toen ook niet mijn 'ding' was.
We hebben als vergelijk ook nog de Focal Kanta 1 op de Primare set aangesloten, maar dat was ook geen fijne combi.
Wel direct veel opener en directer in het midden/hoog. Maar té. Dit gaf snel een luister moeheid gevoel.
De verkoper gaf overigens ook wel direct aan dat Primare - Focal geen goeie match is. Het was op mijn verzoek omdat ik in het verleden met de Focal Electra 1027Be heb gespeeld en dat altijd een erg fijne luidspreker heb gevonden. Maar ik heb dit nooit gecombineerd met Primare.

Het vraagt sowieso om een vervolg en dan één waarbij ik m'n eigen Linn meeneem.

Thuis ben ik nog eens rustig gaan zitten om dezelfde muziek nog eens op m'n huidge set, Linn i.c.m. Magnat Vintage 510 Audio Edition luidsprekers te luisteren.
Hier heb ik direct wel weer het geluid dat ik bedoel. Die Magnat klinken zo gek nog niet 8)
Maar ik ben toch wel nieuwsgierig en op zoek naar hoe ik het geluid thuis kan verbeteren en ook wel toe aan een nieuwe set luidsprekers.





Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

denoontje

#49
Leuk man O'n zoektocht

Weet niet of ik je hiermee help maar geeft het je wellicht een denkrichting.

Ik had primare (i30, cd21) op wilson benesch square 2. (Ook diverse speakers geprobeerd..b&w, focal, audiophysics, dynaudio; wb was direct dit is het voor mij)

De primares heb ik daarna weggedaan voor een set linn majik ds/ majik kontrol met chacra 2200 eindbak (later met dyn voeding).

Meer rust en minder vermoeiend luisteren en ook bij lagere volumes kwam het beter los van de speaker.
Analytische eerlijke sound die wellicht voor  sommige te lief is maar die bij mij foot tapping is en zeker geen luistermoeheid geeft. Ik vind linn met wb een goede combi dus.

Nu nog steeds een combi van linn met wb hier, wel met wat upgrades) [emoji6].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk