Nieuwe htcp

Started by darkrunner, March 5, 2017, 13:55:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

darkrunner

Tot 2 dagen geleden altijd alles via men pc gekeken maar kan die op een andere plaats niet missen, altijd alles met powerdvd gekeken en was meer dan tevreden van de beeldkwaliteit.
Enkel Netflix vond ik erop tegen vallen tot ik win 10 installeerde (wel 1080p)

Heb me nu 2 dagen geleden een Nvidia shield pro aangeschaft ben er niet ontevreden over maar ik ben totaal geen fan van Kodi en om film te kijken via streaming vanaf mijn pc,met zijn 500gb hdd kan ik wel makkelijk rechtstreeks een film kijken bv met MX player maar ik mis toch een Htpc, vind het veel leuker om gewoon via Powerdvd films te zien,filmpje op pc aan klikken en hup kijken maar, heb geen boodschap aan onnodige dingen als film info en trailers enz, die dingen staan toch gewoon op het internet...

De Nvidia wil ik behouden voor Netflix en af en toe een een spelletje maar voor films wil ik dus een nieuwe Htpc.
Wat ik in gedachten had om toch wat future proof te zijn:

-Case:Fractal Design Node 804
-Cpu:i5-7500 Tray
-Mb:ASRock Z270M   (Al jaren tevreden over hun mb)
-Mem:Corsair Dominator Platinum 2x8gb
-Ssd:Samsung 850 Evo 250GB
-Hdd:WD Black SATA-600), 2TB
-Psu:Seasonic M12II Evo 520W

Nog wat dingen die ik kan overwegen om te veranderen/ toe te voegen?






Sjettepet

Dit lijkt mij overkill. Een dedicated PC om af en toe een filmpje aan te klikken en af te spelen?

Wat mis je aan de Shield wat een PC wel heeft? (Behalve PowerDVD...)
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

darkrunner

De simpelheid in gebruik en surf ook vaak s'avonds als ik in men ht zit een htpc/pc is dan toch wat makkelijker

Met 4k wat miss volgend jaar een upgrade voor me gaat zijn qua projector wou ik nu al iets in elkaar steken dat daar op voorzien is.