Aurender N100H 4TB

Started by Rob46, March 4, 2017, 18:00:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob46

De eerste luisteruurtjes zijn inmiddels voor de Aurender en de Monitor Audio PL100ii voorbij. Een eerste indruk betreffende de Aurender:
Een dedicated streamer, dit is wel duidelijk. Vanaf de eerste momenten van uitpakken, aansluiten en installeren tot en met het luisteren en het gebruik van de Aurender Conductor App. Vloeiend is de muziek, eenvoudig is de bediening van de App. Opvallend is de snelheid van de App. Albums worden razendsnel ingelezen en het spelen begint direct. Grappig dat er vaak een biografie is opgenomen en dat de App dan ook gelijk alle albums laat zien die de muziekdienst Qobuz in haar bibliotheek over de band/artiest heeft. Geen Roon, maar toch nog wat info, voor wat het waard is overigens (voor mij namelijk niet noodzakelijk). De Aurender heeft een fraai Amoled display welke in lichtsterkte is te regelen en waar bovendien een keuze mogelijk is om een tweetal digitale meters of de tekst in de vorm van band, titel, voortgang muziekstuk en of het een 44.1 of andere kwaliteit afspeelt te zien. Het display kan ook uitgeschakeld worden (!). In mijn situatie is het display vaak uitgeschakeld, dit omdat de tekst vanaf de luisterpositie moeilijk is af te lezen, daar is het scherm te klein voor (of zijn mijn ogen minder in kwaliteit). Alle informatie is overigens ook van de App af te lezen. Ook hier op de IPad en helaas (nog) niet op de smartphone. Bij de Bluesound Ios App was dit wel mogelijk. Ik vond dit ideaal. Zo kon mijn vrouw ook via haar smartphone de App bedienen. De App vind ik overzichtelijk, ondanks dat er veel informatie is te op te vragen. Zoals eerder geschreven; de App is snel, heel erg snel.

En dan de geluidskwaliteit. Deze is te beschrijven als transparant met een juiste tonaliteit, staging, plaatsing en de lucht rondom de instrumenten, het aanslaan van een toets van een vleugel hoor je uitdoven. De muziek komt los van de speakers, en met je ogen dicht denk je dat er een set vloerstaanders staan te spelen. De techniek met buffering, fraaie voeding en componenten zorgt voor een mooie kwaliteit betreffende streaming. De interne schijf is bovendien ook snel en geruisloos. En......het kan laag, erg laag. Uiteraard even getest met muziek van Yello en Jennifer Warnes. Later overigens meer over de Monitor Audio PL100ii.

Resumé: Amoled display wat aan de kleine kant. Geen Conductor App op een smartphone (of ik moet dit hebben gemist). USB DAC verplicht. Verder een fantastische geluidskwaliteit, gebruiksvriendelijk en een snelle App. De Aurender is stil.  De interne harde schijf werkt fantastisch (zoekt automatisch album hoesjes en info).

Tot zover de tussenstand aangaande de Aurender beste forumgenoten.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Deleted User

Wat je over de geluidskwaliteit en de bediening beschrijft... ZEER herkenbaar  :D

Dit staat op de Aurender website:

"The Aurender Conductor has been developed and designed to utilize the full screen of the iPad screen. Conductor App for Android devices is available with limited functionality. iPhone version is not available as of now."




fasteddie

En heb je nu al een eindstand?
Bevalt de aurender nog steeds?

take5

#3
Quote from: fasteddie on June 15, 2018, 18:41:28
En heb je nu al een eindstand?
Bevalt de aurender nog steeds?
Ik ben hier ook wel benieuwd naar..