OOK LOSSLESS STREAMING VOOR SPOTIFY?

Started by Starred, March 3, 2017, 22:16:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Concurrentie voor Tidal en Qobuz: ook Spotify stapt in de lossless-trein. Het lijkt alleen nog een kwestie van wachten op de officiële aankondiging.
https://www.hifi.nl/artikel/25368/Ook-lossless-streaming-voor-Spotify.html

Marino

Ik las het van de week, zeer goed nieuws! Nu alleen de afspeellijsten nog op alfabet kunnen sorteren en dan ik one happy man!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

denoontje

Integratie in linn kazoo?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Siddartha

Is nog niets officieel.... ze zijn wel aan het onderzoeken welke prijs te billijken is. Ben eens benieuwd, vooral naar het verschil.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Hanky Panky

Quote from: Marino on March  3, 2017, 22:19:26
Nu alleen de afspeellijsten nog op alfabet kunnen sorteren en dan ik one happy man!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat kan al maar het zit verstopt.

Ga naar de afspeellijsten en dan zie je bovenaan een kadertje met een vergrootglas en het woord Filters erin. Rechts daarnaast zit een button met 4 horizontale streepjes. Klik op de streepjes en selecteer in het nieuwe scherm dat opent onder Filteren - Sorteren - Op naam. Tik nu op een willekeurige plek op het scherm om terug te gaan naar de afspeellijsten.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Marino

Het is even zoeken maar het werkt!! Bedankt!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

pvd_66

#6
Ik heb contact gehad met Auralic of ze Spotify ook gaan integreren. Ze hadden hier enige tijd al eens navraag gedaan bij Spotify maar die gaf geen reactie. Auralic denkt zelf dat ze te klein zijn.
Vervolgens heb ik Spotify gecontact over lossless en kleine merken streamers. Kreeg onderstaande email van spotify.

Thanks for getting in touch and sharing those details. We're glad that you're excited to hear lossless music in Spotify :)

Currently, we don't have any more info to share right now, but you can show your support for Lossless streaming by voting here.

It's a popular request though and you can show your support by giving as a feedback as well so we can see this option in the future.

If you think this is also something other Spotify customers would think is a good idea, be sure to add it to our ideas board. Those who also support your idea can then vote on it or add to the conversation. (Please note, the Community is currently only available in English.)

We'll keep everyone updated on the status of your idea.

If you have any further questions, please don't hesitate to get back in touch. We're always here if you need us.

All the best,

Je kan stemmen.
Het zou wel goed zijn als het op alle streamers beschikbaar komt anders heb je er nog niet veel aan ...

edit
zie dat de link niet goed meegenomen wordt
https://community.spotify.com/t5/Live-Ideas/Lossless-Streaming-16bit-44-1khz-CD-quality/idi-p/700006

https://community.spotify.com/t5/Idea-Submissions/idb-p/ideas_submissions

Ik heb er zelf een suggestiepagina gemaakt. kan je op stemmen als je wil dat Spotify lossless ook voor Auralic beschikbaar komt.
https://community.spotify.com/t5/Idea-Submissions/null-Partnership-Spotify-lossless-for-Auralic-streamers/idi-p/1598967
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Hanky Panky

Quote from: Marino on March  4, 2017, 10:05:04
Het is even zoeken maar het werkt!! Bedankt!!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

;)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

bigbro

Quote from: Siddartha on March  4, 2017, 01:03:40
Is nog niets officieel.... ze zijn wel aan het onderzoeken welke prijs te billijken is. Ben eens benieuwd, vooral naar het verschil.
Heb sinds kort een abbo op Tidal. Dit omdat ze met MQA masters zijn begonnen. Eindelijk een streamingdienst die minstens gelijkwaardig is aan cd. Hoewel ik het erg duur vind, 20 euro per maand, valt me op dat ik er veel meer gebruik van maak dan verwacht. Ook de meeste opmames op cd niveau zijn behoorlijk goed. Eindelijk de moeite waard om via mijn BlueSound digitaal naar de audio-installatie te sturen. Eindelijk af van de MP3 die mij vaak zeer aan de oren deden. Alleen op het gebied van klassieke muziek valt bij Tidal nog veel te verbeteren. Kwam daar een masteralbum tegen dat heel slecht klonk.  Maar door de bank genomen klinkt het eindelijk erg goed.

Wanneer Spotify dezelfde kwaliteit gaat leveren wordt dat interessant.

Groet,

koosnaampje-audiofiel

Quote from: bigbro on March  8, 2017, 16:09:50
Heb sinds kort een abbo op Tidal. Dit omdat ze met MQA masters zijn begonnen. Eindelijk een streamingdienst die minstens gelijkwaardig is aan cd. Hoewel ik het erg duur vind, 20 euro per maand, valt me op dat ik er veel meer gebruik van maak dan verwacht. Ook de meeste opmames op cd niveau zijn behoorlijk goed. Eindelijk de moeite waard om via mijn BlueSound digitaal naar de audio-installatie te sturen. Eindelijk af van de MP3 die mij vaak zeer aan de oren deden. Alleen op het gebied van klassieke muziek valt bij Tidal nog veel te verbeteren. Kwam daar een masteralbum tegen dat heel slecht klonk.  Maar door de bank genomen klinkt het eindelijk erg goed.

Wanneer Spotify dezelfde kwaliteit gaat leveren wordt dat interessant.

Groet,
ik kan dit beamen Tidal werkt super en goede kwaliteit.
Klipsch, Denon.

Siddartha

Quote from: bigbro on March  8, 2017, 16:09:50
Heb sinds kort een abbo op Tidal. Dit omdat ze met MQA masters zijn begonnen. Eindelijk een streamingdienst die minstens gelijkwaardig is aan cd. Hoewel ik het erg duur vind, 20 euro per maand, valt me op dat ik er veel meer gebruik van maak dan verwacht. Ook de meeste opmames op cd niveau zijn behoorlijk goed. Eindelijk de moeite waard om via mijn BlueSound digitaal naar de audio-installatie te sturen. Eindelijk af van de MP3 die mij vaak zeer aan de oren deden. Alleen op het gebied van klassieke muziek valt bij Tidal nog veel te verbeteren. Kwam daar een masteralbum tegen dat heel slecht klonk.  Maar door de bank genomen klinkt het eindelijk erg goed.

Wanneer Spotify dezelfde kwaliteit gaat leveren wordt dat interessant.

Groet,

Ligt wat mij betreft ook aan de prijs, voor 15,- per maand zou ik het wel willen, 20,- is me net te duur. denk wel dat ik eens een trail doe van een maand bij Tidal, mijn uniti ondersteunt ook Tidal gewoon om te kijken of het erg verschilt.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

bigbro

Buiten de masteralbums om zou je eens een cd van Yello moeten beluisteren. Dat klinkt buitenaards goed. Zit een enorme dynamiek in.

Rudi64

Quote from: Siddartha on March  8, 2017, 23:42:42
Ligt wat mij betreft ook aan de prijs, voor 15,- per maand zou ik het wel willen, 20,- is me net te duur. denk wel dat ik eens een trail doe van een maand bij Tidal, mijn uniti ondersteunt ook Tidal gewoon om te kijken of het erg verschilt.

Ik heb zowel Qobuz als Tidal geprobeerd, voor mij klinkt Qobuz net iets beter.Beide cd kwaliteit.
Ook het aanbod bij Qobuz vind ik beter. En als je een jaarabonnement onderschrijft krijg je 2 maand gratis bij Qobuz, scheelt hem ook toch iets. Wat is 20€ in de maand..Vroeger was dat 1 cd'tje
kopen in de maand, terwijl je nu een hele catalogus in de hand hebt.
Niettemin als mijn abonnement afloopt wil ik wel Spotify lossless eens uitproberen, tenminste als Linn dit gaat ondersteunen.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Siddartha

Ik draai zelf ook cd's, dus spotify is voor mij meer erbij, vandaar.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Luciano2008

Ik heb het verschil gehoord maar het is heel klein ,moet je wel een goede installatie hebben dus ik vind het niet de moeite .

Siddartha

Quote from: Luciano2008 on March 14, 2017, 11:46:57
Ik heb het verschil gehoord maar het is heel klein ,moet je wel een goede installatie hebben dus ik vind het niet de moeite .

Hoe heb je dit gehoord? Is het al beschikbaar dan?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

jasjenl

Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Xander32

Wellicht even samenvoegen. Iets zonder te schreeuwen (caps) spreekt mij overigens meer aan.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=178713.0
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

jasjenl

Ah ja, ik had niet gezien dat er nog een ander topic over was.
En ja, degene die deze thread oorspronkelijk aangemaakt heeft zou de titel misschien aan kunnen passen.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5