Squeezebox touch high resolution muziek

Started by longdutchman, February 28, 2017, 19:21:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

longdutchman

Hallo mensen,

Ik ben sinds kort de bezitter van een squeezebox touch. Ik ben er erg tevreden over maar zit  toch nog met enkele onduidelijkheden.  Ik heb wat muziek geprobeerd af te spelen van 24/192 , deze spelen niet af. Ik heb gelezen dat hier een plugin beschikbaar voor is. Deze heb ik nog niet geprobeerd omdat een en ander nog niet geheel duidelijk is. Ik gebruik de squeezebox op de analoge uitgang. Is het mogelijk om met de 24/192 plugin 24/192 muziek af te spelen op de analoge uitgang?  Of kan dit alleen via de digitale uitgang op een externe dac? Zo niet, kan 24/96 wel op de analoge uitgang  afgespeeld worden?

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

longdutchman

Ik heb inmiddels de 24/96 en lager afgespeeld op de analoge uitgang.  Dit werkt uitstekend.  Dus dat deel van mn vraag is beantwoord.  Wat betreft 24/192 ; die pagina link die je mij stuurde had ik al deels doorgelezen . Ik dacht ergens gezien te hebben dat het alleen op de digitale uitgang of usb 24/192 afspeelt. Ik weet het alleen niet helemaal zeker of dat ook zo bedoeld was.

jvanhambelgium

Quote from: longdutchman on February 28, 2017, 21:18:14
Ik heb inmiddels de 24/96 en lager afgespeeld op de analoge uitgang.  Dit werkt uitstekend.  Dus dat deel van mn vraag is beantwoord.  Wat betreft 24/192 ; die pagina link die je mij stuurde had ik al deels doorgelezen . Ik dacht ergens gezien te hebben dat het alleen op de digitale uitgang of usb 24/192 afspeelt. Ik weet het alleen niet helemaal zeker of dat ook zo bedoeld was.

Klopt,enkel 24/192 op de digitale uitgang.
De Touch heeft zelf geen 24/192 DAC aan boord maar een AKM4420, 44.1k, 48k & 96k ondersteuning.

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

longdutchman