HDMI kabel van 10M, wat te kopen ?

Started by NickV, February 28, 2017, 15:07:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Quote from: vik on May  8, 2017, 11:46:35
Lastig verhaal Leo omdat Supra zelf niet spreekt over een "nieuwe batch" We hebben dat zelf ervaren bij de laatste kabels die zijn besteld.

Er komen een aantal factoren bij kijken wil je suc6 hebben met die hoge band breedtes. Zoals ik al aangaf; een van de factoren is de buffering in het ontvangende apparaat. Daar kan het dus al mis gaan.

Zelf heb ik met de Panasonic UB 900 van het weekend flink getest met mijn JVC projector. Ik zie zelf het nut niet van 4:4:4 12 bit... 4:2:0 leverde hier het meest natuurlijke plaatje op, en identiek zoals het op de disc staat.  De klant die bij mij was had dezelfde ervaring. 

Waar het op neer komt is dat iedere situatie anders is, en dit maakt het slagen ook verdomd lastig. Laat staan garantie geven dat een kabel werkt. Werkt dit niet waar ligt dan het probleem? Ga dat maar eens hard maken.

Voor projectoren vind ik persoonlijk, (en ook CineMike) 4:2:0 meer als voldoende voor een prachtig resultaat. Maar dit is dan ook weer een hele andere configuratie door de modificaties.

Werner zijn standpunt is duidelijk en kiest voor zekerheid op het langere termijn.

Oke...,duidelijk,en de Supra kabel doet het ook netjes wanneer je in de panasonic kiest voor 8bit 4:2:0@60fps
Ik wilde op dit moment alleen of een nieuwe batch,of een een door jullie na gesoldeerd exemplaar uitproberen
Aangezien de Supra bij mij natuurlijk ook voor 'langere termijn' boven mij plafond was getrokken ga ik waarschijnlijk,ligt aan de prijs....,een kabel van werner proberen.
En ik weet ook dat 'langere termijn' voor wbt de stand van zaken van HDMI standaard niet te voorspellen is....wat, en of hoelang HDMI 2.0 nog de standaard is dat is oo dit moment koffiedik kijken.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels