AudioQuest HDMI Chocolate/Vodka

Started by jef-w, February 27, 2017, 13:03:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jef-w

Heb de helpfunctie al gebruikt, maar krijg geen duidelijk antwoordt op mijn vraag. Of ik zie de samenhang niet ;)

DE AQ HDMI Vodka is beter in beeld en geluid dan de Chocolate begrijp ik.

Wat is een verstandige aansluiting van deze kabels?

De Vodka tussen reciever-tv en de chocolate tussen de BR en reciever of andersom.
Lexicon MC-10 / A*BNB ncore / Oppo83SE+TUC / Micro Seiki DQX-500/ Apple TV 4K / Zappiti SE 4K HDR / PS5 
Speakers: M&K 950(L/C/R), M&K S150T(Sur), Gallo Acoustics A'diva SE (atmos)/ A*BNB 2x12pp (sub)

stevefilmfreak54

#1
Ik koop mijn kabels online bij futureshop in engeland, goeie uitleg en best getest kabels voor een schappelijke prijs, verzending is snel:

mvg,



Post aangepast en directe link naar niet forum sponsor verwijderd, advies: lees de forumregels nog eens door.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

blue-eyes

Onze sponsoren kunnen altijd wat leuks doen :)

En, wat je in het begin kwijt raakt, of niet weer kan geven komt verderop uiteraard niet meer terug!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sopper

Quote from: Jef-W on February 27, 2017, 13:03:59

DE AQ HDMI Vodka is beter in beeld en geluid dan de Chocolate begrijp ik.


Serieus? 1000111001011100
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

blue-eyes

Quote from: Sopper on February 27, 2017, 13:22:15
Serieus? 1000111001011100

Please Sopper.... Hou die discussie hier niet aub. Zijn wereld, zijn vragen. Mensen uit dezelfde wereld behandelen deze vraag.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sopper

Quote from: Blue-Eyes on February 27, 2017, 13:31:56
Please Sopper.... Hou die discussie hier niet aub. Zijn wereld, zijn vragen. Mensen uit dezelfde wereld behandelen deze vraag.

Excuus  ;)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

jef-w

Wilde eigenlijk ook geen discussie hierover starten idd.

Mss betere uitleg van mijn kant, had gelezen dat bepaalde kabels het beeld wat meer "boost" gaven in het kleurbereik zoals bv het zwart iets zwarter.
Het geluid ook wat anders kon klinken, aangezien er, gezien de gradatie van de kabels, meer zilver ook in verwerkt zit.

Quote from: Blue-Eyes on February 27, 2017, 13:21:01
Onze sponsoren kunnen altijd wat leuks doen :)

En, wat je in het begin kwijt raakt, of niet weer kan geven komt verderop uiteraard niet meer terug!

De onderste zin geeft mij ook bevestiging van wat ik ook in gedachten had.

In principe heeft een Vodka op de uitgang van de reciever naar tv alleen zin als op de ingang van de reciever van de bron ook een Vodka zou zij, toch.
Of er moet een directe kabel naar de tv lopen en geluid dan via de reciever.

Zal tzt een berichtje uitdoen naar de sponsoren  ;)
Lexicon MC-10 / A*BNB ncore / Oppo83SE+TUC / Micro Seiki DQX-500/ Apple TV 4K / Zappiti SE 4K HDR / PS5 
Speakers: M&K 950(L/C/R), M&K S150T(Sur), Gallo Acoustics A'diva SE (atmos)/ A*BNB 2x12pp (sub)

evdwal

#7
knipper... knipper... Het digitale beeld en geluid signaal gaan over hetzelfde kabeltje heen... als de kabel bagger is dan heeft zowel het beeld of geluid daar last van (dut ut niet) als de kabel prima is (snel genoeg, niet bagger) komt het signaal voor beide gewoon door.

Zilvere HDMI binnekant is helemaal super natuurlijk en zal uitstekend de signalen doorgeven, maar het is niet zo dat het zilver iets met het digitale geluid signaal doet en dan een ander stofje (cobalt ofzo?) iets met het digitale beeld signaal... Zijn dezelfde nullen en eenen over een digitaal medium.

Om even mee te gaan met je vraag, als je de AVR laat upsamplen zou ik de "slechtere" kabel tussen de bron en de AVR zetten (daar kan misschien soms een lagere resolutie overheen gaan) en dan het upsampled signaal over de "betere" kabel naar de TV. Als je de TV laat upsamplen en alles gewoon via passthrough laat gaan zou ik het denk ik andersom doen, maar veel maakt het dan niet uit.

Ook als je gebruik maakt van ARC zou ik de betere kabel tussen de TV en de AVR zetten (heb je de beste kabel als je geluid van je TV laat komen).

PS: Ik zou eerder de €1000 euro investeren in een upgrade naar een OLED TV (€50 kabel van RUConnected + €3000 65" OLED TV is beter dan een €1000 Audioquest Kabel een een €2000 65" Samsung)


brtram

Als je deze duurdere kabels koopt, zou IK de investering een ietse pietsie verhogen en ook een paar goedkopere standaard kabels bestellen.

Dan kan je zelf, in alle rust, testen wat het verschil is  ;)

stevefilmfreak54

Quote from: stevefilmfreak54 on February 27, 2017, 13:10:25
Ik koop mijn kabels online bij futureshop in engeland, goeie uitleg en best getest kabels voor een schappelijke prijs, verzending is snel:

mvg,



Post aangepast en directe link naar niet forum sponsor verwijderd, advies: lees de forumregels nog eens door.

SORRY!!
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

jef-w

Late reactie, maar dank voor jullie verhelderende reacties. Thnx.
Lexicon MC-10 / A*BNB ncore / Oppo83SE+TUC / Micro Seiki DQX-500/ Apple TV 4K / Zappiti SE 4K HDR / PS5 
Speakers: M&K 950(L/C/R), M&K S150T(Sur), Gallo Acoustics A'diva SE (atmos)/ A*BNB 2x12pp (sub)