Tip voor een goedkope preamp?

Started by Toni71, February 25, 2017, 11:04:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Toni71

Daar we in een tijdelijke woning zitten tot en met juni ongeveer, heb ik geen receiver (setup) meer staan.

Wel nog een paar eindversterkers in de kast.

Om toch wat muziek te kunnen streamen vanaf de htpc, zoek ik een goedkope preamp.
Iets met een volumeknop wat  niet veel kost.
Na de verhuizing ga ( kan) ik weer wat meer geld besteden aan een nieuwe, mooie setup.

Iemand een tip?

Peerless Monster

Quote from: Toni71 on February 25, 2017, 11:04:33
Daar we in een tijdelijke woning zitten tot en met juni ongeveer, heb ik geen receiver (setup) meer staan.

Wel nog een paar eindversterkers in de kast.

Om toch wat muziek te kunnen streamen vanaf de htpc, zoek ik een goedkope preamp.
Iets met een volumeknop wat  niet veel kost.
Na de verhuizing ga ( kan) ik weer wat meer geld besteden aan een nieuwe, mooie setup.

Iemand een tip?

Ik heb hier nog een prachtige Cyrus aCA7.5 Pre staan?
Met een PSX erop en je speelt high end.
Met rca en xlr uitgangen.
Kleur zwazrt.

Klinkt echt waanzinnig.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Toni71

#2
Het moet niet veel kosten. :)

Er hoeven geen dacs in te zitten. Gewoon een simpel ding wat als voorversterker gebruikt kan worden.
Het is maar een tijdelijk ding, daar ik toch andere plannen heb.
Ik wil er zo weinig mogelijk nu aan besteden.

Een voorversterkertje uit de pa/muziek wereld( Bax shop), is dat mogelijk? Zo een hoofdtelefoonversterkertje wat als pre gebruikt kan worden?




Siddartha

Waarom koop je geen Behringer mixer van een paar tientjes? Werkt prima.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Dirk

hangt er van af welke in- en outputs je nodig hebt, ttz welk type aansluitingen...RCA of XLR, want in PA wordt beide gebruikt, maar in hifi is het toch nog veelal RCA, zeker aan bronzijde.
een cheap-ass "mixertje" kan idd perfect dienst doen. (al zou ik Behringer wel overslaan, maar da's een eerder persoonlijke afkeer die ik vh merk heb)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Toni71

Ja, zoiets bedoel ik. Een mixertje.

ik heb alleen twee rca aansluitingen nodig.

Welk merk mixertje is aan te bevelen buiten Behringer dan?

Thx voor het meedenken.

Dirk

in die prijsklasse is er niet zoiets als een "beste", ze komen vaak trouwens van dezelfde OEM fabrikant af, dus staar je zeker niet blind op merknaam  ;)
koop gewoon wat voor jou in de buurt makkelijk te krijgen is als je tweedehands zoekt...of koop via bv Thomann of Bax wat leuk nieuws en dan heb je 't maandag wslk al in huis.

fwiw; ik kijk zelf altijd eerst even bij Thomann of ze geen B-stock hebben van iets vergelijkbaars, dat scheelt toch weer wat extra Euro's en meestal zie/merk je er nergens wat van af.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz


Toni71

#8
Nee, op de mixer/ apparaat.

Op de pc , dat vind ik niks.

Hoe heet zo een apparaat eigenlijk? Een mixer? Waar je microfoons op aansluit kom ik dan een hoop tegen?


Dirk

mixing desk/DJ mixing desk/analoge mixing desk/...
microfoon-ingangen ga je bijna altijd tegenkomen, maar als er daarnaast ook nog reguliere lijn-inputs zijn is dat toch geen probleem?
hoeveel ingangen wil je eigenlijk?
en heb je nu alles op RCA zitten of kan/mag het ook op XLR worden bekabeld?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

brtram

Ondanks het negatieve Behringer advies van Dynky  :D

De Behringer XENYX 502 PA doet de job voor +/- EUR 38, -

In: 1x Mic, 2x Jack 6.3 en 1x RCA
Out: 1 x Jack, 1x RCA en 1x Phones

Met verloopkabels Jack - RCA ben je helemaal het heertje  ;D

Dirk

is geen "advies tegen" as such, eerder een "afkeer van"  :D
maar dat heb ik ook bijvoorbeeld bij sommige automerken waar anderen mee dwepen, dus trek je vooral niets aan van mijn smaak/voorkeur als je 't ermee oneens bent  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Toni71

#12
Ik denk dat ik dat dingetje maar bestel. Ik zal er geen buil aan vallen denk ik voor dat geld.
Ik heb ook maar één ingang nodig. Alleen de htpc sluit ik erop aan.

Voor de uitgang naar de eindversterker heb ik dan een verloop van 6.3 jack naar twee rca nodig?

Of twee kabeltjes 6.3 naar enkel rca?





Toni71

#13
Zou dit wat zijn? Let niet op de gekopieerde vertaling. :)

''
werkspanning: Technische parameter:
Job type: single ended klasse Een
frequentie kenmerken: 12 HZ ~ 50 kHZ (+ 0dB,-1dB); 12 HZ ~ 120 kHZ (+ 0dB,-3dB)
Voltage gain: 21dB
signaal-ruisverhouding: > 101dB
succespercentage: > 35 V/S
ruststroom: 120mA'''