Iets anders, Maggies gaan de deur uit. Dali's besteld

Started by Richard70…, February 23, 2017, 12:54:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Richard70…

Quote from: morca on February 26, 2017, 23:23:19
2 ohm of nog minder,daar moet gewoon echt een serieus goeie amp op om ze optimaal aan te sturen.
Trekt mijn 7200 dat niet?
Welke amp zou evt een mooie combi met de denon en de maggies zijn?
Neem aan dat dat alleen voor de fronts is voorlopig
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

holco

Vanaf 4000hz zie je de impedantie onder de 4 ohm duiken, bij 20.000 zelfs onder de 2 ohm, dit zijn waardes waar een receiver niet mee overweg kan, een receiver is over het algemeen tot 6 ohm stabiel en daar onder kakt de voeding in.
Wil je een Magnepan goed aan willen sturen zal je een tot 2 ohm stabiele versterker moeten hebben zoals bv de eerder voorgestelde Crown.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

VlisChris

Quote from: rdebruin on February 26, 2017, 23:27:33
Trekt mijn 7200 dat niet?
Welke amp zou evt een mooie combi met de denon en de maggies zijn?
Neem aan dat dat alleen voor de fronts is voorlopig

Mijn i21 trok het absoluut niet.
Daarvoor had ik echt mijn zware eindversterker nodig.

Beeld trok volledig open.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Richard70…

Maar die crowns zijn van die pa dingen toch, is er niet iets wat wat mooier in het kastje staat :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

jossie

Quote from: holco on February 26, 2017, 23:28:27
Vanaf 4000hz zie je de impedantie onder de 4 ohm duiken, bij 20.000 zelfs onder de 2 ohm, dit zijn waardes waar een receiver niet mee overweg kan, een receiver is over het algemeen tot 6 ohm stabiel en daar onder kakt de voeding in.
Wil je een Magnepan goed aan willen sturen zal je een tot 2 ohm stabiele versterker moeten hebben zoals bv de eerder voorgestelde Crown.

Wacht even heren, geen paniek. Boven de 4K zit nauwelijks energie in de muziek, onvergelijkbaar met de laagste octaven.

Wat er wel aan de hand is, is het rendement van de maggies, 2,83 V voor 86 dB, 4 Ohm belasting. Als je dat even omrekent is dat 83 dB voor 1 Watt op 1 meter. Ik denk dat de Tannoys ongeveer 90 dB doen.

De versterker zal dus zeker verder open moeten, 7 dB is een flink vermogensverschil.

Maar, zolang het goed klinkt zie ik geen probleem, of je moet nog harder willen spelen.... dan kan een zwaardere eindtrap nog wat brengen.
Omni !

jossie

Quote from: rdebruin on February 26, 2017, 23:22:33
Moet zeggen dat hoe langer ik er naar luister , hoe lekkerder het klinkt.
Heb de arendal uit gezet want die stond veelste hard voor de maggies.
Het lijkt of ik naar een muur van geluid aan het luisteren ben, weet niet zo goed hoe ik dat exact moet verwoorden

Zet die sub maar weer aan, dat ontlast je receiver, hij kan wel ongeveer 7 dB terug schat ik.
Omni !

holco

Tja met deze vang je 2 vliegen in 1 klap ;)

Master 10 van Audio-GD




Quote from: rdebruin on February 26, 2017, 23:34:42
Maar die crowns zijn van die pa dingen toch, is er niet iets wat wat mooier in het kastje staat :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Richard70…

Hij moet idd een flink stuk verder open, maar voluit heb ik hem nog niet gehad.
Weet niet of dat met film veel verschil uit zal maken, maar gaat me nu even om het stereo gedeelte.
Moet zeggen dat ik wel een beetje zit te genieten, heb speakers gehad die vele malen meer koste als deze maggies en niet in de buurt kwamen, en dan ook nog op een reciever :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Quote from: holco on February 26, 2017, 23:40:02
Tja met deze vang je 2 vliegen in 1 klap ;)

Master 10 van Audio-GD


Was je de prijs vergeten :D
Ziet er wel strak uit. Misschien eerst eens eentje ergen vandaan halen om te kijken of ik verschil hoor
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Quote from: holco on February 26, 2017, 23:40:02
Tja met deze vang je 2 vliegen in 1 klap ;)

Master 10 van Audio-GD


Al gevonden €2250,00
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

jossie

Mooie eindtrap, vermogen is iets meer dan je Denon. Gaat ongeveer 1 dB harder...

Ik zou de Arendal aanzetten en kijken of je het laagste octaaf uit de Maggies kan halen. Meer vermogen op de maggies kan ook problemen geven, het zijn geen PA speakers.
Omni !

Richard70…

Zal morgen de sub er weer bij aanzetten en 7 db terug draaien.
Misschien toch audisy meer even in laten meten met een phantom center, kijken of dat bevalt.
Versterking heb ik echt geen idee van, dus alle input op dat gebied is welkom
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

HJ

Quote from: rdebruin on February 27, 2017, 00:05:00
Zal morgen de sub er weer bij aanzetten en 7 db terug draaien.
Misschien toch audisy meer even in laten meten met een phantom center, kijken of dat bevalt.
Versterking heb ik echt geen idee van, dus alle input op dat gebied is welkom
Persoonlijk zou ik de audisy voorlopig gewoon uit zetten. Dan zonder sub spelen en de beste plek voor de speakers zoeken, ook toe in etc.
Heb je dat zo goed mogelijk dat geheel meten. Alles zonder audisy of andere aanpassingen.
Daarna de sub erbij instellen en dmv meten de beste instellingen en cutoff bepalen.
Ik ga er gemakshalve van uit dat de sub al op de meest ideale plek staat.
In die opstelling het best mogelijke proberen te bereiken.
En daarna pas aanpassingen doe zoals audyssie.

Zoals gezegt gaat de sub icm met het cutoff filter je amp flink ontlasten omdat het laag via de sub gaat lopen.

Heb je dit alles goed gedaan dan een tijdje spelen. Je kan later bepalen of je een losse amp erbij wil plaatsen.

Zo zou ik het iig doen.[emoji6]


jossie

Nog even naar je Tannoy type gekeken, die zijn 91 dB gevoelig maar ook 8 Ohm.
Het verschil is daarmee 8 dB in rendement, echter het verschil in spanningsgevoeligheid 5 dB, daar gaat het hier om.

Sub 5 dB terugschroeven zou ongeveer goed moeten zijn. Geldt ook voor alle andere speakers in je setup. Je kunt ook de Maggies 5 dB meer geven in de receiver, makkelijker misschien.
Omni !

Richard70…

Quote from: hans. on February 27, 2017, 07:39:07
Persoonlijk zou ik de audisy voorlopig gewoon uit zetten. Dan zonder sub spelen en de beste plek voor de speakers zoeken, ook toe in etc.
Heb je dat zo goed mogelijk dat geheel meten. Alles zonder audisy of andere aanpassingen.
Daarna de sub erbij instellen en dmv meten de beste instellingen en cutoff bepalen.
Ik ga er gemakshalve van uit dat de sub al op de meest ideale plek staat.
In die opstelling het best mogelijke proberen te bereiken.
En daarna pas aanpassingen doe zoals audyssie.

Zoals gezegt gaat de sub icm met het cutoff filter je amp flink ontlasten omdat het laag via de sub gaat lopen.

Heb je dit alles goed gedaan dan een tijdje spelen. Je kan later bepalen of je een losse amp erbij wil plaatsen.

Zo zou ik het iig doen.[emoji6]

Zo zou het idd moeten Hans. Sub staat idd op de beste plaats, tevens ook de enige plaats waar ik dat bakbeest kwijt kan :D
Maar als ik in pure direct speel dan heb ik toch niks te maken met audesy
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

holco

Kweet niet hoor maar de impedantie curve geeft aan dat de Magnepan in het hoog dipt naar uiteindelijk zo'n 1,8 ohm en er wordt gemeld dat een sub de speakers makkelijker aanstuurbaar maakt, das de natuurwetten ff omdraaien volgens mij :threadclosed:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Richard70…

Quote from: jossie on February 27, 2017, 08:48:55
Nog even naar je Tannoy type gekeken, die zijn 91 dB gevoelig maar ook 8 Ohm.
Het verschil is daarmee 8 dB in rendement, echter het verschil in spanningsgevoeligheid 5 dB, daar gaat het hier om.

Sub 5 dB terugschroeven zou ongeveer goed moeten zijn. Geldt ook voor alle andere speakers in je setup. Je kunt ook de Maggies 5 dB meer geven in de receiver, makkelijker misschien.
Gaan we proberen, maar als ik evt phantom center wil, moet ik toch wel opnieuw inregelen?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

holco

Die Master 10 doet 1000W bij 2 ohm, wat doet die Denon?

Quote from: jossie on February 26, 2017, 23:55:58
Mooie eindtrap, vermogen is iets meer dan je Denon. Gaat ongeveer 1 dB harder...

Ik zou de Arendal aanzetten en kijken of je het laagste octaaf uit de Maggies kan halen. Meer vermogen op de maggies kan ook problemen geven, het zijn geen PA speakers.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

jossie

Quote from: holco on February 27, 2017, 08:52:04
Kweet niet hoor maar de impedantie curve geeft aan dat de Magnepan in het hoog dipt naar uiteindelijk zo'n 1,8 ohm en er wordt gemeld dat een sub de speakers makkelijker aanstuurbaar maakt, das de natuurwetten ff omdraaien volgens mij :threadclosed:

Holco, van 5K tot 20K zijn de bovenste twee octaven waar relatief weinig energie zit, dat zijn allemaal boventonen, daar gaat die versterker geen moeite mee hebben hoor.
Omni !

Richard70…

Quote from: holco on February 27, 2017, 08:52:04
Kweet niet hoor maar de impedantie curve geeft aan dat de Magnepan in het hoog dipt naar uiteindelijk zo'n 1,8 ohm en er wordt gemeld dat een sub de speakers makkelijker aanstuurbaar maakt, das de natuurwetten ff omdraaien volgens mij :threadclosed:
Ik was vroeger al niet zo'n ster in natuurkunde :D
Dus ik snap het überhaupt niet, meen altijd gelezen te hebben dat je er het best een stereo versterker bij kunt zetten voor stereo,
Iets met klok en klepel :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Quote from: holco on February 27, 2017, 08:55:37
Die Master 10 doet 1000W bij 2 ohm, wat doet die Denon?

Ik meen uit mijn hoofd iets van 200 wat, maar das volgens mij niet bij 2 ohm
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

jossie

Quote from: holco on February 27, 2017, 08:55:37
Die Master 10 doet 1000W bij 2 ohm, wat doet die Denon?

Dat weet ik niet maar is ook niet interessant. Bij het bovenste octaaf zijn de spanningen veel lager en daardoor het te leveren vermogen ook. Dat redt de Denon wel.

Jouw voorgestelde versterker is niks mis mee, de vraag is of het meerwaarde biedt in de praktijk, niet op papier. Ik denk erg weinig...
Omni !

holco

Ik heb de Magnepan .7 gehad en die kregen mijn Master 3 (zelfde specs) op de knieën bij hard draaien, en dat kwam niet door het laag.

Quote from: jossie on February 27, 2017, 08:56:31
Holco, van 5K tot 20K zijn de bovenste twee octaven waar relatief weinig energie zit, dat zijn allemaal boventonen, daar gaat die versterker geen moeite mee hebben hoor.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

jossie

Quote from: holco on February 27, 2017, 09:00:03
Ik heb de Magnepan .7 gehad en die kregen mijn Master 3 (zelfde specs) op de knieën bij hard draaien, en dat kwam niet door het laag.

Ik denk door het lage rendement. Niet perse de lage impedantie bij 20K

Zoals voorgerekend scheelt het hier ongeveer 8 dB dat is ik schat 6 keer het vermogen voor dezelde geluidsdruk.
Omni !