Advance Acousic MAP305II AMP IN vraag

Started by audio_stabilo, February 23, 2017, 10:56:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: audiogek on March  5, 2017, 22:02:29
Goedenavond.

Nog een kort vraagje.
Als ik een eindversterker wil aansluiting moet ik de jumpers eruit halen er deze op de pre out aansluiten. Nu zit er via een Y splitter een subwoofer op.  Echter als ik wil bi ampen met mijn speakers en ik wil een eindversterker aansluiten zou ik het mooi vinden dat ik hoog op de map 305 aansluit en laag op de eind. Ik neem aan dat dit dan ook via de y splitter moet ? Want als ik een eindversterker rechtstreeks de pre out aansluit komt er geen geluid meer uit de map 305 toch ? en met een Y splitter nog wel.

Is er dan ook een kabel zodat ik evt en sub (low level) links en rechts en een eind versterker aan kan sluiten? Want nu zit alleen een sub er op maar een eind versterker past er niet meer bij op die kabel

Daar staat niet in welke kabel ik nodig heb om eindversterker en sub aan te sluiten op pre out ;)

GOOS88

Houd er wel rekening mee dat je een eindbak nodig hebt waar je de gain van kan afregelen.

Anders speelt straks de ene versterker harder of zachter tov de andere versterker en krijg je ze niet op gelijk volume spelend
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

audio_stabilo

#53
Quote from: GOOS88 on March  6, 2017, 20:58:49
Houd er wel rekening mee dat je een eindbak nodig hebt waar je de gain van kan afregelen.

Anders speelt straks de ene versterker harder of zachter tov de andere versterker en krijg je ze niet op gelijk volume spelend

De eindbak doet toch mee op de voorversterker. Mijn sub doet nu toch ook mee op het volume van de map 305. Dus lijkt me dat die dat ook doet met een eindversterker . Zo gaat dat toch altijd met een eindversterker  ;)

GOOS88

Quote from: audiogek on March  6, 2017, 21:07:52
De eindbak doet toch mee op de voorversterker. Mijn sub doet nu toch ook mee op het volume van de map 305. Dus lijkt me dat die dat ook doet met een eindversterker . Zo gaat dat toch altijd met een eindversterker  ;)

Nope.. zo gaat dat zeker niet "altijd' met een eindversterker
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

audio_stabilo

Quote from: GOOS88 on March  6, 2017, 21:32:46
Nope.. zo gaat dat zeker niet "altijd' met een eindversterker

Waarom zou ik bij mijn versterker volume verschillen hebben dan ?

GOOS88

#56
Quote from: audiogek on March  6, 2017, 21:34:46
Waarom zou ik bij mijn versterker volume verschillen hebben dan ?

Bij de ene versterker komt er bij 1v aan de ingang 30v op de uitgang, bij de ander staat er pas 30v op de uitgang bij 2v op de ingang. Om maar een voorbeeldje te geven


De versterkingenactor van de eindtrap die je er bij achter gaat hangen moet dus gelijk zijn aan die van de map eindtrap.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

audio_stabilo

#57
Quote from: GOOS88 on March  6, 2017, 21:40:24
Bij de ene versterker komt er bij 1v aan de ingang 30v op de uitgang, bij de ander staat er pas 30v op de uitgang bij 2v op de ingang. Om maar een voorbeeldje te geven


De versterkingenactor van de eindtrap die je er bij achter gaat hangen moet dus gelijk zijn aan die van de map eindtrap.

Ah oke dat wist ik niet. Hoe zit dat met een maa406 op een map 305 ? Kan dat ?

Volgens mij beide 1.2 v

GOOS88

Quote from: audiogek on March  6, 2017, 21:51:47
Ah oke dat wist ik niet. Hoe zit dat met een maa406 op een map 305 ? Kan dat ?

Volgens mij beide 1.2 v

Voor de maa406 1.2v voor 150w/8ohm (zo'n 34Vrms op de uitgang). Versterkt ongeveer 28x.

Voor de map 1.2v voor 100w/8ohm (zo'n 28Vrms op de uitgang). Versterkt ongeveer 23x.

Zou advance ff mailen daarvoor als je het zeker wilt weten.



* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *