Advance Acousic MAP305II AMP IN vraag

Started by audio_stabilo, February 23, 2017, 10:56:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


audio_stabilo


solitaire

Hoe je "om een meter of iets te gebruiken alleen maar naar die brug toe" precies bedoeld is me niet duidelijk.

Deze bruggetjes geven je de mogelijkheid de MAP305 te grbuiken als voorversterker (beide bridges eruit en een interlink van de PRE OUT naar een eindversterker) of als eindversterker (beide bridges eruit een een interlink van een voorversterker naar de AMP IN op de MAP305).


succes

soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

audio_stabilo

Quote from: solitaire on February 23, 2017, 13:27:17
Hoe je "om een meter of iets te gebruiken alleen maar naar die brug toe" precies bedoeld is me niet duidelijk.

Deze bruggetjes geven je de mogelijkheid de MAP305 te grbuiken als voorversterker (beide bridges eruit en een interlink van de PRE OUT naar een eindversterker) of als eindversterker (beide bridges eruit een een interlink van een voorversterker naar de AMP IN op de MAP305).


succes

soli

Snap ik. Maar het verhaal is dat er een sub op de pre out moet komen ;)

solitaire

Vaak kan een subwoofer ook aangesloten worden (High Level noemen ze dat) door een extra paar luidspreker kables te gebruiken naar de sub ipv interlinks naar de sub (Low Level)

Quote from: solitaire on February 23, 2017, 13:27:17
Hoe je "om een meter of iets te gebruiken alleen maar naar die brug toe" precies bedoeld is me niet duidelijk.
I see ... een kabeljumper ipv een metalen bruggetje
Hinterm Horizont geht's weiter.

H&C Hifi

Niet zo moeilijk denken...

Wat je nodig hebt is dit :



Op deze manier kun je een extra eindversterker of sub aansluiten.

audio_stabilo

Quote from: solitaire on February 23, 2017, 13:33:24
Vaak kan een subwoofer ook aangesloten worden (High Level noemen ze dat) door een extra paar luidspreker kables te gebruiken naar de sub ipv interlinks naar de sub (Low Level)
I see ... een kabeljumper ipv een metalen bruggetje

Kabeljumper bedoel je de y splitter mee ? 1 clinch in 2x uit.

Heeft dit geen invloed op het geluid ipv de jumpers

H&C Hifi

#32
Quote from: audiogek on February 23, 2017, 13:35:39

Heeft dit geen invloed op het geluid ipv de jumpers

Dat stukje China 'metaal' wat er nu tussenzit is ook niet bevorderlijk, met een goede ysplitter word het zeker niet slechter.

solitaire

#33
Quote from: audiogek on February 23, 2017, 13:35:39
Kabeljumper bedoel je de y splitter mee ? 1 clinch in 2x uit.
nee dat bedoel ik niet
ik noem
Quote from: Sopper on February 23, 2017, 13:22:09

een jumperkabel ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

audio_stabilo

#34
Quote from: HcHifi.nl on February 23, 2017, 13:37:59
Dat stukje China 'metaal' wat er nu tussenzit is ook niet bevorderlijk, met een goede ysplitter word het zeker niet slechter.

Dus zoals ik het nu zie moet ik dit hebben.

3x y kabels. 1 kant naar amp in rechts / 1 kant amp in links
De aansluitingen linksen en  rechts die overblijven naar de sub

H&C Hifi

Zie reply 30..... dat heb je nodig  :ph34r:....

alleen een jumper kabel kan je nog geen extra apparaat aansturen dmv de pre-out.

audio_stabilo

#36
Quote from: HcHifi.nl on February 23, 2017, 13:45:18
Zie reply 30..... dat heb je nodig  :ph34r:....

alleen een jumper kabel kan je nog geen extra apparaat aansturen dmv de pre-out.

Inderdaad. Dan in bovenstaande toch de oplossing? Dan hou ik toch 2 aansluitingen over.

Clinch stekker in amp in links en rechts. Kabel er op aansluiten die van de pre out komt. En de andere die bij pre out over blijven de sub op

H&C Hifi

Quote from: audiogek on February 23, 2017, 13:46:28
Inderdaad. Dan in bovenstaande toch de oplossing? Dan hou ik toch 2 aansluitingen over.

Clinch stekker in amp in links en rechts

Kan, maar niet slim.
Kijk goed naar mijn plaatje, als je een Ysplitter pakt met 2x male en 1x female aansluiting heb je geen extra verloopjes nodig.

audio_stabilo

Quote from: HcHifi.nl on February 23, 2017, 13:49:01
Kan, maar niet slim.
Kijk goed naar mijn plaatje, als je een Ysplitter pakt met 2x male en 1x female aansluiting heb je geen extra verloopjes nodig.

Klopt maar denk dat ik 2 y splinters onder elkaar niet kwijt kan qua ruimte

audio_stabilo

#39
Quote from: HcHifi.nl on February 23, 2017, 13:34:00
Niet zo moeilijk denken...

Wat je nodig hebt is dit :



Op deze manier kun je een extra eindversterker of sub aansluiten.

Ik zie deze nu pas. Ja dit is beter !

Van die kabel gaat er dan 1 in pre out en 1 in pre amp in ? Dan mag ik op vrouwtje gewoon de sub doen ondanks dat die kabel ook in amp in zit aangesloten ? Weet de versterkt dan waar de aansluiting die overblijft dan voor gaat dienen... dan kan pre out zijn of amp in nu aangezien die zelfde kabel in 2 verschillende aansluitingen zitten

solitaire

#40
Aangezien ik constant het idee heb langs elkaar heen te spreken heb ik nog eens je oorspronkelijke bericht gelezen, wetende wat er daarna al allemaal geschreven is.

Wat me opvalt is iets waar misschien nog een gedachtenkronkel ligt ... ("MAP305 als eindversterker gaat werken zodat het volume gewoon kan blijven staan zoals je normaal stereo luistert"). Als je de MAP305 aansluit op de receiver (via de AMP IN op de MAP305) dan is de volume regeling van de MAP305 niet te gebruiken (de MAP speelt op volume van de receiver).

Misschien iets volledigs overbodigs geschreven, maar goed ....

Volg verder de instructies waar HcHifi.nl mee komt.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

audio_stabilo

We gaan het straks proberen.

Maar het werkt dus wel heel anders dan met mijn denon. Daar kan ik zo een sub aansluiten op pre out zonder verloopjes. Ook kan Daan gewoon een eind versterker op terwijl de denon als voor en eind blijft werken. Is die werking dan zo anders ? Bij de map 305 is het allemaal of of. Ook schakel je daar niet even voor surroundgeluid een knopje in dat die als eind gaat werken op de reciever. Als die dan stereo wilt luisteren moet die de brug weer terug zetten. Waarom zit dat zo anders in elkaar?

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Sopper

Quote from: audiogek on February 23, 2017, 16:41:24
We gaan het straks proberen.

Maar het werkt dus wel heel anders dan met mijn denon. Daar kan ik zo een sub aansluiten op pre out zonder verloopjes. Ook kan Daan gewoon een eind versterker op terwijl de denon als voor en eind blijft werken. Is die werking dan zo anders ? Bij de map 305 is het allemaal of of. Ook schakel je daar niet even voor surroundgeluid een knopje in dat die als eind gaat werken op de reciever. Als die dan stereo wilt luisteren moet die de brug weer terug zetten. Waarom zit dat zo anders in elkaar?

Jouw Denon heeft een dedicated pre out, vandaar dat je dus zo een subwoofer aansluit.
Ook een HT passthrough blijkbaar.

De AA heeft dat allemaal niet, kwestie van keuzes in het ontwerp.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

audio_stabilo

duidelijk.  Dus stel je wilt wel een keer een eindversterker eraan hebben als extra dan kan er een kabel tussen waar 2x vrouwtje uitkomt? zodat sub en eind aangesloten kunnen worden?

audio_stabilo

Met de kabels zoals HcHifi had gezegt is gelukt!
Echter heb ik mij gisteravond de hele avond zitten storen aan het geluid.
Ik heb 2 van die kabeltjes gekocht. 1 op AMP in en 1 op Pre out. Uit beide hou ik dan een aansluiting over voor sub R/L.

Ik gebruik gewoon een cinch stereo kabel dus ik had het pre out link en rechts naar de sub. Op de sub kan er maar 1 in dus daar had ik nog een simpele Y adapter voor (niet in kabelvorm)

Het storende geluid was: weinig detail, geen ruimtelijkheid, net of je mono aan het luisteren bent.

Toen ik voor de gein de bruggen terug deed was het een fantastisch geluid zoals het moet. Wat blijkt. Als ik de Y splitter uit de sub haal en ik haal 1 kabel uit die Y Splitter wordt het geluid ook zoals het wezen moet. Hoe kan dit? Brakke Y adapter? Of mag ik vanaf deze versterker maar met 1 kabel naar de sub en evt de andere aansluiting voor nog een sub gebruiken?

Op mijn denon heb ik het ook zo zitten namelijk met een stereo cinch kabel en die y adapter

H&C Hifi

Als je sub maar 1 input heeft zou ik dit verhaal laten varen....

als jij de output van de Advance kortsluit dan krijg je mono ja....
Dit omdat je signaal van links dan ook op rechts instuurt en andersom.

In jou geval moet je of een sub kopen met een hi-level ingang of een versterker kopen met een aparte sub (mono) uitgang w
Pas dan krijg je het zoals het eigenlijk moet.

audio_stabilo

#47
Quote from: HcHifi.nl on February 24, 2017, 10:31:20
Als je sub maar 1 input heeft zou ik dit verhaal laten varen....

als jij de output van de Advance kortsluit dan krijg je mono ja....
Dit omdat je signaal van links dan ook op rechts instuurt en andersom.

In jou geval moet je of een sub kopen met een hi-level ingang of een versterker kopen met een aparte sub (mono) uitgang w
Pas dan krijg je het zoals het eigenlijk moet.

En als je 2 subs gebruik is dat niet ? 1 op pre out links en 1 op pre out rechts .

Kort sluiten doe ik omdat ik er weer 1 aansluiting van maak in de sub ?

audio_stabilo

#48
Goedenavond.

Nog een kort vraagje.
Als ik een eindversterker wil aansluiting moet ik de jumpers eruit halen er deze op de pre out aansluiten. Nu zit er via een Y splitter een subwoofer op.  Echter als ik wil bi ampen met mijn speakers en ik wil een eindversterker aansluiten zou ik het mooi vinden dat ik hoog op de map 305 aansluit en laag op de eind. Ik neem aan dat dit dan ook via de y splitter moet ? Want als ik een eindversterker rechtstreeks de pre out aansluit komt er geen geluid meer uit de map 305 toch ? en met een Y splitter nog wel.

Is er dan ook een kabel zodat ik evt en sub (low level) links en rechts en een eind versterker aan kan sluiten? Want nu zit alleen een sub er op maar een eind versterker past er niet meer bij op die kabel

audio_stabilo