rega P2 / pro-ject rpm1 icm Naim Superuniti

Started by Corne H, February 20, 2017, 19:45:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Corne H

Het lijkt me leuk (en daarin ben ik niet de enige als ik dit board zo zie) om ook weer eens platen te gaan draaien. Ik moet helemaal van nul af beginnen omdat ik jaren geleden stom genoeg al mijn platen heb weggegeven, ook de speler (een oude JVC volgens mij) heb ik niet meer. Omdat ik ook niet zeker weet hoe dit aan gaat slaan heb ik voorlopig een budget in gedachten van 500-700 euro voor een speler en evt toebehoor / phono versterker. Hier in de buurt worden in die prijsklasse Rega en Pro-ject verkocht (verschillende winkels), zijn er forum leden die ervaring hebben met deze spelers icm Naim, en wat voor phono versterkers zijn hier een goede combi mee ? Wat heb ik nog meer nodig ?

Groeten,
Corné

Siddartha

Heb zelf een Cambridge 551p en dat klinkt eigenlijk al heel erg goed.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

w00Dy

Die Cambridge is enkel MM als ik het goed heb? Hangt er een beetje vanaf of je in de toekomst wil gaan experimenteren met MC e.d.

Ik speel met een gemodificeerde versie van een Rega P2, vroeger met een Clearaudio Nano, tegenwoordig met een Schiit Mani. Beiden zijn MM/MC selecteerbaar, leuk om te experimenteren. De Schiit Mani is de goedkopere van de twee maar doet klankmatig niet onder, wel handig om de kosten beheersbaar te houden in het begin. Bovendien zijn Rega spelers makkelijk te upgraden.

Wat heb je nog nodig? Met een platenwas setje a 45 Euro val je geen bult en geniet je nog meer van vb. kringloop vinyl :)

Corne H

Ik heb momenteel niets, dus in principe alles nog nodig. Ik heb even naar jullie (Cambridge / Schiit) versterkers gekeken, maar die zijn volgens mij niet meer leverbaar. Ik zie wel dat die ongeveer hetzelfde kosten als een instap phono van Rega / Project dus misshien begin ik daarmee en kan ik daarna als het goed bevalt altijd nog gaan experimenteren / upgraden. Ik ga proberen zaterdag eens te gaan kijken / luisteren maar ben nog wel benieuwd of er forum leden zijn die ervaringen hebben met deze 2 merken (al dan niet in combi met Naim) en waarin deze verschillen / uitblinken, wat er eventuele voor/na delen zijn.

Siddartha

Even goed googelen dan kun je nog wel een 551 vinden. Maar is opgevolgd door de cp1.
De 651p is wel nog te krijgen en deze is voor zowel mm als mc
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

SHFT

Ik heb de Cambridge Audio - CP2 (vervanger van de 651) voor MM & MC, relatief goedkoop en dus ook geschikt voor MC.

Ik lees ook zeer goede dingen over Graham Slee maar die zijn niet overal te krijgen natuurlijk.
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

Robiwan

Quote from: SHFT on February 22, 2017, 11:58:46
Ik heb de Cambridge Audio - CP2 (vervanger van de 651) voor MM & MC, relatief goedkoop en dus ook geschikt voor MC.

Ik lees ook zeer goede dingen over Graham Slee maar die zijn niet overal te krijgen natuurlijk.

klinkt nogal dun en grijs is mijn ervaring.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Siddartha

Naim heeft ook een Phono stage maar die is geloof ik ook niet geel geweldig...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Corne H

Een  gebruikte Naim Stageline was eigenlijk mijn eerste gedachte, maar deze kan niet gevoed worden door mijn Superuniti. Een gebruikte Stageline + voeding gaan waarschijnlijk meer kosten dan de draaitafel en dat was voorlopig ook weer niet de bedoeling.

w00Dy

Quote from: Corne H on February 21, 2017, 15:31:24
Ik heb even naar jullie (Cambridge / Schiit) versterkers gekeken, maar die zijn volgens mij niet meer leverbaar.

Schiit was een Kickstarter project en is doorgegroeid naar een volwaardige webshop. Door hun eigen succes is niet alles is in stock maar de leadtime valt behoorlijk mee.

Uiteraard zijn er voldoende snel leverbare alternatieven van andere fabrikanten beschikbaar :)


Robiwan

Quote from: Corne H on February 23, 2017, 00:42:21
Een  gebruikte Naim Stageline was eigenlijk mijn eerste gedachte, maar deze kan niet gevoed worden door mijn Superuniti. Een gebruikte Stageline + voeding gaan waarschijnlijk meer kosten dan de draaitafel en dat was voorlopig ook weer niet de bedoeling.

niet doen, gewoon een leuk en goed trapje tussen 200 en 300 euro. De SL heeft vooral weinig versterking en klankmatig teveel getuned op PRAT en klinkt daardoor nogal kaal/droog. Verder valt het tophoog nogal snel af. Lekker laten staan.

Cambridge, NAD, Shitt, Rega, Creek allemaal goed klinkende trapjes!
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Corne H

Gisteren na een demo een Rega Planar 2 besteld met een Rega phonotrapje, jammer genoeg niet op voorraad. Ik heb er zin in !

Cyreg

Welke phonotrapje? > Rega Fono Mini of Rega Fono MM?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Robiwan

De Classic van Pro-Ject vind ik wel fraai afgezien van het bling bling contragewicht :crazy: Als ze die nou mat zwart maken :)

Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Robiwan

#14
De Ortofon Blue is klankmatig de winnaar uit de 2M familie volgens deze test. De uitgangsspanning bedraagt maar liefst 10 mv, das echt extreem hoog.

http://www.lowbeats.de/ortofon-2m-blue-mm-system-zum-toppreis/
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Rowdy

Quote from: Robiwan on February 26, 2017, 12:54:11
De Classic van Pro-Ject vind ik wel fraai afgezien van het bling bling contragewicht :crazy: Als ze die nou mat zwart maken :)


Hoe is deze in vergelijking met een Pro-Ject Perspective van mei 2001?

Robiwan

Quote from: Rowdy on February 26, 2017, 13:46:59
Hoe is deze in vergelijking met een Pro-Ject Perspective van mei 2001?

Geen idee hoe die zich verhouden tot elkaar?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Corne H

Quote from: Cyreg on February 26, 2017, 10:54:37
Welke phonotrapje? > Rega Fono Mini of Rega Fono MM?

De mini, ik wil voorlopig even kijken hoe het bevalt. Heb ook bewust niet naar de Planar 3 geluisterd (was ook aanwezig, en nog veel meer moois), ben nogal snel om als iets mooier is. Voordeel van de spullen die ik nu heb gekocht is dat ze bij evt upgrade / niet bevallen redelijk vlot te verkopen zijn zonder enorme verliezen (denk ik tenminste..). Maar mijn eerste indrukken waren zeer positief, ik denk dat deze speler ook redelijk aansluit bij de rest van mijn set.

Cyreg

Die Planar 2 lijkt me 'n behoorlijk goed begin met het eigen Carbon elementje voor ~ €500...
...en ik verwacht inderdaad ook dat deze eventueel na half jaartje ofzo aardig in de markt ligt, als het niet mocht bevallen  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)