Denon tuner TU S10

Started by frits marantz, February 20, 2017, 18:11:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frits marantz

Wie weet van welk verkoop jaar dit type tuner is?

Is het een high end tuner die beter is dan bv een 1500ae of 1510ae?

Rowdy

Dacht rond 1999 en hoorde bij de S10 serie, bestaande uit CD speler, geïntegreerde versterker, voor- en eindversterker. Deze serie lag boven de PMA 2000 versterker en onder de S1 serie.

frits marantz

Dank voor de info. 17 jaar oud hoeft geen probleem te zijn. Mijn huidige Sony is bijna 40 jaar oud en werkt nog prima. Echter vind ik voorkeuze zenders wel makkelijk en het past denk ik wel goed bij mijn PMA 1500ae.

Ervan uitgaande dat er technisch geen mankementen zijn zal het met de ontvangst en de kwaliteit van het geluid dus wel goed moeten zitten?

frits marantz

Krijg 'm 1,5 week op proef. Ben benieuwd.

frits marantz

Morgenvroeg halen bij Kiala. Ben benieuwd.

frits marantz

Goed werkende en mooi klinkende tuner. Goede ontvangst op slechts een dipool. Mooie aanvulling op de set.

blue-eyes

Ik heb deze ook gehad. Ik had er wel een erg goede antenne bij, buitenantenne. Ben de naam even kwijt, kost wel wat zo'n antenne.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Rowdy

Magnum Dynalab?

Ik gebruik een zelfbouw FM antenne voor binnen. Ontvangst is sterk afhankelijk van de plaatsing en het weer, maar de zenders die ik wil luisteren is het goed.

blue-eyes

Quote from: Rowdy on March 18, 2017, 12:50:41
Magnum Dynalab?

Ik gebruik een zelfbouw FM antenne voor binnen. Ontvangst is sterk afhankelijk van de plaatsing en het weer, maar de zenders die ik wil luisteren is het goed.

Idd!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

frits marantz

Bij mij staat de set op de 2de verdieping. Heb daar een goede ontvangst.

JGvH

Ff in t algemeen fm gaat er toch binnen een paar jaar uit, alles wordt dab+

frits marantz

Zou kunnen. Zijn nu alleen nog maar transistorradio achtige dingen zo te zien. Voorlopig blij met FM.

frits marantz

Inmiddels is door de aanschaf van een DNP 720ae de S10 niet meer in gebruik. Kan naar een liefhebber. Op MP gezet.