Rens zijn keldertje

Started by Rens, February 19, 2017, 23:39:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rens

Eindelijk ook maar eens een paar foto's gemaakt.

Inmiddels is mijn HT al een half jaar klaar (voor zover hij dat ooit is) en ben ik er volop van aan het genieten.

Hij is niet echt groot maar vind zelf dat ik er een erg mooie ruimte van heb gemaakt.

In eerste instantie zou er geen HT komen, na wat onderhandelen met de wederhelft zijn we eruit gekomen. Jullie begrijpen het al, op de verdieping hebben we haar Walk-in closet gemaakt en in de kelder de HT.
Het (ouderlijke) huis hebben we ca. 8 jaar geleden gekocht en we zijn ongeveer 6,5 jaar bezig geweest met verbouwen (bijna alles zelf gedaan). Gezien de lange verbouwingsperiode heb ik er dus ook even over na kunnen denken hoe ik de HT zou maken. Tevens heb ik in al die jaren een mooie set bij elkaar kunnen sparen, het meeste heb ik gebruikt (en op de gekste plekken) gehaald. Kan me nog een verhaal herinneren van een ritje naar Lubeck op en neer voor een paar speakers...

Ongeveer anderhalf jaar geleden de verbouwing afgerond en toen kon ik in de kelder aan de slag!

Wat heb ik gedaan,
De kelder welke eerst erg laag en vochtig was omgebouwd tot HT, maten 3,6 x 3,3 x 2,0 m.
De oude tegelvloer verwijdert (lag los op het zand) en een cm of 30 uitgegraaft. Vervolgens isolatie erin en een nieuwe vloer gestort, aangezien dat de afwerkvloer zou worden deze gevlindert om een mooie gladden en vlakke vloer te krijgen.

Toen de vloer klaar was een binnenmuur gemetseld en een nieuwe trap geplaatst, daarna de zij- en achterwanden uitgevuld om de installatie weg te werken en MDF panelen gemonteerd.
Aan de voorzijde het scherm ingebouwd en ruimte voor de apparatuur gecreëerd, deze moest vrij diep zijn aangezien de Integra eindversterker ruim 60cm diep is. Tevens zit achter het scherm de watermeter welke dan ook gelijk weggewerkt is. Bijkomend voordeel was dat ik daar ook al mijn netwerkonderdelen, stroomfilter en dergelijke achter weg kon werken.

Achter het scherm is er tevens ruimte voor opslag van wat Blu-rays en dergelijke.

Vervolgens lekker met de zwarte saus en verf aan de gang gegaan. Hierna een testopstelling gemaakt waaruit bleek dat het geheel wel erg hard klonk en dus zo goed als de gehele ruimte voorzien van Auralex matten.

Tevens voor de stroomvoorziening een aparte groep gemaakt.

Voor verwarming/verkoeling een airco geplaatst maar vind dit voor verwarmen niet echt een geweldige oplossing, gelukkig heb ik er al wel een CV leiding liggen dus wie weet..

Zal jullie de fases welke tussen de uiteindelijke opstelling  ( 7.2.4) zit besparen maar momenteel heb ik dit in de kelder staan.

Verlichting,
- RGBW strip voor koofverlichting rondom
- RGB strip voor verlichting trap
- diverse inbouw (LED) spots voor basisverlichting
- 2 stuks Ikea richtspots om wat te kunnen zien (wordt ook ouder)

Beeld
- JVC DLA-X5000
- elektrisch scherm, Celexon 200x113

Audio
- Denon X7200WA (gebruikt voor processing en versterken van 4 atmos speakers
- Integra RDA7 (voor vloerstaanders en centerspeaker)

Bronnen
- Dune 4k Solo Op de foto staat nog een Dune Base
- Samsung k8500
- Denon DBT3311
- PS3
- PS4
- Integra RDV1
- Squeezebox Touch

Luidsprekers
- Elac 601 center
- Elac 607 front
- Elac 608 surround R+L
- Elac 602 surround back R+L
- Elac 203.2 atmos Height back
- Elac 203.2 atmos front (speakers verbouwd zodat ik niet met de hoogte in de knoei kom)

Subwoofers
- SVS PB12-Plus front
- SVS PC12-plus back (achter de stoelen)

En uiteraard een paar foto's..




























luuk123456

#2
Rens, dat is een prachtig keldertje!
Het nadeel van zo'n kleine ruimte is dat je nauwelijks goeie overzicht foto's kan maken waar je mooi de complete HT op ziet.
Ik heb hetzelfde probleem 😁
Maar wát ik op de foto's zie, ziet er echt heel mooi uit!
Geniet er van zou ik zeggen....
Je partner in haar kast en jij in jou bioscoop; ideaal!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 10 met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

MLCinema

Wat gaaf zeg! Mooie componenten in een mooie ruimte. Dat is geen straf om daar te zitten. Heb je nog wensen buiten de cv?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

MauZ

Idd mooie en knusse HT! Lijkt me idd geen straf om daar te toeven.. 👍🎉

Verstuurd vanaf mijn Letv X910 met Tapatalk

*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004 SG*Marantz CD5005 SG*TAGA Harmony Platinum V.2 F-100 Fronts*TAGA Harmony Platinum V.2 C-40PR centerspeaker*TAGA Harmony Platinum S-40 surrounds*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables/W&M LS cables*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*Lacie 2x1 TB  Neil Poulton Design*

vik

Leuke ruimte Rens!

Mooie speakers btw  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Mediasluis

Gefeliciteerd Rens met je mooie bioscoop.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Rens

Bedankt voor de complimenten 8) ben er zelf ook erg blij mee.

En tja wat zou ik nog willen veranderen, de laatste wijzigingen zijn de X5000 en Atmos geweest. Qua set up ben ik nu erg tevreden.
Op termijn wellicht wat andere stoeltjes/bank echter is dat niet zo gemakkelijk om die de kelder in te krijgen met de smalle en lage doorgang..

Sjaak_Banaan

Dat ziet er leuk uit Rens, erg compact maar mooi spul!  :headbanging:
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Roger Black


Start to HT


Sailor Jan

Wees lief voor jezelf

Rens

#12
Inmiddels al een radiator in de garage liggen (hoe snel kan het gaan), nog even matzwart maken en ophangen.
De regeling verloopt via Evohome van Honeywell zodat ik de Bios (net als de andere ruimten) in huis separaat kan aansturen.

Goede vriend van mij is loodgieter dus gaat goed komen...

RalphH

Hey Rens!
Leuk om soort van toevallig weer eens tegen een forumgenoot aan te lopen. Jammer dat we niet wat meer tijd hadden.
Zie dat de foto's in je topic het niet doen, tijd voor een update ;).

Heb nog even gekeken naar de multeq app, maar die doet het op jouw model helaas niet. Beetje apart aangezien andere courante modellen dit wel ondersteunen.
Ben wel benieuwd naar je ruimte, kijken of we een keer wat af kunnen spreken.

Grtz
Ralph
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

MLCinema

Jammer dat de foto's niet meer werken. Zeer geslaagde ht wat mij betreft (toen de foto's nog wel werkten).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |