Author Topic: Akoestische panelen met foto gedrukt op textiel  (Read 3030 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Freeco

• member
  • Trade Count: (0)
Re: Akoestische panelen met foto gedrukt op textiel
« Reply #50 on: August 13, 2017, 10:49:19 »
Ik zou ook wel het een en ander kunnen meten: heb hier ook een UMIK-1 liggen. Maar ik heb er nu effe geen tijd voor... Meten is weten. Maar het is voor mij al voldoende dat er 'in theorie' wat extra geluidsabsorbtie zal zijn, ook al heb ik er de exacte, harde feiten niet van ;)

Ik liet mijn prints maken bij Printdeal.be. De Belgische afdeling van Drukwerkdeal.nl.
Moet je even fotoproducten > textieldoeken volgen in de navigatie en decotex aanduiden als materiaal. De gratis verzending is trouwens niet van toepassing op dit soort product.
Projectie: HTPC - Epson EH-TW5500 - Kingpin 90" 16:9 spanscherm
Geluid: Onkyo TX-NR609 - Jamo S 608 7.1 speakerset - Jamo SUB 300

Offline bert stoltenborg

• full member
  • I love the HTforum
« Reply #51 on: August 13, 2017, 17:30:23 »
Ik zou een stukje stof voor een speaker houden, liefst op spanning.
De stof moet zo groot zijn dat de hele luidspreker wordt afgeschermd van de microfoon.
Je kunt de microfoon het best dicht bij de luidspreker houden om reflecties te elimineren.
Meten en de impulsrespons zo windowen dat de eerste reflecties worden uitgesloten. (Daarna nog een keer om te kijken of de resultaten reproduceerbaar zijn).
Daarna hetzelfde, zonder iets aan window/geluidsniveau/luidspreker-mic-positie te wijzigen zonder het doek en de twee als een overlay bekijken.

Je kunt eventueel ook onder een hoek de reflectie bekijken, maar dat is weer iets ingewikkelder.
Vragen mag natuurlijk altijd, maar graag op het forum in plaats van per PM zodat anderen de kans krijgen om iets op te steken of om te zeggen dat ik een idioot ben :-). Offertes aanvragen kan wel per PM :-).

Offline Fred Mulder

• full member
« Reply #52 on: September 24, 2017, 12:08:56 »
Deze week is voor de keuken een fotopaneel bezorgd.

Online besteld met eigen foto, in elkaar zetten 10min werk. Ben er erg tevreden over, werkt goed en ziet er goed uit

Afmeting: 180x140x4cm

Offline knubbe

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+82)
« Reply #53 on: September 24, 2017, 12:15:26 »
Eigen foto van een Van gogh? Ziet er goed uit hoor.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Offline Fred Mulder

• full member
« Reply #54 on: September 24, 2017, 12:43:13 »
Lang leve Google photo search, daar kun je afbeeldingen filteren op resolutie

Edit: gebruik Google search op de desktop, search op tablets/telefoons heeft minder opties
« Last Edit: September 27, 2017, 15:25:14 by Fred Mulder »

Offline jahtari

• New member
  • *
  • Boing Boom Tschak
« Reply #55 on: September 24, 2017, 20:35:23 »
En, tevreden over het effect?
Bluesound PowerNode 1 - DDFA volledig digitale streamer/versterker op een set witte Focal 1028 BE.

Offline Fred Mulder

• full member
« Reply #56 on: September 24, 2017, 20:55:48 »
Jazeker, twee kids (1 en 4 jaar) eten met het gezicht naar deze muur toe.. met alle bijbehorende db's.. Het is nu een stuk aangenamer, meer dat ik vooraf had verwacht, ik kijk nu naar andere plekken in huis waar ik een paneel kan hangen (zie hiervoor onlangs aangemaakte showcase, in progress).

Het fijne van deze panelen is dat je voor een paar tientjes een nieuw afbeelding kunt laten afdrukken. Dus het is nu even een uitgave, maar daarna jaren lang plezier, met welke afbeelding dan ook.

ps. de foto's zijn met een telefoon genomen, ik zie nu pas (achter een pc) dat ze niet helemaal scherp zijn. De detailfoto is 20 cm rechts van de linkerhoek genomen (tpv het visdraad), zo'n 40cm onder de bovenkant.

Offline Bas Akkerman

• "Tell me thy electrickery, that I may do it." "Do what?" "Put the sun in a bottle"
  • Administrator
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+21)
« Reply #57 on: September 27, 2017, 12:41:07 »
Interessant, Fred. Bedankt voor de tip!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten