Relais klik continu op versterker TAG IRV60

Started by Erik, February 19, 2017, 02:24:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

De laatste tijd meer last van ook onder platen spelen. Klik klik lampje brand even geluid valt niet weg.
Alleen je hoort harde klik wat mij aan een relais doet denken maar verser geen idee waar het zit of wat ik moet doen.
Net alsof hij signaal van AB krijgt om naar andere bron te gaan zo'n klik maar hij verandert niet van bron.

Iemand idee wat het is?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

solitaire

Relais die klikken, voornamelijk onder het spelen, heb ik ook eens gehad op een eindversterker. Het bleek op te lossen door de relais op de uitgang (zagen er bij mij uit als ongeveer een cm3 'kubusjes' ) open te maken en met cleaner te behandelen.

succes


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Erik

Ok dank je dat is wel eens de moeite om te proberen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Waarom zouden vuile contacten van een relais er voor zorgen dat ze in en uitgeschakeld worden, dat begrijp ik niet.
Een relais wordt in of uitgeschakeld omdat er bv een re-handshake plaats vind of een ander signaal er tussen door fietst waardoor de logica denkt het relais te moeten schakelen. Er wordt nooit naar het signaal dat geschakeld wordt zelf gekeken na het relais, althans heb ik nog nooit gezien in een versterker.
Hoe oud is de versterker? Is het 1 relais of meerdere? Dan zou ik het hele relais gewoon vervangen.

Met schoonmaken wil je goed mee uit kijken, alleen IPA gebruiken niet die aggressieve cleaners en dun papiertje ertussen max. Als je met bv oorstaafjes gaat klooien heb je kans de contacten te verbuigen waardoor je veel verder van huis bent. Eigenlijk is een schoon papiertje ertussen heen en weer halen voldoende dan zie je ook meteen of er veel vuiligheid op zit, papier op microniveau is ook grof van structuur.