Zidoo x10

Started by michael.reynaers, February 18, 2017, 17:11:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

michael.reynaers

Nieuwe speler zidoo X10.
http://www.gadgetgear.nl/2017/02/eerste-beelden-zidoo-x10-bijzondere-android-mediaplayer/

https://www.media24store.nl/zidoo-x10.html
Hier kun je hem al een preorder plaatsen hij komt volgende maand uit en kost 199 Euro op bovenstaande site .

skank1

Je bent me te snel af :)
Ik verwacht ook een review te doen over deze speler. Zelfde chip als de X9S
Dus topspelertje..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

michael.reynaers

Ik zag het juist op de site staan .
Je kunt de review hier op zetten  ;D.
ik heb nu de himedia q10pro ben er tevreden over . Maar ik zie de laatste tijd veel nieuwe en kwalitatieve spelers voorbij komen dit was een paar jaar geleden niet .
Ben alleen eens benieuwd als mede8er nog met een nieuw toestel komt voor 4k en kodi erop hier was ik ook altijd tevreden over die deed gewoon wat hij moest doen .

Daan de G.

Dit ziet er interessant uit. Ben zelf in de race voor een nieuwe mediaplayer en twijfel tussen de zappiti en deze. Hoe werkt het os van Ziddo?

skank1

Quote from: Daan de G. on February 21, 2017, 21:59:41
Dit ziet er interessant uit. Ben zelf in de race voor een nieuwe mediaplayer en twijfel tussen de zappiti en deze. Hoe werkt het os van Ziddo?
Dan kies ik met mijn ogen dicht, geen zappiti!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Daan de G.

Quote from: skank1 on February 21, 2017, 22:12:15
Dan kies ik met mijn ogen dicht, geen zappiti!

Vertel :-) en daarnaast, zidoo maakt gebruik van kodi maar dan met zijn eigen speler? Werkt dat een beetje? Voor mij zijn beeld en geluidskwaliteit het belangrijkst.

RonG

Ze gaan wel hard met nieuwe spelers, ben benieuwd :)

skank1

Quote from: Daan de G. on February 21, 2017, 22:41:30
Vertel :-) en daarnaast, zidoo maakt gebruik van kodi maar dan met zijn eigen speler? Werkt dat een beetje? Voor mij zijn beeld en geluidskwaliteit het belangrijkst.

Dat werkt super. Kwalitatief zal het identiek zijn, zelfde chip dacht ik.
Alleen beraal je dubbel zoveel bij zappiti.... Voor hun eigen zappiti software die veel inder is dan kodi..
Zidoo kodi (zdmc) is 10000x beter
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

LeRouge

Quote from: RonG on February 22, 2017, 09:52:07
Ze gaan wel hard met nieuwe spelers, ben benieuwd :)

Inderdaad zeg. Net een maand de x6pro in mijn bezit.
Nu nog aan het denken aan de Dune HD solo 4K maar twijfel over de snelheid waarmee er nieuwe streamers op de markt komen. En als Dune met iets nieuws gaat komen wil ik liever wachten...

Luxe probleem maar wat een keuzes allemaal  :D
Genoeg om lol te hebben

RonG

Quote from: LaRouge on February 23, 2017, 12:42:39
Inderdaad zeg. Net een maand de x6pro in mijn bezit.
Nu nog aan het denken aan de Dune HD solo 4K maar twijfel over de snelheid waarmee er nieuwe streamers op de markt komen. En als Dune met iets nieuws gaat komen wil ik liever wachten...

Luxe probleem maar wat een keuzes allemaal  :D

Dune is normaal niet zo snel met "nieuwe" spelers. Een mediaplayer die alles doet wat wij wensen zal er denk ik nooit komen :sleepy:.

Ik wacht de reviews eens af, misschien een upgrade voor de X6Pro welke ik in de woonkamer heb staan :)

skank1

Quote from: LaRouge on February 23, 2017, 12:42:39
Inderdaad zeg. Net een maand de x6pro in mijn bezit.
Nu nog aan het denken aan de Dune HD solo 4K maar twijfel over de snelheid waarmee er nieuwe streamers op de markt komen. En als Dune met iets nieuws gaat komen wil ik liever wachten...

Luxe probleem maar wat een keuzes allemaal  :D

Wie is dune? :)

Dune doet al lang niet meer mee..
Nochtans waren ze voeger de top..
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RonG

Quote from: skank1 on February 23, 2017, 16:13:45
Wie is dune? :)

Dune doet al lang niet meer mee..


Beetje kort door de bocht, zou mijn huidige voor geen enkele android box willen ruilen op dit moment.
Ik weet dat jij helemaal fan bent ervan natuurlijk en dat mag :)

skank1

Quote from: RonG on February 23, 2017, 16:15:56
Beetje kort door de bocht, zou mijn huidige voor geen enkele android box willen ruilen op dit moment.
Ik weet dat jij helemaal fan bent ervan natuurlijk en dat mag :)

Even nuanceren...
Ik ben niet weg van android boxes.
Ik ben weg van kodi... Das iets andrs.
Mijn main speler met kodi is geen android box ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

djaxx

Quote from: skank1 on February 23, 2017, 16:13:45
Wie is dune? :)


Dune, dat zijn die mediaplayers die x aantal jaren geleden al volledig bluray menu support hadden.
Je weet wel, datgene dat deze zido de dag vandaag nog steeds niet kan!!!!!!

RonG

Quote from: djaxx on February 24, 2017, 09:50:14
Dune, dat zijn die mediaplayers die x aantal jaren geleden al volledig bluray menu support hadden.
Je weet wel, datgene dat deze zido de dag vandaag nog steeds niet kan!!!!!!

Niet enkel Zidoo, alles wat Kodi draait. Maar neemt niet weg dat het goede spelers kunnen zijn natuurlijk. De dune solo 4K welke ik nu heb heeft ook zijn minpunten natuurlijk maar hij doet wat hij moet doen :)

Een goede betrouwbare mediaplayer (met Kodi want de interface is idd erg mooi) welke alle formaten ondersteund plus volledige blu-ray menu ondersteuening zou het zijn, tenminste voor mij.

LeRouge

Quote from: djaxx on February 24, 2017, 09:50:14
Dune, dat zijn die mediaplayers die x aantal jaren geleden al volledig bluray menu support hadden.
Je weet wel, datgene dat deze zido de dag vandaag nog steeds niet kan!!!!!!

Daarom zat ik ook naar een Dune te kijken maar het feit dat ik HDMI 2.0 / USB 3.0 / HDCP 2.2 'mis' maakt de keuze moeilijk gezien ik niet elk jaar iets nieuws wil gaan kopen. En als de Zidoo X10 dat wel kan gaan doen en goed (reviews en testen afwachten  ;D ) dan valt daarmee de Dune voor mij weg.

Quote from: RonG on February 24, 2017, 09:55:25Een goede betrouwbare mediaplayer (met Kodi want de interface is idd erg mooi) welke alle formaten ondersteund plus volledige blu-ray menu ondersteuening zou het zijn.
Daar wacht ik ook op  8)
Genoeg om lol te hebben

djaxx

Ik heb zelf ook de x9 en heel tevreden over hoor, enkel mis ik de blu ray menu's .
Ik begrijp gewoon echt niet waarom dune dat jaren geleden wel kon en deze mediaplayer niet.

_ MarcelloW _

Ik begrijp de toegevoegde waarde van een menu niet.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

LeRouge

Quote from: djaxx on February 24, 2017, 12:05:15
Ik begrijp gewoon echt niet waarom dune dat jaren geleden wel kon en deze mediaplayer niet.
Volgens mij heeft dat te maken met rechten en betalingen die Dune er voor over heeft.

Quote from: _ MarcelloW _ on February 24, 2017, 12:31:53
Ik begrijp de toegevoegde waarde van een menu niet.
Is fijner bij bijvoorbeeld test bluray's waar je in het menu kunt selecteren welke 'groep' je wilt testen (Dolby Atmos/LFE/5.1). Maar dat is volgens mij ook te 'omzeilen' door een converter te gebruiken maar dan ben ik bang dat ik kwaliteit verlies en dat wil ik juist niet bij het testen.

Maar vandaar dat de X10, als hij kan doen wat ze zeggen wel, wel een interessante player is.
Genoeg om lol te hebben

skank1

Quote from: _ MarcelloW _ on February 24, 2017, 12:31:53
Ik begrijp de toegevoegde waarde van een menu niet.

+1
Enkel dat het ruimte inneemt....

Behalve bij concerten , daar is het handig... Maar voor de films? No thanks
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

RvD

Er is wel een android box die menu's aan kan de Egreat A5 of A10.

http://en.egreatworld.com/

Zelf heb ik sinds enkele weken de A5 staan, hiervoor de Zidoo X8 gehad en die gaf bij mij audio problemen (dropouts) nu werkt alles goed en menu's werken ook nog wat een groot pluspunt is bij muziek bluray's.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

RonG

Quote from: skank1 on February 25, 2017, 08:53:02
+1
Enkel dat het ruimte inneemt....

Behalve bij concerten , daar is het handig... Maar voor de films? No thanks

Klopt, enkel voor concerten en demo materiaal. Voor films hoef ik dit idd niet.

djaxx

Klopt, daarover gaat het ook. Ht demoschijven en concerten zijn een hel zonder menu...

gsuk

Quote from: skank1 on February 25, 2017, 08:53:02
+1
Enkel dat het ruimte inneemt....

Behalve bij concerten , daar is het handig... Maar voor de films? No thanks
Voor films ook IMHO
Bijvoorbeeld blu-ray  van topgun
Met dune kan ik in het menu de hoofd film kiezen of hij begint daar ook prima

Met de  zappiti begint die gelijk met de docu hoe de film ontstaan is
En in de  lite menu moet ik maar raden welk de juiste is

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine