Cd speler defect, trafo?

Started by Siddartha, February 18, 2017, 12:47:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Siddartha

Heb een 'defecte' cd53 van marantz gekregen. Heb em open geschroefd en doorgemeten. Op de main aansluiting krijgt hij gewoon spanning, de schakelaar werkt ook en op de aansluitingen van de primaire spoel van de trafo komt ook spanning te staan. Op de aansluitingen van de secundaire spoel echter niet.
De zichtbare zekeringen zijn nog in tact, maar daar meet ik ook geen spanning op.
De trafo ziet er niet echt jofel uit, maar speuren op internet leert dat meerdere trafo's zo uit zien bij deze speler.
Zit er ergens nog een thermische zekering? Trafo's gaan normaal toch niet zo snel stuk.

Iemand een idee wat ik ermee zou kunnen? Of wat ik nog kan meten?

Alvast bedankt!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Magura

Het lijkt erop dat de secundaire wikkelingen doorgebrand zijn. Groene folie lijkt wel een brandplek te hebben. Wellicht vervangen voor een mooie ringkern trafo.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Siddartha

Is dat een beetje te doen en maakt het ook nog uit welke je dan neemt? Ben redelijk onervaren.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Magura

Kan je met een soldeerbout overweg? Anders zou ik er niet aan beginnen. Eerst zal je moeten uitzoeken welke spanningen de huidige trafo afgeeft. In een handleiding met schema's staan vaak ook de spanningen die de trafo afgeeft.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Siddartha

Solderen lukt nog wel, maar  ik vraag me af of het qua geld wel waard is. Er staan voor 30-40 euro vergelijkbare op Mp.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Magura

Dat moet je natuurlijk zelf beslissen. Voor een paar tientjes heb je een complete cd speler. Hou je die andere voor onderdelen  ;)

Ik heb hier een aantal philips cd 471/472/473 spelers voor onderdelen. 1 daarvan heeft meerdere modificaties en klinkt echt niet verkeerd.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

Siddartha

Klopt inderdaad.
Maar de trafo is zeker de schuldige of is er nog een andere optie?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Dirk

kans is zeer reëel dat het met de trafo niet ophoudt en dat er maw wel wat meer stuk kan zijn
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Siddartha

Quote from: Dynky on February 19, 2017, 07:39:51
kans is zeer reëel dat het met de trafo niet ophoudt en dat er maw wel wat meer stuk kan zijn

dan is het het risico niet waard... dan houd ik em achter de hand voor het loopwerk en ga ik op zoek naar een speler met defect loopwerk.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Magura

Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest