NooB: Platenspeler en content uw tips graag.

Started by master30, February 14, 2017, 17:29:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

De oude hoezen worden hier door de kinderen gekleurd of verknipt  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Quote from: Jumping Jack on April 14, 2017, 22:37:45
De oude hoezen worden hier door de kinderen gekleurd of verknipt  ;D.

ik hang ze boven m'n bed
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

master30

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

master30

Erg leuk dat platen wassen, muziekje op, biertje erbij en dan rustig 1 voor 1 behandelen.  8)

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Bama

Quote from: master30 on April 15, 2017, 15:00:18
Erg leuk dat platen wassen, muziekje op, biertje erbij en dan rustig 1 voor 1 behandelen.  8)



Ik moet daar ook eens een keer aan beginnen, heb 2 jaar geleden ook een okki nokki gekocht maar de stekker heeft nog niet in het stopcontact gezeten. :-X

master30

Quote from: Bama on April 15, 2017, 16:08:27
Ik moet daar ook eens een keer aan beginnen, heb 2 jaar geleden ook een okki nokki gekocht maar de stekker heeft nog niet in het stopcontact gezeten. :-X

Dat is wel heel erg zonde.
Ik hoor bij sommige lp's nu echt een verschil,
Zoals bij een nieuwe gekocht album van iron maiden book of souls 3x white vinyl.
Ik vond het heel erg mager en blikkerig overkomen, na het wassen klonk het duidelijk anders, de muziek klonk voller en net of er wat meer bas in is gekomen,
maar volgens mij is dit ook niet zo'n goed opgenomen album, in het begin als ik de naald erop zet, hoor ik een boel bij geluiden voordat de muziek begint.
Ook klinkt de zang soms behoorlijk slecht, maar das een ander verhaal.

Bij sommige had ik vrijwel geen tikje meer in de plaat, ik heb ook platen welke wel tikken, terwijl ik geen vlekje/ krasje kan vinden.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

master30

Die buitenhoezen van wydr zijn best ruim, soms pak ik een lp en dan glijd hij er bijna uit.
Had liever dat ze wat strakker zaten.

Ik heb ook wat van die gatefold hoezen, daar ben je zo 5 minuten mee bezig om die om het album te krijgen, maar dan zit hij wel mooi strak erom.
Ik wil wat van die ep/ maxi single hoezen proberen, die zijn heel iets kleiner, heb er toch wat van nodig en misschien passen ze ook mooier om gewone hoezen.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

HJ

Ik gebruik 2 verschillende. De wat ruimere passen prima om dubbel albums en grote hoezen. Ze zijn voor het mooi net te ruim voor een gewone lp. Voor de enkele dunne hoes gebruik ik de ietsje krappere versie. Die zitten mooi strak maar daar past dus geen dubbel album in.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


HJ

#259
Ik heb er net weer een stuk of 200 bij en mn hoezen zijn nu echt op.
Knosti draait over uren hier [emoji4]


master30

Dan ga ik die krappere maar is mee bestellen de volgende keer.
In de standaard passen inderdaad de dikkere albums wel mooi in.
Sommige zijn zo mooi daar gebruik  ik gatefold hoezen voor.

Ik heb net wat singeltjes gewassen, nu heb ik sommige waar de binnenhoezen weer net niet in passen, die moet ik dan bij knippen, wat een gezeur weer.
De dikkere singel hoes varianten passen ze dan wel weer mooi in.

Ik was met de Okki Nokki, dat gaat echt super, maar het kost wel veel tijd.
In die tijd draai ik dan wat vinyl.



HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

master30

Wat is nu een leuk platenspelertje voor in de woonkamer?
Hij gaat op mijn Yamaha soundbar aangesloten worden. :blush:
Hij hoeft dus niet echt audiofiele kwaliteiten te hebben, hoofdzaak is dat hij mijn goede platen niet vernachelt.
Ook het vrouwtje moet het eenvoudig kunnen bedienen.
Dus denk ik vol automaat, ingebouwde phono eindversterking en 33/45 alles in 1.

Waar zou ik naar kunnen kijken?
Liefst ook wat compact, hij moet in een krap meubel komen, achter een lade, welke ik aanpas zo dat er een platenspeler in gaat passen.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

HJ

Ik zou sowiso voor een automaat gaan die ook 45rpm kan dmv een schakelaar. Mooiste is natuurlijk met een verwisselbaar element.
Advies kan ik je verder helaas niet geven.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


maximus79

@Master30

Ik misbruik je topic even...

Binnenkort heb ik weer tijd om rustig een muziekje te luisteren in mijn HT en zit enorm te twijfelen of ik ga streamem of naar vinyl ga.
Het gaat dus voor mijn tussen een bijvoorbeeld een bluesound node 2 kopen en flacs streamen of een nieuwe platenspeler kopen.
Als je puur naar de geluids kwaliteit kijkt wat is dan het beste advies?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

pietjepc

Dit zal je toch echt zelf moeten ondervinden, aangezien de meningen hier nogal over verschillen...

Erik

Je eindigt toch wel met allebei. Een plaat opzetten is een heel andere beleving.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

master30

Streamen en cd's draaien is niks voor mij.

Maar platen draaien wel  8)

Heb wel is een cd opgezet waarvan ik ook een lp had, de lp versie klonk veel mooier.
Ik heb ook wel lp's. vooral bootlegs, die klinken net of ze in de badkamer zijn opgenomen.

In mijn geval de volgende boodschap; vinyl kost meer geld en tijd als je verwacht, :angel:
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Markus2

Het is sowieso persoonlijk.

Ikzelf acht cd-kwaliteit (en eventueel hoger) de referentie te zijn en zie van mijn platenspeler graag een weergave die dat zoveel mogelijk benaderd.

Er zullen ongetwijfeld liefhebbers zijn die deze benadering rigoreus uitspuwen. Maar zoals ik zei; Persoonlijk.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HJ

Mijn ervaring...
Heb je een eigen collectie flac dan kan dat prima Klinken.  Maar ik luisterde pas een album in flac via qobuz en dat klonk niet helemaal lekker. Ik heb toen datzelfde album op vinyl gekocht en dat klinkt wel super, echt een goed hoorbaar verschil dus.
Eea zal te maken hebben met de bron maar daar heb ik qobuz natuurlijk niet voor.

Alles hangt af van de set die je hebt staan. Maar als je streaming op hetzelfde niveau hebt als vinyl dan kunnen beide erg lekker klinken.
Ik geef zelf de voorkeur aan vinyl, gewoon omdat ik het leuk vind en niet constant met tablets/telefoons bezig wil zijn.



Verstuurd vanaf mijn telefoon.


Robiwan

Quote from: Markus2 on April 26, 2017, 19:05:24
Het is sowieso persoonlijk.

Ikzelf acht cd-kwaliteit (en eventueel hoger) de referentie te zijn en zie van mijn platenspeler graag een weergave die dat zoveel mogelijk benaderd.

Er zullen ongetwijfeld liefhebbers zijn die deze benadering rigoreus uitspuwen. Maar zoals ik zei; Persoonlijk.

Groet, Mark

Voor mij hetzelfde. Digitaal is de referentie en het is fijn als de klankbalans van de draaitafel daarvan niet teveel afwijkt.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

HJ

Quote from: Erik on April 26, 2017, 18:50:04
Je eindigt toch wel met allebei. Een plaat opzetten is een heel andere beleving.
Juist! [emoji1]

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


Bama

Quote from: maximus79 on April 26, 2017, 07:55:12
@Master30

Ik misbruik je topic even...

Binnenkort heb ik weer tijd om rustig een muziekje te luisteren in mijn HT en zit enorm te twijfelen of ik ga streamem of naar vinyl ga.
Het gaat dus voor mijn tussen een bijvoorbeeld een bluesound node 2 kopen en flacs streamen of een nieuwe platenspeler kopen.
Als je puur naar de geluids kwaliteit kijkt wat is dan het beste advies?

Als het echt puur om de kwaliteit gaat is mijn ervaring dat een plaat beter kan klinken maar dan praat je al wel over een serieuze uitgave aan een platenspeler.

Dolby

Quote from: Bama on April 27, 2017, 09:10:26
Als het echt puur om de kwaliteit gaat is mijn ervaring dat een plaat beter kan klinken maar dan praat je al wel over een serieuze uitgave aan een platenspeler.

En/of element.

Mvrgr, Peter

maximus79

Bedankt voor de reacties.

Heb nog een oude Technics SL D3 staan ga daar eerst wel weer eens mee aan de gang. En even kijken of ik een node 2 kan uittesten. ...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

master30

#274
Als ik op mijn meubel tik dan hoor ik dat op de speakers als ik de platenspeler aan heb.

Dus het volgende:
Ik ga nog een stevig plateau maken voor onder de platenspeler, gevuld met zilverzand.(projectje heb ik al is gestart voor andere apparaten, maar ligt deels af in de schuur).

Mijn meubel staat op gedraaide spikes op draadstang geschroefd, de panelen zijn gemaakt met 3 lagen mdf en de tussen laag hol en gevuld met zilverzand.

De platenspeler heeft standaard 3 van die verstelbare rubber spikes.

Wat leg ik nu onder het plateau om trillingen te voorkomen etc.?
Ik heb nog wel rubber spikes, maar die lijken me niet optimaal omdat ik nu ook al trillen hoor.
Wasmachine dempers, maar die zijn vrij stug
Spikes?

of meer iets als vibrapods?

Ik heb ook wel is siliconen kit dempertjes gemaakt in eier dopjes, misschien dat ik die nu maar is weer moet maken.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.